روغن کنجد

۳۱۰,۰۰۰ تومان

حجم :  یک لیتر

روغن کنجد حاوی ویتامین E است که می تواند از سلول های پوست در برابر آسیب های ناشی از عوامل محیطی مانند اشعه ماورا UV بنفش، آلودگی و سموم محافظت کند.

روغن کنجد همچنین حاوی چندین ترکیب فنلی است که به آن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می بخشد

روغن کنجد شامل ۸۲٪ اسیدهای چرب اشباع نشده است.

به ویژه، غنی از اسیدهای چرب امگا ۶ است. اسیدهای چرب امگا ۶ نوعی چربی اشباع نشده چندگانه است که برای رژیم غذایی شما ضروری است و نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی دارد.

خواص، ویژگی‌ ها، قیمت و خرید روغن کنجد

روغن کنجد به حدی دارای فواید و خواص متعدد است که مصرف آن می‌ تواند بخش زیادی از نیازهای بدن را به بهترین شکل تامین کند. از تاثیرگذاری شگفت انگیز این روغن برای حفظ سلامت پوست گرفته تا کمک به تقویت مو و همچنین جلوگیری از بیماری‌ های قلبی و عروقی را می‌ توان فواید روغن کنجد نام برد. بررسی ترکیبات و ساختار موجود در این روغن ارگانیک نشان می‌ دهد که مصرف آن علاوه بر این می‌ تواند مدیریت اضطراب و افسردگی را به خوبی بر عهده گرفته و همچنین برای بهبود سلامت نوزاد نیز تاثیرگذاری شگفت‌ انگیزی از خود نشان دهد.

این روغن که یک روغن خوراکی بوده و آن را از دانه کنجد تهیه می‌ کنند سرشار از ویتامین، اسیدهای چرب، مواد معدنی مانند کلسیم، مس و روی و همچنین انواع آنتی اکسیدان است. با خرید روغن کنجد اصل و درجه یک می‌ توانید از فواید بی‌ نظیر آن نهایت بهره را ببرید.

روغن کنجد چیست؟

 

روغن کنجد از دانه کنــجد به دست می آید و کاربردهای فراوانی مخصوصا در قاره آسیا دارد . کشورهای هند , ژاپن و چین بزرگ ترین مصرف کننده های این روغــن گیاهی هستند. ویژگی های تغذیه ای گیاه کنــجد باعث شده است که برخی روغــن های آن را “ملکه دانه های روغنی” بنامند.

روغــن کنــجد در دهه های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است . یکی از دلایل محبوبیت این روغـــن قیمت پایین تر آن نسبت به سایر روغــن های گیاهی می باشد.

 

ارزش غذایی به ازای هر ۱۰۰ گرم:

 

انرژی : ۸۸۴ کیلوژول

چربی کل : ۱۰۰ گرم

ویتامین ای : ۱.۴ گرم

ویتامین ک : ۱۳.۶ گرم

اسیدهای چرب اشباع : ۱۴.۲ گرم

اسیدهای چرب غیر اشباع: ۴۱.۷ گرم

 

مواد معدنی روغن کنجد

روغن کنجد یکی از بهترین روغن‌ های خوراکی به شمار می‌ رود. برای تهیه این روغن به سراغ دانه‌ های کوچک و قهوه‌ ای مایل به زرد کنجد رفته تا بتوان عصاره‌ ای اصل و با کیفیت از آن استخراج نمود. عموما دانه‌ های کنجد را در آفریقا می‌ توان یافت کرد. با این حال در شبه قاره هند نیز کنجد به عنوان یکی از محصولات پرطرفدار مورد کشت قرار می‌ گیرد. روغنی که از دانه کنجد به دست می‌ آید دارای طعمی عالی و مانند آجیل بوده و به واسطه بافت معطری که دارد، مصرف آن را لذت بخش می‌ کند. با بررسی مواد تشکیل دهنده این روغن می‌ توان متوجه شد که گزینه ای بی‌ نظیر جهت قرار دادن در برنامه غذایی است. انواع ویتامین و مواد معدنی را در ترکیبات روغن کنجد می‌ توانیم مشاهده نماییم. مهم‌ ترین مواد معدنی و ویتامین‌هایی که در این روغن وجود دارند گزینه‌ های زیر هستند.

انواع ویتامین

تحقیقات نشان می‌ دهد که روغن کنجد سرشار از انواع ویتامین است. با این حال وجود ویتامین‌ هایی مانند ویتامین K و ویتامین E در ساختار این روغن آن را گزینه‌ ای عالی برای مصرف توسط افراد تبدیل کرده‌ اند.

