مقالات, مو

خواص روغن کرچک برای ابرو

روغن کرچک برای ابرو

خواص روغن کرچک برای ابرو:

 

علاقه به داشتن ابروهای پرپشت موجب شده که خانم ها برای رسیدن به اهداف خود از محصولات مختلفی استفاده کنند. روغن کرچک برای ابرو و مژه خواص بسیار ایده‌آلی دارد. در واقع به هنگام شنیدن نام روغن کرچک، معمولاً نخستین چیزی که در ذهن تداعی می شود تقویت مژه ابرو مو و پرپشت سازی آن ها شناخته می شود. با این حال خواص روغن کرچک برای ابرو در کنار مواردی که بیان کردیم می توانند گسترده تر باشند. آگاهی شما از نحوه استفاده از روغن کرچک برای ابرو و اینکه آن را با چه ماده ای ترکیب کنید تا اثربخشی بیشتری داشته باشد، کمک می کند تا به خوبی بتوانید در این زمینه اقدام کنید.

علاوه بر خواص بی نظیری که روغن کرچک برای ابرو دارد، این محصول ارگانیک یک خوراکی ملین بوده که به تسکین آفتاب سوختگی، درمان شوره سر، تسهیل و تسریع زایمان، بهبود عفونت های باکتریایی و قارچی، رطوبت رسانی پوست و همچنین درمان بواسیر کمک فراوان خواهد کرد. در عین حال معمولاً پزشکان از تاثیر بی نظیر روغن کرچک برای ابرو سخن گفته و آن را گزینه ای ایده آل برای جلوگیری از ریزش مو می دانند.

اینکه چرا باید از روغن کرچک برای ابرو استفاده کرد دلایل متعددی وجود دارند که موجب می ‌شوند شما به شکل ویژه از مژه ها و ابروهای خود محافظت کنید. امروزه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند. عفونت مژه و ابروها و همچنین درماتیت یا سموم موجود در هوا می‌تواند سلامت مژه‌های شما را به خطر بیاندازند. شرایطی که موجب می‌شود با ریزش ابرو و مژه، حالت نامناسبی بر روی صورت خود مشاهده کنید. به همین علت از روغن کرچک برای ابرو و مژه به عنوان محصولی بی نظیر، اثرگذاری ایده‌آلی خواهد داشت. روغن کرچک با ترکیبات ایده‌آلی که دارد کمک می کند تا مژه ها و ابروهای خود را پرپشت تر کرده و ضخامت و ظاهر زیبایی بر روی آنها ایجاد کنید.

جالب است بدانید در کنار این موارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای رشد موهای خود از خواص این روغن استفاده کنند. مواد مغذی بسیار زیادی که در روغن کرچک وجود دارد کمک می کند تا اطراف ابروی شما پوستی مرطوب داشته و از مشکلات عدیده ای جلوگیری خواهد کرد. آبرسانی روغن کرچک برای ابرو و پوست اطراف آن این امکان را فراهم کرده که خواص ضد میکروبی ایده‌آلی بر روی نقاط مورد نظر مشاهده کرده و به ریشه موها کمک می کند تا بتوانند خود را تقویت کنند.

 

روغن کرچک

گیاه کرچک

مزایای روغن کرچک برای ابرو و مژه:

 

اثر مرطوب کنندگی موجود در روغن کرچک برای رشد موها گزینه مناسبی شناخته می‌شود. در کنار این موارد، روغن کرچک با بهره مندی از مواد معدنی و مغذی فراوانی به تغذیه و تقویت مژه و ابرو کمک فراوان خواهد نمود. روغن کرچک با بهره‌مندی از اسید ریسینولئیک به مقدار قابل توجهی می تواند برای مو، ابرو و مژه ها مزایایی گسترده‌ای داشته باشد. این اسید که ۹۰ درصد حجم روغن کرچک را تشکیل داده، اثرگذاری فراوانی بر روی ابروها خواهد گذاشت.

 

 

ضد التهاب:

یکی از مهمترین و بهترین خواص روغن کرچک برای ابرو و خاصیت ضد التهابی آن به شمار می‌رود. این خاصیت موجب می شود که پوست اطراف ابروها و مژه های شما تقویت شده و با بهبود این بخش می توانید به کاهش التهاب های پوستی که منجر به ریزش ابرو و مژه ها می شود کمک کنید. متخصصان درمانگاهی در ایالت کلیولند طبق یک بررسی به این نتیجه رسیدند که التهاب هایی که در اطراف فولیکول های مو وجود دارد موجب می‌شود که رشد آن‌ها با کندی صورت پذیرد. علاوه بر این وجود التهاب در این مناطق تارهای مو را ضعیف تر کرده و به مرور زمان با ریزش آنها مواجه می شویم. در کنار این موارد از جمله خواص روغن کرچک برای ابرو می توان به بهره مندی از حجم زیادی اسید ریسینولئیک اشاره نمود. هنگامی که از روغن کرچک به صورت موضعی استفاده شود به کاهش التهاب پوست با توجه به اسیدهای موجود کمک خواهد کرد.

