مقالات, مو

اسکراب کف سر

اسکراب کف سر

حتما تابحال نام اسکراب کف سر را شنیده اید . امروز اینجاییم تا با نحوه انجام و فواید اسکراب کف سر آشنا شویم.گاهی اوقات با هزینه ای بسیار اندک می توانید کیفیت موها را بهبود دهید. راه های مراقبت از موی خانگی اصلا پر هزینه نیست و اغلب نتیجه بسیار خوبی هم دارد.

 

اسکراب پوست سر شاید آخرین گزینه ای باشد که به ذهن شما میرسد اما باید بدانید که این کار برای رشد موهای شما معجزه میکند. بدون داشتن یک پوست سر سالم، هیچوقت نمیتوانید موهایی سالم داشته باشید. اما چرا اسکراب کف سر؟

پوست سر هم مثل صورت و بدن نیاز به لایه برداری و سم زدایی دارد. لایه برداری مرتب از پوست سر باعث کاهش شوره سر و تعادل در ترشح چربی سر می شود.

 

 

برای دریافت مشاوره رایگان پوست و مو اینجا کلیک کنید.

دریافت مشاوره پوست و مو

 

 

 

 

اسکراب کف سر چیست؟

 

پیش از بررسی فواید اسکراب کف سر بهتر است نگاهی به تعریف اسکراب بیاندازیم .گاها پیش می‌آید که شامپو شمامرغوب است،زمان معینی برای حمام رفتن دارید،مواد مغذی که مصرف می‌کنید به نسبت مناسب برای رشد و تقویت مو هستند اما در عین حال با مشکل ریزش مو مواجه می‌شوید!یا سر شما شوره می‌زند و شامپوهای ضد شوره هم تاثیری روی ریزش پوسته کف سر شما ندارند.

پوست سر مانند دندان هایتان که نیاز به مسواک زدن دارند نیاز به رسیدگی مکرر دارد. اسکراب یکی از راه های پاکسازی کف سر است.

 

 

اسکراب کف سر

 

چربی موی سر مشکلات زیادی را برای فرد به وجود می آورد.موی چرب سبب خارش، شوره  و مشکلات زیاد دیگری می شود. علاوه بر این ممکن است پوست سر و موی شما در معرض عفونت قرار گیرد. با توجه به اینکه در تمام مدت زمستان مجبور هستید موی خود را بپوشانید، یافتن راه مناسب برای رفع چربی مو بسیار ضروری است. در ادامه به راهکارهایی می پردازیم که به شما کمک می کنند چربی موی سر خود را کاهش دهید.یکی از بهترین این راه اسکراب کف سر است.

 

 

علت وجود موهای چرب چیست ؟

 

پوست سر شما دائماً سبوم “sebum” تولید می‌کند. این موضوع به شما کمک می‌کند موها و پوست سر را سالم و مرطوب نگه دارید. سبوم کاملاً چسبنده است و این چسبندگی باعث می‌شود به جای این‎که موها آزادانه و به عنوان الیاف جداگانه حرکت کنند، به یکدیگر چسبیده و جمع شوند. برخی از افراد به طور طبیعی نسبت به دیگران سبوم بیشتری تولید می‌کنند و این موضوع باعث چربی بیش از اندازه مو می‌شود. بسیاری از فاکتورهای دیگر نیز در این مسئله موثر هستند. برخی از مواد آرایشی و بهداشتی یا بیرونی، گرد و غبار موجود در هوا یا آلودگی، روی موها قرار می‌گیرند و باعث کدر شدن و چربی بیش از اندازه مو و پوست سر می‌شوند.

* رژیم‌های غذایی حاوی کربوهیدرات‎ها در حجم زیاد و چربی‌های اشباع شده می‌توانند تولید چربی پوست سر را افزایش دهند.