اسیدهای چرب

از دیگر ترکیبات موجود در این روغن می‌ توان به انواع اسیدهای چرب اشاره نمود. بخشی از مواد معدنی که در این روغن وجود دارند شامل اسیدهای چرب غیر اشباع، گروه امگا، سزامول و همچنین سسامین هستند.

عناصر آنتی اکسیدان

وجود عناصر آنتی اکسیدان در ترکیبات روغن کنجد کمک می‌ کند تا هر فرد برای مقابله با عوامل بیماری را بتواند از این عناصر کمک گیرد. در ساختار روغن به دست آمده از دانه کنجد می‌ توان ویتامین E را به عنوان یکی از مهم‌ ترین موارد نام برد.

روغن کنجد برای چی خوبه؟

فواید روغن کنجد به حدی متنوع هستند که از آن هم می‌ توان به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی استفاده کرد. این روغن می‌ تواند برای پیشگیری از بیماری‌ های قلبی، کاهش فشار خون، تقویت مو، حفظ کیفیت پوست و همچنین ابتلا به دیابت موثر باشد. برای درمان کم خونی و کمک به سلامت چشم نیز می‌ توان از روغن کنجد کمک گرفت.

خواص روغن کنجد

خواص و فواید روغن کنجد به حدی گسترده هستند که برای بررسی آن ها نیاز به نگارش مطلبی بلند بالا داریم. با این حال برخی از خواص روغن کنجد سبب شده‌ اند مصرف آن توسط بسیاری از افراد افزایش یابند را می‌ توانیم گزینه‌ های زیر نام ببریم.

خواص و فواید روغن کنجد را در حالت کلی می‌ توان موارد زیر نام برد

  • تنظیم سطح قند خون
  • بهبود سلامت قلب
  • تقویت استخوان‌ ها
  • بهبود کیفیت موها
  • پیشگیری از سرطان
  • حفظ سلامت و زیبایی پوست
  • بهبود متابولیسم بدن
  • کنترل اضطراب و استرس
  • کاهش التهاب
  • کمک به رشد نوزاد
  • بهبود سلامت دهان و دندان
  • کمک به سلامت چشم
  • کاهش کم خونی
  • تسکین آرتروز
  • درمان واریکوسل
  • کمک به درمان ناباروری مردان

 

تنظیم قندخون:

 

تحقیقی انجام شده توسط مجله MEDICAL FOOD در سال ۲۰۰۶ نشان داد اضافه کردن روغن کنجد به رژیم غذایی افراد دارای بیماری دیابت باعث کاهش و تثبیت سطح قند در خون این افراد می شود.

 

تقویت استخوان ‌ها

دو ماده معدنی موجود در کنجد یعنی کلسیم و مس برای تقویت استخوان‌ ها و رشد آن ها ضروری هستند. با توجه به اینکه در اثر افزایش سن ممکن است بسیاری از افراد با ضعف و پوکی استخوان مواجه شوند. استفاده از این روغن طبیعی می‌ تواند به رشد مجدد و تقویت استخوان کمک فراوان کند.

پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان می‌ دهد که این روغن سرشار از سزامین و سزامول است. با توجه به وجود این عناصر در ساختار روغن کنجد، استفاده از آن به القای آپوپتوز کمک فراوان خواهد نمود. به همین علت افرادی که به دنبال مراقبت از بدن خود در برابر رشد سلول‌ های سرطانی روده بزرگ هستند، می‌ توانند از این محصول کمک گیرند. این روغن علاوه بر این دارای ترکیبی به نام فیتات است. سطح اسید لینولئیک موجود در روغن کنجد نیز بسیار بالا بوده که خود می‌ تواند به عنوان ویژگی موثر در مقابله با سرطان کاربردی باشد.

بهبود متابولیسم بدن

حجم زیاد مس موجود در روغن کنجد سبب بهبود سوخت و ساز و متابولیسم بدن می‌ شود. به واسطه اینکه ماده معدنی مس نقشی حیاتی در تولید گلبول‌ های قرمز خون ایفا می‌ کند، مصرف این روغن می‌ تواند از این نظر نیز موثر باشد. یادآور می‌ شویم که مس سبب بهبود جریان خون نیز خواهد شد.

کنترل اضطراب و استرس

یکی دیگر از خواص روغن کنجد، کمک به کنترل اضطراب و استرس است. با توجه به اینکه در این روغن تیروزین وجود دارد و به واسطه اینکه می‌ تواند با فعالیت سروتونین در مغز در ارتباط باشد، مصرف آن برای کنترل اضطراب موثر خواهد بود. افزایش فعالیت آنزیم تیروزین در بدن موجب ایجاد احساس شادی در فرد می‌ شود. اگر به دنبال یک محصول طبیعی برای مقابله با افسردگی و اضطراب هستید و قصد دارید انرژی مثبت خود را بهبود دهید، توصیه ما به شما مصرف روغن کنجد است.