 

ضد میکروب:

یکی از دلایلی که از روغن کرچک برای ابرو استفاده می شود، خاصیت ضد میکروبی آن خواهد بود. روغن کرچک با بهره مندی از مواد معدنی و مغذی ایده آلی که دارد به درمان عفونت های پوستی کمک فراوان خواهد نمود. همانگونه که می‌دانید عفونت پوستی به عنوان یکی از مهمترین دلایل ریزش مو شناخته می‌شود. یک مجله آمریکایی گزارش داده که خواص ضد میکروبی روغن کرچک برای درمان عفونت های مختلف می‌تواند اثرگذاری فوق‌العاده‌ای داشته باشد. عصاره دانه کرچک و ریشه آن به خوبی می‌تواند با خاصیت ضد میکروبی برای جلوگیری از ریزش مو و ابرو و اثر کند. علاوه بر این خواص آنتی اکسیدانی که در این روغن ارگانیک وجود دارد این امکان را فراهم کرده که رادیکال های آزاد موجود که از طریق آلودگی هوا بر روی پلک و پوست ایجاد می شوند از بین بروند.

 

روغن کرچک برای ابرو

پرپشت کردن ابرو:

 

مسئول ایده‌آل و غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی
در کنار مواردی که بیان کردیم و به عنوان خواص روغن کرچک برای ابرو شناخته می شوند، این روغن و محصول ارگانیک اثرات فوق‌العاده‌ای به واسطه بهره مندی از انواع ویتامین ها برای رشد مژه و ابرو خواهد داشت. مطالعات گسترده‌ای بر روی مزایای روغن کرچک در سال ۲۰۱۵ انجام گرفته است. این مطالعات به خوبی نشان داده اند که روغن کرچک با بهره مندی از انواع ویتامین های A، B6 و C به خوبی برای تقویت مو، مژه و ابرو اثرگذار خواهد بود. علاوه بر این، روغن کرچک به عنوان منبع مناسب از کلسیم و آهن شناخته می شود. جالب است بدانید که طی مطالعاتی که محققان انجام داده‌اند خواص ضد قارچ و ضد باکتری موجود در روغن کرچک نیز به عنوان دیگر ویژگی های این محصول برای جلوگیری از آسیب های پوست و مو شناخته می شوند.

 

تقویت رشد مو:

در کنار خواص بی نظیر روغن کرچک برای ابرو، استفاده از این محصول برای تقویت موها اثر گذاری فوق العاده ای خواهد داشت. این ماده روغنی به واسطه ترکیبات بی نظیری که دارد و از انواع مواد معدنی برخوردار است، می تواند رشد موها را تسریع بخشیده و با جلوگیری از ریزش مو به خوبی در نقاط مختلف بدن اثرگذاری خود را نشان می دهد. طبق تحقیقات مجله ‏Ethnopharmacology، افرادی که مبتلا به آلوپسی آندروژنی هستند، می‌توانند با مصرف روغن کرچک از ریزش موهای خود جلوگیری کنند. علاوه بر این اسید ریسینولئیک که با ترکیبات مرتبطی که دارد می‌تواند از این امر به خوبی جلوگیری نماید. محققان علاوه بر این اعلام کرده‌اند که پروستاگلاندین که به عنوان یک عامل مهم در طاسی مردان شناخته می شود با استفاده از روغن کرچک به خوبی می‌تواند برطرف شود.

 

 

نحوه استفاده از روغن کرچک برای ابرو و مژه:

 

اگر قصد استفاده از روغن کرچک برای ابرو و مژه را دارید در کنار اینکه باید یک محصول با کیفیت و ارگانیک را انتخاب و خریداری کنید، باید با نحوه استفاده از آن آشنایی داشته باشید. روغن ‌کرچک به بهترین شکل می‌تواند موجب تحریک و ضخامت و بهبود کیفیت مژه ‌ها شود. هنگامی که به صورت منظم از این روغن استفاده کنید، اثر گذاری فوق العاده آن را مشاهده خواهید کرد. بهترین راه، بهره مندی از یک شت آرایشی و همچنین استفاده از این روغن و مالیدن آن به صورت مستقیم به مژه و ابرو خواهد بود. فراموش نکنید که روغن کرچک اعلا و با کیفیت غلظت بالایی داشته و برای هر چشم، استفاده از چند قطره کافی خواهد بود. سعی کنید چشمان خود را هنگام استفاده از روغن کرچک برای ابرو و مژه ببندید تا از ورود روغن به آن ها جلوگیری کنید.

