مقالات, مو

ترمیم موهای آسیب دیده

روغن آوووکادو
موهای آسیب دیده و سوخته یکی از بزرگترین معضلات خانم هایی است که تمایل زیادی به تغییر دادن رنگ موهای شان دارند. اگر بر اثر رنگ کردن موهای تان سوخته و آسیب دیده شد از روش های خانگی و طبیعی استفاده کنید.

شاید آزار‌دهنده‌ترین اتفاق برای خانم‌ها وز شدن موهای نازنین‌شان باشد.

اتفاقی که هراز گاهی همه ما بعد از هر بار رنگ یا دکلره کردن موها درگیرش می‌شویم و به هر دری می‌زنیم تا گیسوان‌مان به روزهای اوج خود بازگردند.

اگر زیاد اهل رسیدگی به موها و ویتامینه کردن آنها با ماسک‌های طبیعی همراه با تغذیه مناسب نیستید نباید منتظر معجزه باشید.

بلایی که بر سر موهای شما آمده تنها با یک دوره طولانی تقویت و رسیدگی درمان می‌شود.

پس روی صحبت ما با شماست که دیگر قرار نیست با همین موهای آسیب دیده سر کنید. مزرعه روغن دوای درد شما را می داند.

علت آسیب دیدگی موها

آسیب دیدن موها به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود و این امر در زنان بیشتر از مردان اتفاق می‌افتد. چرا که خانم‌ ها عادت دارند تا موهایشان را رنگ ، مش و دلکره نموده و از وسایل حرارتی و گرمایشی مانند سشوار ، اتوی مو و بابلیس برای صاف کردن و یا حالت دادن به موهایشان استفاده نمایند در نتیجه موهایشان آسیب دیده و دچار خشکی می‌شود.

همه روش‌هایی که این روزها برای صاف، فر و حالت دادن به موها به کار می‌گیریم در کوتاه‌مدت عوارضی همراه دارند. اما شاید بگویید که تا به حال موهای خود را رنگ نکرده‌اید و کلا عادت به استفاده از اتو و سشوارهای حالت‌دهنده مو ندارید و موهای‌تان تنها با تغییرات آب و هوا حالت وز و زشتی به خود می‌گیرند.

دلیل‌تان هر چه که باشد باید بدانید موهای ما از ساختمانی سه لایه با هزاران سلول تشکیل شده است که برای سالم و درخشان ماندن نیاز به رسیدگی و رطوبت مناسب دارد. زمانی که کوتیکول لایه بیرونی موها در معرض رنگ‌های شیمیایی و حرارت‌های زیاد وسایل حالت‌دهنده قرار می‌گیرد به مرور سلامت خود را ازدست داده و وز و خشن می‌شود.

البته تا زمانی که موها مرتب صاف می‌شود آسیب دیدگی موها به خوبی قابل مشاهده نیست، اما به شستن و خشک کردن موها بعد از حمام و یا با هر تغییر آب و هوایی سوخته و وز به نظر می‌رسند و تارهای مو از ریشه بی حالت و کدر می‌شوند.

 

از طرفی افرادی که موهای خشک و مجعدی دارند بیشتر از هر کسی مستعد وز و خشن شدن موها هستند اما این قصه سردراز دارد پس بهتر است با کمک روش‌های زیر تا دیر نشده به موهای‌تان سر وسامانی بدهید.

 

موهای آسیب دیده

موهای آسیب دیده

چرا موهای‌مان وز و سوخته به نظر می‌رسد؟

 