خواص روغن کنجد در ناف

بررسی خواص روغن کنجد در ناف نشان می‌ دهد که استفاده از این محصول طبیعی می‌ تواند به بهبود علائم ناشی از عفونت کمک فراوان داشته باشد. برای استفاده از این روغن در ناف می‌ توانید روش زیر را در دستور کار خود قرار دهید.

پس از استحمام می‌ توانید چند قطره از این روغن را بر روی ناف بچکانید.

علاوه بر این ماساژ دادن اطراف ناف با استفاده از این روغن نیز سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌ شود.

جالب است بدانید که یکی از فواید روغن کنجد در ناف، کمک به رفع ترک در لب و قوی شدن پوست است. مقداری از این روغن را بر روی اطراف ناف خود قرار دهید. ماساژ دادن روغن در این ناحیه موجب رطوبت رسانی قوی به پوست می‌ شود.

کمک به رشد نوزاد

بررسی فواید و ویژگی‌ های روغن کنجد نشان می‌ دهد که این محصول طبیعی می‌ تواند گزینه ای عالی برای کمک به رشد و تقویت آن ها باشد. با توجه به اینکه این روغن موجب بهبود گردش خون در بدن می‌ شود، استفاده از آن کیفیت خواب کودکان را پس از ماساژ بهبود خواهد داد.

بهبود سلامت دهان و دندان

اگر نسبت به حفظ سلامت دهان و دندان خود حساسیت به خرج می‌ دهید، توصیه ما به شما استفاده از روغن کنجد است.

مقداری از این روغن را درون دهان خود قرار دهید.

پس از چرخاندن آن به تمام بخش‌ های دهان آن را به بیرون بریزید.

استفاده مکرر از این روغن سبب می‌ شود که دندان‌ هایی تمیز و سفید داشته باشید. علاوه بر این انجام این کار در برابر جهش‌ های استرپتوکوک که ممکن است سبب بروز بیماری شوند نیز شما را ایمن می‌ کند.

کاهش التهاب

حجم زیاد مس موجود در روغن کنجد سبب شده است که از آن به عنوان یک خوراکی ضد التهابی طبیعی بتوان بهره برد. استفاده از این روغن می‌ تواند درد ناشی از نقرس و آرتریت را کاهش دهد. علاوه بر این افرادی که به دنبال مصرف یک محصول طبیعی جهت کاهش تورم مفاصل هستند، می‌ توانند از این روغن نهایت بهره را ببرند. روغن کنجد رگ‌ های خونی و استخوان‌ ها را تقویت کرده و به افزایش قدرت بدن کمک خواهد کرد.

روغن کنجد برای کبد چرب

مشکل چرب بودن کبد این روزها یکی از دغدغه‌ های بخش زیادی از افراد است. این روغن می‌ تواند در بهبود سریع کبد چرب موثر باشد. با توجه به مواد مغذی سرشاری که در کنجد و روغن آن وجود دارد و می‌ توانند برای بدن ضروری باشند، استفاده از آن از تجمع چربی در کبد جلوگیری خواهد کرد.

روغن کنجد برای چاقی صورت

یکی از فواید روغن کنجد، کمک به چاقی صورت است. با مصرف این روغن می‌ توانید صورت خود را چاق و جذاب کنید. کافیست که یک قاشق غذاخوری از این روغن را با چند قطره از روغن اسطوخودوس ترکیب کرده و به آرامی بر روی پوست صورت خود آن را ماساژ دهید.

۱۰ دقیقه روغن را بر روی پوست صورت خود باقی بگذارید.

پس از این زمان صورت خود را شستشو دهید.

استفاده از این روش موجب چاقی صورت می‌ شود.

 

 

آنتی اکسیدان قوی:

 

روغن کنجد همچنین حاوی چندین ترکیب فنلی است که به آن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می بخشد.

 

سلامت قلب :

 

روغن کنجد شامل ۸۲٪ اسیدهای چرب اشباع نشده است. به ویژه، غنی از اسیدهای چرب امگا ۶ است. اسیدهای چرب امگا ۶ نوعی چربی اشباع نشده چندگانه است که برای رژیم غذایی شما ضروری است و نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی دارد. این روغن نقش مهمی در کاهش کلسترول بدخون و جلوگیری از انسداد عروق خونی دارد.

 

 مبارزه با استرس و افسردگی :

 

روغــن کــنجد حاوی یک آمینو اسید معروف به تیروزین است که مستقیماً با فعالیت سروتونین ارتباط دارد. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که بر روحیه ما تأثیر می گذارد. عدم تعادل آن می تواند منجر به افسردگی و استرس شود.