بهترین زمان برای استفاده از روغن کرچک بر روی مو، ابرو و مژه قبل از خواب خواهد بود. سعی کنید قبل از رفتن به رختخواب از روغن کرچک برای ابرو مژه و موها استفاده کنید. این عمل موجب می شود که مدت زمان بیشتری روغن کرچک برای تقویت و هیدرات کردن ابرو و مژه و نفوذ خود داشته باشد.
نحوه استفاده از روغن کرچک برای ابرو و مو به این شکل است که قبل از رفتن به رختخواب ابتدا بهتر است صورت خود را شسته و چنانچه بر روی چشمان خود از آرایش استفاده کرده اید، آن ها را پاک کنید. استفاده از یک برس تمیز کننده و آغشته کردن آن به کمی روغن موجب می‌شود به راحتی بتوانید آن را بر روی مژه های خود بمالید. فراموش نکنید که از ورود روغن به چشم جلوگیری نمایید.
پس از مالیدن روغن کرچک بر روی چشم های خود نیم ساعت صبر کرده و این روش را چند روز پشت سر هم تکرار نمایید.
در کنار این مورد بد نیست بدانید که برای رشد ابروها نیز می‌توانید از روغن کرچک استفاده کرده و اثر گذاری فوق العاده آن را در مدت زمان کوتاهی مشاهده خواهید کرد.
ترکیب روغن کرچک سفیده تخم مرغ و گلیسیرین
در کنار این که از روغن کرچک برای ابرو، مژه و مو به صورت خالص و بدون استفاده از ترکیبات دیگر می توانید استفاده کنید، روش های دیگری نیز وجود دارند که اثرگذاری این روغن ارگانیک را چند برابر خواهند نمود. به عنوان مثال ترکیب روغن با سفیده تخم مرغ و گلیسیرین اثر گذاری فوق العاده بر روی مژه های شما نمایش می دهد. سعی کنید برای استفاده از این ترکیب مقداری از روغن کرچک را درون ظرفی کوچک یا بطری قرار دهید. سپس به روغن موجود دو قطره گلیسیرین بیفزایید. پس از آن می توانید بر روی محلول و ترکیب ایجاد شده دو قطره سفیده تخم مرغ قرار دهید.

روغن کرچک

ترکیبات فوق العاده روغن کرچک:

 

اکنون می توانید ترکیب ایجاد شده را بر روی مژه های خود با استفاده از فرچه ریمل از بالا به پایین بکشید. این ترکیب بهترین نیز می‌تواند موجب تقویت مژه های شما شود.

 

ترکیب روغن کرچک و روغن زیتون:

در کنار این که روغن کرچک برای ابرو اثرگذاری فوق ‌العاده‌ای دارد، می‌توانید با ترکیب کردن روغن زیتون با آن یک محصول فوق العاده با کیفیت را استفاده کنید. روغن زیتون به واسطه بهره مندی از آنتی اکسیدان و منابع غنی ویتامین های مختلف کمک می کند تا اثر بخشی فراوانی را بر روی موهای خود مشاهده کنید. خواص فراوانی که ترکیب روغن کرچک و روغن زیتون برای شما خواهند داشت موجب می‌شود که اثرگذاری آن را در مدت زمان کوتاه بتوانید مشاهده نمایید.
برای استفاده از این ترکیب می توانید یک ظرف یا بطری را تهیه کرده و از روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری و همچنین از روغن کرچک نیز ۲ قاشق غذاخوری درون ظرف مورد نظر قرار دهید. سپس با ترکیب و مخلوط کردن آن ها می‌توانید از یک فرچه تمیز استفاده کرده و ترکیب مورد نظر را از بالا به پایین بر روی مژه های خود قرار دهید.
سعی کنید این عمل را شب و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید. پس از چند ساعت و هنگام بیدار شدن به آرامی با استفاده از آب ولرم، ترکیب قرار داده شده بر روی مژه های خود را می توانید شستشو دهید.

 

عوارض روغن کرچک :

 

در حالت کلی روغن کرچک برای ابرو و مژه با توجه به طبیعی بودن، هیچگونه عوارض جانبی نخواهد داشت. با این حال برخی از افراد ممکن است به واسطه حساسیت هایی که دارند با واکنش های آلرژیک مواجه شوند. پیشنهاد ما این است قبل از استفاده از روغن کرچک سعی کنید بر روی پوست خود مقداری از آن را بررسی کنید.
در کنار این موارد با توجه به اینکه امروزه محصولات مختلفی با کیفیت پایین در بازار عرضه می‌شوند، ممکن است روغن کرچک خریداری شده توسط شما کاملاً طبیعی نبوده و از ترکیبات اضافه برخوردار باشد. سعی کنید برای خرید روغن کرچک از یک فروشگاه مطمئن، محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

 

خرید روغن کرچک اعلا:

 

محصولات ارگانیک، دانه‌ های روغنی، انواع روغن ها و کره های بادام زمینی و بادام درختی به واسطه طبیعی بودن، اثر گذاری فوق العاده ای از خود نشان می دهند. به همین علت باید سعی کنید هنگام خرید، موارد متعددی را در نظر داشته باشید تا محصول خریداری شده توسط شما بدون هیچگونه افزودنی در دسترس قرار گیرد. برای خرید روغن کرچک با کیفیت می توانید محصولات ارائه شده در وب سایت مزرعه روغن را بررسی کنید. همواره سعی ما در این فروشگاه بر این است که محصولات موجود را با بالاترین کیفیت در دسترس شما قرار دهیم. برای خرید روغن کرچک نیز می توانید این محصول را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری نمایید.