پوست, مقالات

جوش های سرسیاه را درمان کنیم

پن ذغال

علت جوش های سرسیاه چیست؟

جوش های سرسیاه ذرات کوچک و تیره ای هستند، که در پوست ما ظاهر می شوند ، اساسا آن دسته از جوشهایی هستند، که لایه ای از پوست روی خود ندارند و بعبارتی فقط بر روی سطح هستند به علاوه، از آنجا که آنها در معرض هوا هستند، خاک و گرد و غبار به آنها ؟رنگ سیاه می دهد. افرادی که پوست را عمیق تر چرب می کنند، با منافذ بزرگتر بیشتر احتمال دارد که سر سیاه ها سراغ آنها را بگیرند. دلیل اصلی این مشکل، عدم مراقبت درست از پوست است همچنین، می تواند بخاطر مسائلی مانند:
  • بی نظمی هورمون ها
  • استفاده از آرایش بیش از حد (وماندن آن تمام شب روی پوست)
  • قرار گرفتن در معرض سموم و آلاینده ها (مانند دود، به عنوان مثال).ایجاد شوند؛
  • چربی بیش از حد پوست
  • شستشو نامناسب پوست
  • تغذیه نامناسب
جوش های سرسیاه

جوش های سرسیاه


جوش ‌های سرسیاه به طور معمول رو یا اطراف بینی شکل می‌گیرند و ظاهری ناخوشایند به پوست می‌بخشند. خوشبختانه روش‌های طبیعی بسیاری برای پاکسازی جوش‌های سرسیاه پوست وجود دارند و ماسک‌های صورت خانگی برخی از بهترین گزینه‌ها هستند.

 

درمان جوش های سرسیاه :

 

ماسک سفیده تخم مرغ:

سفیده تخم مرغ و آب لیموترش به پاکسازی جوش‌های سرسیاه کمک می‌کنند زیرا به صورت عمقی پوست را تمیز کرده، سلول‌های مرده پوست و دیگر ناخالصی‌هایی که موجب بروز جوش‌های سرسیاه می‌شوند را از بین می‌برند. این ماسک باید هنگام شب استفاده شود زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید پس از استفاده از آن می‌تواند موجب برخی عوارض جانبی روی پوست شود.

مواد تشکیل‌دهنده:

– دو تخم مرغ

– یک قاشق چایخوری آب لیمو ترش

روش تهیه و استفاده:

ابتدا سفیده را از زرده تخم مرغ‌ها جدا کنید و سپس سفیده تخم مرغ را تا زمانی که بافت نسبتا سفتی به خود بگیرد، هم بزنید. سپس، آب لیموترش را اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب کنید تا ماسک آماده شود. صورت خود را پیش از استفاده از این ماسک به خوبی با یک پارچه مرطوب یا محصولات لایه‌بردار دیگر تمیز کنید تا از فواید حداکثری ماسک بهره‌مند شوید.

پس از پاکسازی صورت، ماسک را روی پوست صورت خود پخش کرده و اجازه دهید برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس، پوست صورت را با آب گرم شست‌وشو دهید. این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید. استفاده از مقدار کمی لوسیون پس از استفاده از این ماسک توصیه می‌شود.

 

شوینده مناسب:

استفاده از یک شوینده مناسب به مقدار زیادی به درمان جوش های سرسیاه کمک می کند پیشنهاد مزرعه روغن به شما پن زردچوبه و پن ذغال می باشد

پن ها صابون های دستساز و سازگار با پوست انسان هستند

 

 

لیف لوفا :

 

لیف لوفا از گیاه لوفــا تهیه می شود . گیاه لوفا گیاهی است مانند کدو که بیشتر در آمریکا جنوبی و مرکزی رشد می کند. این گیاه تنها گیاه تولید کننده اسفنج گیاهی در دنیا می باشد. اسفنج لوفــا به دلیل خواص بی نظیرش بهترین لیــف برای شستشوی پوست صورت و بدن انسان است.

 

برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید

خواص لیف لوفا:

 

از بین برنده جوش های سرسیاه صورت
رفع انسداد منافذ پوستی
کاهش چین و چروک پیشانی و اطراف چشم
کاهش کک و مک صورت
افزایش گردش خون و تغذیه پوست
روشن کننده و نرم کننده پوست