 

بهبود عملکرد بدن :

مقدار بالای مس موجود در روغن کنجد به معنای بهینه سازی عملکرد بدن می باشد . چراکه مس نقش مهمی در تکثیر سلول های خونی دارد. پس از استفاده مقدار کافی از این روغن بدن شروع به بهینه سازی عملکرد خود می کند.

کمک به سلامت چشم

روغن کنجد برای حفظ سلامت کبد موثر است. با توجه به اینکه در طب سنتی چینی بر این باورند که سلامت کبد با سلامت چشم‌ ها ارتباط مستقیم دارد، مصرف این روغن می‌ تواند احتمال تاری بینایی که در اثر مشکلات کبدی به وجود می‌ آیند را از بین ببرد.

خواص روغن کنجد برای لاغری

خواص روغن کنجد برای لاغری و چربی سوزی مورد توجه قرار گرفته‌ اند. به واسطه اینکه این روغن می‌ تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و همچنین در برابر پرخوری عصبی نیز ایستادگی می‌ کند، مصرف آن را برای لاغری توصیه می‌ کنیم. این روغن فاقد کربوهیدرات بوده و به واسطه داشتن چربی‌ های سالم می‌ تواند از چاقی و افزایش چربی‌ های بدن جلوگیری کند. نوع چربی موجود در روغن کنجد به گونه‌ ای است که هنگام مصرف آن احساس سیری خواهید داشت. حجم زیاد فیبر موجود در این روغن نیز سبب تقویت معده می‌ شود.

 

خواص روغن کنجد برای پوست

اگر مزیت فوق العاده روغن کنجد برای پوست را معرفی کنیم، بدون تردید شما نیز مشتاق به استفاده از این محصول ارگانیک خواهید شد. با بررسی فواید روغن کنجد برای پوست متوجه می‌ شویم که این محصول طبیعی تا چه اندازه می‌ تواند به رفع مشکلات پوستی و تقویت آن کمک کند.

خواص روغن کنجد برای پوست از آن جهت گسترده هستند که در این محصول طبیعی می‌ توان مقدار بالای اسیدهای چرب مانند اسید استئاریک، اسید پالمیتیک و اسید اولئیک را مشاهده کرد. علاوه بر این وجود سطح بالای ویتامین E در ترکیبات این عصاره نیز سبب شده که یک آنتی اکسیدان قوی برای محافظت از پوست خود در اختیار داشته باشید.

ساختار موجود در این روغن به گونه‌ ای است که دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و برای محافظت از پوست صورت خود در برابر اشعه UV می‌ توانید از آن کمک بگیرید. مهمترین فواید روغن کنجد برای پوست را می‌ توان موارد زیر نام برد.

جلوگیری از عفونت باکتری‌ هایی

روغن کنجد یکی از بهترین محصولات طبیعی برای درمان التهاب و زخم پوست است. به واسطه خاصیت ضد التهابی این محصول طبیعی، برای مقابله با عفونت‌ های باکتریایی می‌ تواند مورد استفاده قرار گیرد. به راحتی می‌ توان این روغن را بدون ترکیب کردن با محصولات دیگر برای جلوگیری از عفونت‌ های باکتریایی مورد استفاده قرار داد. با توجه به اینکه روغن کنجد از قدرت بالایی برای نفوذ کردن به عمق پوست برخوردار است و همچنین می‌ تواند به عنوان یک روغن عالی عمل کند، استفاده از آن سبب گرم و تازه نگه داشتن پوست می‌ شود. علاوه بر تمام این موارد برای درمان اگزما و پسوریازیس نیز می‌ توان از روغن کنجد کمک گرفت.

بازسازی بافت و سلول‌ های آسیب دیده

یکی از خواص روغن کنجد برای پوست، کمک به ترمیم بافت‌ های آسیب دیده است. به واسطه نوع بافتی که این عصاره دارد، در سریع‌ ترین زمان جذب پوست می‌ شود. این روغن طبیعی گزینه‌ ای عالی برای ماساژ درمانی نیز به شمار می‌ رود و استفاده از آن سبب بهبود گردش خون می‌ شود. اگر به دنبال تقویت بافت‌ های آسیب دیده پوست هستید و قصد دارید از محصولی طبیعی برای بازسازی سلول‌ های آسیب دیده کمک بگیرید، توصیه ما به شما ماساژ پوست با روغن کنجد است. یادآور می‌ شویم که استفاده از این روغن ظاهر پوست را نیز بهبود می‌ دهد. توصیه ما به افرادی که دارای پوست چرب هستند این است که از روغن کنجد استفاده نکنند.

