پوست, مقالات, مو

اسکراب پوست سر و فواید آن

داشتن پوست سر سالم به منزله داشتن موهای سالم است. به دلیل وجود آلودگی، چربی و محصولاتی که برای موهایتان استفاده می‌کنید پوست سرتان کثیف و چرب می‌شود. تمیز کردن پوست سر هر چند وقت یکبار، ضمن تقویت موهای سالم می‌تواند به کاهش خارش سر، خشکی و پوسته پوسته شدن آن کمک کند. برای تمیز کردن پوست سرتان می‌توانید از شامپو و محصولات درخشان کننده، داروهای پاک کننده طبیعی و یا اسکراب پوست سر استفاده کنید.

اسکراب

بسیاری از خانم ها لایه برداری پوست بدن و صورت خود را بسیار جدی میگیرند . و برای از بین بردن لک ها، چین و چروک ها و هرگونه مشکل پوستی دیگر از آن استفاه می کنند. اما لایه برداری پوست بدن کافی نبوده و برای داشتن پوستی سالم و زیبا باید پوست سر را هم لایه برداری کرد. متاسفانه بسیاری از افراد بر این باورند که شامپو زدن و شستن موها پوست سر را هم شسته و سلامت آن را تضمین می کند. این درحالی است.  که گاهی اوقات حتی پوست تمیز و تازه شسته شده سر هم خارش داشته و ملتهب می شود.

 

مزایای اسکراب پوست سر

یکی از مهم ترین مزایای اسکراب پوست سر که کاملا شناخته شده است این موضوع می باشد.

که با لایه برداری پوست های مرده، از روی پوست جدا شده. پوست های سالم و جدید جایگزین آن ها می شوند. به علاوه هنگامی که پوست های مرده از روی سر کنده می شوند. منافذ پوست سر باز شده و پوست بهتر تنفس می کند.

البته برای لایه برداری پوست سر و بعد از آن باید دقت کرد تا هیچ اثری از مواد شستشو روی پوست باقی نماند تا پوست سر ملتهب و حساس نشود. علاوه بر موارد ذکر شده لایه برداری پوست سر، ذرات اضافی بر روی پوست سر را از بین برده و به موها کمک می کند تا جوان تر و زیباتر به نظر برسند.

 

حتی می توان گفت یکی از علل شکنندگی و نازک شدن موها، عدم لایه برداری پوست سر است.  که با انجام این کار، این مشکل نیز رفع می شود. به همین دلیل پوست سری که تمیز شده باشد، سالم بوده و هیچ گونه مشکلی روی موها و پوست خود نخواهد داشت.
همچنین انجام لایه برداری و باز شدن منافذ پوست، به گردش بهتر خون کمک کرده و تنفس پوست را میسر می سازد. گردش بهتر خون نیز به رشد بهتر موها کمک کرده، آن ها را تقویت کرده و از ریزش موها جلوگیری می کند.

 

یکی از مزیت های دیگر لایه برداری پوست سر نیز این موضوع است. که با انجام این کار می توان شوره های روی سر را از بین برده و از بروز جوش هایی که بر روی سر به وجود می آیند، جلوگیری کرد.

 

چطور اسکراب بسازیم ؟

 

مزرعه روغن به شما اسکراب سرکه , نمک دریا و روغن نارگیل را پیشنهاد می کند

 

نمک دریا و سرکه سیب خانگی را مخلوط کنید و به آن چند قطره روغن نارگیل اضافه کنید

این مخلوط را داخل حمام به پوست سر زده و بعد از چند دقیقه ماساژ شستشو دهید

 

 

برای خرید روغن های گیاهی مناسب برای پوست و مو کلیک کنید.