پوست, مقالات

بهترین راه داشتن پوست سالم

داشتن پوست سالم

پوست یکی از مهم ترین اندام های بدن است . داشتن پوست سالم باعث افزایش زیبایی و اعتماد به نفس می شود.  پوست شفاف، سالم و زیبای دوران جوانی با گذر عمر دستخوش تغییراتی می‌شود که تا حدی قابل پیشگیری هستند. اگر راه های مراقبت از پوست را بدانید می توانید تا حد زیادی از پیر شدن پوست خود جلوگیری کنید. در دنیای امروزی مراقبت از پوست دغدغه‌ی افراد مختلف جامعه به خصوص خانم‌ها است. اما در کل هیچ‌کس دوست ندارد یک روز صبح از خواب بیدار شود، به خودش در آینه نگاه کند و ببیند چند چروک تازه به چروک‌ها یا خطوط صورتش اضافه شده است.  همه‌ی ما به نوعی میخواهیم هرطور که شده روند پیری پوست‌ را به تعویق بیاندازیم. از طرفی حتی زمانی‌ که جوان‌تر هستیم نیز دوست داریم پوست‌مان شاداب باشد و زیباتر دیده شویم.

 

در ادامه این مقاله به نکاتی برای داشتن پوست سالم و به تعویق انداختن پیری پوست خواهیم پرداخت:

 

برای داشتن پوست سالم:

 

ضدآفتاب بزن :

 

آیا می دانید ۹۰ درصد چین و چروک‌ها در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می‌آیند؟!

 

استفاده از کرم ضدآفتاب آسان‌ترین راهی است که پوست شما را جوان‌تر نشان می‌دهد. و همیشه پیشگیری بهتر و آسان‌تر از درمان است. پس سعی کنیم با استفاده‌ی مداوم از کرم ضدآفتاب مانع ایجاد چین و چروک‌ها و خطوط عمیق روی پوست بشویم.برای خرید ضدآفتاب باید به نکات زیادی از جمله محل اقامت , نوع پوست و شغلی که دارید توجه کنید .

 

آب زیاد بخور :

 

کم آبی یکی از بدترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند برای پوست‌ شما رخ بدهد. اول از همه باید بدانید که پوست کم آب با پوست خشک متفاوت است. پوست خشک یک نوع پوست است و پوست کم آب به پوستی می‌گوییم که دچار مشکلی شده است. نوع پوست شما هرچه که باشد (خشک، معمولی یا حتی چرب) ممکن است دچار کم آبی بشود.برای پیشگیری از این مشکل حتما در روز بیش از ۸ لیوان آب مصرف کنید.

آب همچنین سمومی که موجب التهاب و قرمزی می‌شوند از بین می‌برد. آب کافی، به انتقال مواد مغذی و اکسیژن کافی به پوست کمک می‌کند و مانع کمبود رطوبت و خشکی پوست، و در نتیجه پیری زودرس می‌شود.

مصرف به اندازه ی آب همچنین باعث سلامت و شادابی موهای شما نیز خواهد شد.

 

شوینده مناسب استفاده کن :

 

شوینده های قلیایی مانند صابون های صنعتی باعث از بین رفتن چربی مفید پوست شما و در نهایت ایجاد چین و چروک خواهند شد . برای پیشگیری از این مشکل بهتر است از یک شوینده گیاهی مناسب مثل پن های گلیسرینه استفاده کنید . پن های گلیسرینه با PH پوست انسان سازگار هستند و هیچ گونه آسیبی به پوست وارد نمی کنند.

پن های گلیسرینه انواع مختلفی دارند و بهتر است با مشورت با یک متخصص یکی از آنها را انتخاب کنید . برای اینکار می توانید به صورت کاملا رایگان از مشاوران مجموعه مزرعه روغن کمک بگیرید برای دریافت نویت اینجا کلیک کنید.

 

پن گلیسرینه

پن های گلیسرینه دستساز

 

 

مغز های آجیلی بخور :

 

مغزها حاوی مقادیر زیادی سلنیوم هستند که موجب افزایش خاصیت کشسانی پوست می‌شود و احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد. سعی کنید روزانه یک مشت آجیل یا مقداری کره آجیلی  مصرف کنید و از فواید آن برای پوست خود بهره مند شوید. برای خرید مرغوب ترین کره های آجیلی اینجا کلیک کنید.