مرطوب کردن پوست صورت

با وجود اینکه روغن‌ های طبیعی مختلفی وجود دارند که استفاده از آن ها می‌ تواند موجب مرطوب کردن پوست شود ولی بدون تردید هیچ کدام از آن ها اثرگذاری روغن کنجد را نخواهند داشت. در بخش زیادی از مرطوب کننده‌ ها، پاک کننده‌ های پوست و کرم‌ های ضد آفتاب نیز می‌ توان روغن کنجد را به عنوان یک ماده فعال مشاهده کرد. به واسطه تاثیر شگفت انگیزی که این عصاره برای نرم کردن پوست دارد، استفاده از آن را توصیه می‌ کنیم.

کاهش چین و چروک صورت

یکی دیگر از فواید روغن کنجد، کاهش چین و چروک پوست است. استفاده از این روغن می‌ تواند از اکسیداسیون سلول‌ های پوست جلوگیری نماید. به همین علت برای جوانسازی پوست می‌ توان از محصولی عالی کمک گرفت. همانگونه که عنوان کردیم در ترکیبات این روغن یک نوع آنتی اکسیدان با نام سزامول یا سسامول قرار دارد. این آنتی اکسیدان می‌ تواند از بروز چین و چروک بر روی پوست جلوگیری به عمل آورد. ترکیب روغن اسطوخودوس و روغن کنجد می‌ تواند یک محصول شگفت انگیز برای کاهش چین و چروک پوست به وجود بیاورد. توصیه ما این است که ترکیب ایجاد شده را هر شب قبل از خواب بر روی پوست صورت خود به صورت دایره‌ ای ماساژ دهید. انجام این کار سبب بهبود جریان خون می‌ شود. علاوه بر این با بکارگیری ترکیب فوق با مبارزه با عفونت‌ های پوستی نیز خواهید پرداخت.

ماساژ پوست با روغن کنجد

روغن کنجد را می‌ توان یکی از بهترین روغن‌ های طبیعی با قدرت سم زدایی نام برد. با ماساژ دادن پوست خود تمام سموم محیطی که بر روی بدن وجود دارند از بین می‌ روند.

جلوگیری از تیره شدن پوست

بررسی خواص روغن کنجد برای پوست نشان می‌ دهد که این محصول طبیعی می‌ تواند به جلوگیری از تیره شدن پوست کمک فراوان داشته باشد. همانگونه که می‌ دانید یکی از مهمترین دلایل تیرگی و رنگدانه شدن پوست، کمبود ملانین است. این روغن می‌ تواند با اکسیداسیو کردن اسید آمینه، سبب بالا بردن میزان ملانین پوست شود. به همین علت از خیره شدن پوست جلوگیری به عمل خواهد آورد.

روش استفاده از روغن کنجد بر روی پوست

نحوه استفاده از روغن کنجد بر روی پوست با توجه به نیازی که دارید مشخص می‌ شود. به عنوان مثال اگر قصد دارید از این روغن به عنوان پاک کننده استفاده کنید، کافی است که مقداری از آن را بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده و پس از ۱۵ دقیقه آن را شستشو دهید.

اگر قصد دارید از این روغن به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید، مقداری از روغن کنجد را بر روی صورت خود بمالید.

پس از ۲۰ دقیقه با آب صورت خود را شستشو دهید.

برای مقابله با آسیب‌ های محیطی و همچنین محافظت از پوست صورت خود در برابر اشعه‌ های UV خورشید قبل از بیرون رفتن از خانه مقداری از این روغن را بر روی صورت خود بمالید.

 

خواص روغن کنجد برای مو

همان اندازه که فواید روغن کنجد برای پوست اثبات شده هستند، این محصول طبیعی می‌ تواند کیفیت موهای شما را به همان مقدار بهبود دهد. با توجه به ساختار این روغن و به واسطه وجود ترکیبات شگفت انگیز در آن می‌ توان از روش‌ های صحیح و اصولی کمک گرفت و کیفیت موهای خود را بهبود داد. با توجه به اینکه دانه کنجد دارای مواد معدنی ضروری متعدد و همچنین حاوی ویتامین B و ویتامین E است، استفاده از آن سبب افزایش استحکام موها می‌ شود. علاوه بر این وجود حجم زیادی اسید آمینه در ترکیبات این روغن نیز سبب می‌ شود که بتوان از مزایای آن برای تشکیل پروتئین بر روی موها کمک گرفت. این روغن برای پاکسازی پوست سر از باکتری‌ های مضر و همچنین قارچ‌ ها گزینه ای ایده‌ آل به شمار می‌ رود. تحقیقات نشان می‌ دهد که برای مقابله با ریزش مو در اثر دلایل مختلف می‌ توان از خواص روغن کنجد نهایت بهره را برد. مهمترین فواید این روغن برای مو را گزینه‌ های زیر می‌ توانیم نام ببریم.