* یک علت دیگر چربی اضافی در پوست سر، هورمون‌ها هستند.نوسانات هورمونی یک دلیل شایع در غده‌های چربی هستند که مسبب تحریک بیش از اندازه آن‌ها می‌شوند بنابراین زنان یائسه را مستعد این تغییرات و تولید روغن می‌دانند.

* اما می‌توان به مواردی مانند برس موهای کثیف، رطوبت، کمبود ویتامین B، شستشوی بیش از حد موها یا استفاده از محصولات نادرست بهداشتی اشاره کرد، همچنین پزشکان معتقد هستند: “تولید یا استفاده از محصولات نادرست آرایشی بهداشتی می‌تواند باعث تحریک یا به دام انداختن چربی در ریشه مو شوند.”

مصرف اشتباه محصولات مراقبت از مو و کاربرد بیش از حد:

* استفاده اشتباه از مواد مراقبت مو می تواند موجب به رشته های براق در پوست سر شود به عنوان مثال، انتخاب شامپو اشتباه ممکن است با ترشح تومور پوستی به پوست شما آسیب برساند. همیشه اطمینان حاصل کنید که شامپوهای مربوط به نوع مو و پوستتان را انتخاب کنید.

 

 

تشخیص چربی اضافه پوست سر :

 

معمولا تشخیص چربی اضافی مو و پوست سر بسیار ساده است.زیرا با نگاهی به آینه و موهای خود متوجه این چربی اضافه می‌شوید.
از راه های دیگر تشخیص این مسئله می‌توان به استحمام زود به زود اشاره کرد.

 

 

کدام نوع و جنس مو بیشتر در معرض چرب شدن قرار می گیرد ؟

 

موهای ضخیم و فر دار ، ریشه های چرب تری دارند زیرا موی فر از حرکت سبوم جلوگیری می کند و موجب چرب شدن ریشه مو می شود. افرادی که دارای موهای ضخیم تر هستند، فولیکول های زیادی دارند و فولیکول بیشتر، غدد سباسه بیشتر و در نتیجه تولید چربی بیشتر می شود.

راهکار های کاهش چربی کف سر:

 

عدم دست زدن زیاد به موی سر :

دست نیز روغن تولید می کند و هنگامی که موهای سر خود را مکرر لمس میکنید، ممکن است میزان چربی را افزایش دهید.

 

استفاده ی نرمال از نرم کننده مو :
استفاده بیش از حد نرم کننده، همچنین می تواند این مشکل را ایجاد کند.استفاده از نرم کننده قوی و شستشوی نامناسب آن موجب چربی پوست می شود.

 

شانه نزدن بیش از اندازه مو :
اگر مو را بیش از حد شانه بزنید، این امر همچنین می تواند منجر به چرب شدن مو شود.

 

از رنگ کردن مکرر موهای چرب خودداری کنید:
موهای رنگ خورده بر ترشح چربی بیشتر از غده های زیر پوست سر موثرند به همین دلیل چربی موها نیز بیشتر می شود.

 

پیشنهاد مزرعه روغن اسکراب کف سر :

 

پیش از خواندن ادامه این مطلب ویدئو زیر را مشاهده کنید.

 

 

مزرعه روغن برای کنترل چربی کف سر ، راهکار های خانگی مثل اسکراب کف سر را به شما پیشنهاد می کند :

_ اسکراب نمـــک دریا و روغن لیمـو و روغن انـار :

ابتدا نمک دریا را پودر کرده و به میزان مساوی ، روغن انار و لیمو را با آن ترکیب کرده به طوری که بافتش مثل خمیر شود و بعد از آن داخل حمام نیم ساعت این اسکراب را به کف سر زده و سپس ابکشی کنید.

 

_ اسکراب نمـک دریا و روغـن جوجوبا :

 

این اسکراب نیز مانند اسکراب روغن لیمو و انار تهیه میشود.کافیست مقداری نمک دریا را در روغن جوجوبا مخلوط کنید.