  • ۱ – درست برخلاف تابستان در فصول سرد سال موهای ما به دلیل نبود رطوبت خشک و وز می‌شوند؛ بنابرابن آبرسانی به موها با محصولات هیدراته معتبر در اشکال مختلف ماسک و نرم کننده‌های مو کمک ویژه‌ای به نرم و لطافت بخشیدن به موها می‌کند.
  • ۲ –  حمام کردن با آب داغ به ویژه زمانی که موهای شما به دفعات رنگ یا دکلره شده‌اند رطوبت و چربی طبیعی آن را از بین می‌برد و در نتیجه بعد از هر بار حمام موهای شما سوخته و خشن به نظر خواهند رسید. پس به توصیه متخصصان بعد از شست‌وشو، موهای خود را با آب‌سرد آبکشی کنید چرا که آب سرد به بسته شدن کوتیکول‌های مو و حفظ رطوبت آن کمک ویژه‌ای می‌کند؛ از طرفی به محض قرار گرفتن در معرض هوای گرم یا سرد خارج از حمام موهاخشک شده و در نهایت وز و شکننده می‌شوند.
  • ۳ – تمامی مواد صاف کننده که با عنوان‌های مختلف کراتینه در بازار موجود هستند، آسیب‌های جدی به ساختمان موهای شما وارد می‌کنند؛ بنابراین غیر از سالن‌های انگشت‌شمار که از مواد استاندارد برای صاف کردن موهای آسیب دیده شما استفاده می‌کنند، درصد زیادی از آنها موقتی است و در مدت‌کوتاهی اوضاع را از همانی هم که بوده خراب‌تر می‌کنند پس گول تبلیغات را نخورید.

عمده ترین دلیل…

 

  • ۴ – عمده‌ترین دلیل وز شدن موهای سالم در سال‌های اخیر غیر از سهل‌انگاری در مراقبت، استفاده بیش از اندازه از وسایل حالت‌دهنده به ویژه اتوی مو با حرارت بالاست؛ حرارتی که اگر روی پوست شما قرار گیرد باعث تاول می‌شود و دمار از روزگار موهای شما در می‌آورد.

شاید تا امروز به این موضوع دقت نکرده باشید اما همین شامپوهای ساده، نرم کننده و اسپری‌هایی که برای شستن و حالت دادن به موهای خود استفاده می‌کنید، می‌توانند به آنها آسیب بزنند چرا که تعدادی از این محصولات در ترکیبات خود الکل دارند و به سادگی موها را از ریشه می‌خشکانند. پس توجه داشته باشید که هنگام خرید سراغ محصولات فاقد الکل بروید.

  • ۵ – یکی از شایع ترین اتفاقاتی که سلامت موهای ما را به خطر می اندازد عادت نداشتن ما به استفاده از روغن های آبرسان و تقویتی است. ترکیباتی که بعد از شستشوی موها در حمام اجازه خرد شدن یا هر گونه آسیبی را به ساختمان مو نمی‌دهد. اما نوع محصولی که قرار است از آن به عنوان نرم کننده استفاده کنید اهمیت زیادی دارد

 

جالب است بدانید تمام روغن های مزرعه روغن توسط دستگاه کلد پرس تهیه شده و صد در صد خالص و فاقد هرگون افزودنی می باشد

۶ – اما به عنوان دلیل و نکته تکراری آخر باید تاکید کنیم که استفاده از مواد دکلره و رنگ‌های شیمیایی برای تغییر رنگ موهای‌تان را به حداقل برسانید چرا که موهای شما هر چند مقاوم و سالم باشند، در برابر این مقدار ترکیبات شیمیایی آسیب دیده، سوخته و وز به نظر می‌رسند.

 

 و اما درمان موهای آسیب دیده

 

پیشنهاد مزرعه روغن به شما داشتن چند روغن آبرسان برای قبل و بعد حمام است

شما با آبرسانی ساقه مو به رفع خشکی و وزی مو کمک کرده , از موخوره جلوگیری می کنید و به ترمیم موهای آسیب دیده می پردازید

 

اما چه روغن هایی

روغن نارگیل : روغن نارگیل را به همراه روغن های آووکادو و کرچک نیم ساعت قبل حمام به ساقه مو بزنید

روغن جوجوبا : این روغن نیز باید حداقل نیم ساعت قبل حمام به ساقه مو زده شود

روغن آووکادو : روغن آووکادو را با روغن های آبرسان قبل حمام مخلوط کرده و نیم ساعت قبل حمام به ساقه مو بزنید

 

 

روغن آرگان : روغن آرگان را بعد از حمام و زمانی که حداقل نیمی از رطوبت موی شما گرفته شده استفاده کنید

روغن ماکادمیا : این روغن نیز مانند روغن آرگان بر روی موی نیمه خیس و بعد از حمام استفاده می شود