تقویت رشد موها

در ترکیبات روغن کنجد می‌ توان دو آنتی اکسیدان قدرتمند را مشاهده کرد. به واسطه وجود نیاسین در ترکیبات این روغن، استفاده الان می‌ تواند موجب تحریک جریان خون در فولیکول‌ های پوست سر شود. این روند سبب می‌ شود که اکسیژن و تغذیه کافی به ساقه موها برسد. با توجه به این موارد با تقویت فولیکول‌ های مو می‌ توان از یک روغن طبیعی برای درمان ریزش مو کمک گرفت.

جلوگیری از شوره سر

یکی دیگر از فواید روغن کنجد برای مو، جلوگیری از شوره سر است. به واسطه اینکه این روغن دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی بوده، استفاده از آن می‌ تواند پوست سر را تمیز و سالم نگه دارد. با توجه به اینکه تجمع کثیفی و گرد و غبار بر روی پوست موجب ایجاد شوره سر می‌ شود، بکارگیری این روغن برای تمیز کردن پوست و رفع عوامل ایجاد شوره سر موثر خواهد بود.

افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌ کنند، می‌ توانند هر شب مقداری از این روغن را بر روی پوست سر خود ماساژ دهند. توصیه ما این است که این روغن را شب قبل از خواب بر روی پوست سر و موهای خود بمالید. سپس صبح روز بعد با شامپوی ملایم موهای خود را شست و شو دهید.

جلوگیری از سفیدی زودرس تار مو

یکی از مشکلاتی که بخش زیادی از آقایان با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند، سفیدی زودرس تار مو است. با وجود اینکه این امر در سنین بالا عادی بوده ولی گاهی اوقات به واسطه سبک زندگی افراد و همچنین محیط اطراف، ممکن است با سفیدی زودرس مواجه شوند. به واسطه اینکه روغن کنجد دارای خواص تیره کنندگی ایده آلی است، استفاده از آن می‌ تواند از روند موها به خوبی جلوگیری نماید.

ترکیبات موجود در این روغن سبب کاهش تجمع رادیکال‌ های آزاد بر روی ساقه مو خواهند شد. توصیه ما این است برای دریافت نتیجه بهتر، در هر هفته ۲ یا ۳ مرتبه از این روغن بر روی پوست سر خود ماساژ دهید.

محافظت از پوست در برابر آسیب‌ های UV

همانگونه که عنوان کردیم یکی از فواید روغن کنجد، قدرت بالای آن در برابر آسیب‌ های اشعه UV خورشید است. افرادی که به دلیل نوع شغل و همچنین سبک زندگی باید در معرض نور خورشید قرار گیرند، بهتر است برای مقابله با آسیب‌ های ناشی از اشعه ماورا بنفش از این روغن استفاده کنند. ماساژ دادن این روغن بر روی موها موجب ایجاد یک لایه در اطراف پوست سر شده که یک عامل مسدود کننده قدرتمند است.

کمک به براق و درخشنده کردن موها

یکی دیگر از خواص روغن کنجد برای مو، کمک به براق و درخشش بیشتر آن ها است. می‌ توانید از این روغن به عنوان یک حالت دهنده قوی استفاده کنید. چند قطره از این روغن را بر روی موهای خود بمالید. به واسطه خاصیت نفوذ پذیری بالایی که این عصاره دارد، می‌ تواند به خوبی پوست سر را تغذیه کند. افرادی که به دنبال احیای موهای آسیب دیده هستند،می توانند از این روغن بیشترین بهره را ببرند.

درمان خشکی مو

ریزش مو یکی از مشکلات رایج در نسل امروزه است. دلایل مختلفی وجود دارند که سبب بروز ریزش مو می‌ شوند. از دلایل ژنتیکی گرفته تا استفاده از داروها و محصولات شیمیایی و سبک زندگی سبب ریزش مو می‌ شوند. استفاده از روغن کنجد می‌ تواند به عنوان یک راهکار بی‌ نظیر برای جلوگیری از ریزش مو اثرگذاری خود را نشان دهد. اسیدهای چربی که در این روغن وجود دارند، موجب التیام ریشه مو و پوست سر خواهند شد.

سایر خواص روغن کنجد برای مو

مواردی که عنوان کردیم تنها بخشی از فواید روغن کنجد برای مو هستند. علاوه بر این برای تقویت موهای خود، درمان خشکی موها و همچنین جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک پوست سر می‌ توان از این روغن کمک گرفت. یادآور می‌ شویم که روغن کنجد دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده که استفاده از آن می‌ تواند به خوبی تجمع میکروب‌ ها را با ترشح سبوم کنترل کند.

طریقه مصرف روغن کنجد برای مو

نحوه استفاده از روغن کنجد برای مو با توجه به نیازی که دارید مشخص می‌ شود. با این حال ترکیب ۲ قاشق غذاخوری از این روغن و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به خوبی می‌ تواند برای تقویت مو و پوست سر موثر عمل نماید. مقداری از ترکیب به وجود آمده را بر روی موهای خود بمالید.

اکنون با یک حوله گرم موهای خود را بپوشانید.

پس از ۳۰ الی ۴۰ دقیقه می‌ توانید با شامپو ملایم موهای خود را شستشو دهید.

انجام این کار در هر هفته ۳ مرتبه توصیه می‌ شود.

تنظیم سطح قند خون و بهبود سلامت قلب

یکی از ویژگی‌ های روغن کنجد، تنظیم سطح قند خون است. افرادی که به رژیم غذایی خود این روغن را اضافه می‌ کنند، می‌ توانند از محصولی شگفت انگیز برای مدیریت فشار خون و سطح گلوکز خون خود استفاده کنند. به واسطه بهره‌ مندی از اسیدهای چرب می‌ توان گفت که روغن کنجد محصولی بی‌ نظیر و یک دوستدار قلب به شمار می‌ رود. مصرف این روغن می‌ تواند در کاهش سطح کلسترول بد خون نیز تاثیرگذاری زیادی داشته باشد. با توجه به وجود اسیدهای چرب غیر اشباع مانند سسامین و سزامول، مصرف این روغن می‌ تواند برای بهبود سلامت قلب و قوی نگه داشتن سیستم عروق موثر عمل کند. تمام این موارد نشان می‌ دهند که با اضافه کردن روغن کنجد به رژیم غذایی خود می‌ توانید به جلوگیری از تصلب شرایین کمک کنید. افراد بزرگسال برای مراقبت از خود در برابر حملات و سکته های قلبی از این روغن استفاده کنند.

فواید روغن کنجد برای بیضه

یکی از مهم‌ ترین فواید روغن کنجد، تاثیرگذاری آن برای درمان ناباروری مردان است. بخشی از آقایان که با مشکلاتی مانند جنسی و همچنین نعوظ مواجه هستند، می‌ توانند برای درمان این معضل‌ ها از محصولات ارگانیک مانند روغن کنجد کمک گیرند. از چند نقطه نظر می‌ توان فواید روغن کنجد برای مردان را مورد بررسی قرار داد. به واسطه اینکه دانه کنجد دارای طبع گرم و مقوی است و همچنین می‌ تواند انرژی زیادی را تولید کند، مصرف آن برای افرادی که سرد مزاج هستند، می‌ تواند موثر باشد. استفاده از این روغن به تقویت قوای جنسی آقایان کمک فراوان می‌ کند. با توجه به اینکه روغن کنجد دارای خواص ضد التهابی بوده و از ویتامین E بهره می‌ گیرد، آقایان می‌ توانند با ماساژ دادن آن بر روی بیضه مشکلاتی مانند واریکوسل را درمان کنند. علاوه بر این ماساژ دادن بیضه ها با استفاده از این روغن می‌ تواند تا حدی به ناباروری مردان کمک نماید. این روغن موجب بالا بردن کیفیت ساخت اسپرم‌ ها شده و در درمان ناباروری موثر عمل خواهد نمود.

تقویت قوای جنسی و نعوظ

یکی دیگر از فواید روغن کنجد برای آقایان، تقویت قوای جنسی و نعوظ است. افرادی که به دلیل ضعف در قوای جنسی با مشکل نعوظ مواجه هستند، می‌ توانند از این روغن با طبع گرم برای مشکل خود استفاده کنند. بکارگیری روغن کنجد بر روی آلت به صورت موضعی سبب رسیدن به نعوظ کامل خواهد شد. اگر به دنبال داشتن یک رابطه جنسی با کیفیت هستید و قصد دارید در این مسیر از مواد طبیعی و ارگانیک کمک بگیرید، توصیه ما به شما خرید روغن کنجد اصل است.

روغن کنجد برای دستگاه تناسلی مردان

استفاده از روغن کنجد برای دستگاه تناسلی مردان می‌ تواند چند مزیت را به همراه داشته باشد. علاوه بر اینکه این روغن می‌ تواند قوای جنسی را تقویت کند، در به رسیدن نعوظ کامل نیز کمک خواهد نمود. در کنار این موارد یکی دیگر از فواید روغن کنجد برای دستگاه تناسلی مردان، درمان واریکوسل است. بکارگیری این روغن بر روی آلت تناسلی و بیضه سبب می‌ شود که کیفیت و تعداد اسپرم‌ ها افزایش یافته تا بتوان برای تقویت باروری از محصولی بی‌ نظیر کمک گرفت.

روغن کنجد برای آشپزی

یکی از سوالاتی که مطرح می‌ شود این است که آیا روغن کنجد برای پخت و پز و سرخ کردن مناسب است؟ با توجه به اینکه روغن کنجد در دو نوع متفاوت روانه بازار می‌ شود، لازم است که در خرید خود نهایت دقت را به خرج دهید. استفاده از روش پرس سرد سبب می‌ شود که تمام خواص روغن کنجد حفظ شده و بتوان آن را با عطر و طعم ملایم برای پخت و پز به کار برد. در فرآوری روغن کنجد خام یا بکر از طریق روش پرس سرد یا کلد پرس هیچگونه تصفیه شیمیایی به کار گرفته نمی‌ شود.

از جمله ویژگی‌ های روغن کنجد برای سرخ کردن و پخت و پز می‌ توان به عدم واکنش پذیری به هنگام حرارت دیدن با اکسیژن اشاره نمود. به واسطه اینکه روغن کنجد دارای سطح بالایی از چربی‌ های اشباع است، پایداری خود را هنگام حرارت دیدن حفظ می‌کند توصیه ما به شما این است که این روغن را در مکانی خشک و خنک و دور از تابش نور آفتاب نگهداری کنید. یادآور می‌ شویم اگر قصد سرخ کردن خوراکی‌ ها با این روغن را دارید، از افزایش بیش از حد دما در طولانی مدت خودداری نمایید.

مضرات روغن کنجد

عوارض روغن کنجد اگر به شکل اصولی مورد استفاده قرار گیرد بسیار ناچیز هستند. در عین حال مصرف بیش از حد این روغن به مانند سایر خوراکی‌ ها ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. یکی از مضرات روغن کنجد و مصرف بیش از حد آن، کاهش فشار خون است. علاوه بر این فیبرهای موجود در دانه کنجد و روغن آن ممکن است موجب ایجاد نفخ و درد شدید شود. مصرف بیش از حد این روغن احتمال ایجاد آپاندیسیت را نیز افزایش می‌ دهد. بانوانی که در دوران بارداری قرار دارند باید حساسیت زیادی برای تغذیه خود داشته باشند. مصرف بیش از حد این روغن در هنگام بارداری ممکن است هم برای مادر و هم جنین خطرآفرین باشد

 

تفاوت روغـن کنجد کلد پرس و معمولی

روغــن کنجدی که به روش کلدپرس تهیه می شود با خشک کردن این  دانه در دمای پایین و استخراج روغــن از آن تهیه می شود. انجام این عملیات در دمای پایین موجب حفظ اکثر ویتامین های موجود در این دانه می شود . روغنی که با روشی غیر از کلدپرس و در دمای بالا تهیه می شود گاها تا ۹۰ درصد مواد معدنی خود را از دست می دهد.

 

روغن کنجد قیمت

قیمت روغن کنجد با وجود فواید شگفت انگیز و خواص بی‌ نظیری که دارد بسیار مناسب است. ما در فروشگاه اینترنتی مزرعه روغن این محصول اصل و با کیفیت را در بسته‌ بندی‌ هایی با حجم یک لیتر و با قیمت ۳۱۰۰۰۰ تومان در دسترس شما قرار داده‌ ایم.

خرید روغن کنجد اصل

اگر قصد خرید روغن کنجد اصل و درجه یک را دارید، این محصول را در فروشگاه اینترنتی مزرعه روغن در سبد خرید خود قرار دهید. پس از خرید اینترنتی روغن کنجد ما در سریع‌ ترین زمان محصول خریداری شده را به دست شما در نقاط مختلف کشور خواهیم رساند

سوالات و پاسخ‌های مشتریان

    کدامیک از روغن های گیاهی خالصتان بدون بو است و آیا تاریخ انقضای مصرف دارد؟
  1. 0 رأی
    س کدامیک از روغن های گیاهی خالصتان بدون بو است و آیا تاریخ انقضای مصرف دارد؟...... ادامه مطلب حالا جواب بده
    ج

    درود

    روغن آفتابگردان و روغن بادام زمینی کاملا بدون بو هستن و تولید هر روغنی به روز و انقضای ان یک سال بعد است

برای هر پاسخ جدید یک اعلان برای من ارسال کن.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روغن کنجد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *