مقالات, مو

درخشندگی ساقه مو

روغن آوووکادو

آیا به‌دنبال درخشندگی ساقه موهایتان هستید

صرف نظر از جنس و بافت مویتان، روش‌های زیادی برای افزایش درخشندگی ساقه مو وجود دارد. مثلاً می‌توانید از انواع ماسک مو هایی که باعث افزایش براق شدن مو می‌شوند استفاده کنید یا موهایتان را به شکلی حالت دهید که براق‌تر به نظر برسند.

برای درخشش حداکثری موها، لازم است تا روش‌های معمول و روزانه مراقبت از مو که باعث سلامت و استحکام موها می‌شوند را دنبال کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا روش های موثر را به شما معرفی کنیم.

 

به چه مویی، موی خشک می‌گوییم؟

به مویی که برای حفظ درخشندگی و بافت طبیعی خود رطوب کافی نداشته باشد، موی خشک می‌گوییم. مو از سه لایه تشکیل شده است. وظیفه‌ی لایه‌ی بیرونی، حفاظت از لایه‌های درونی است. وقتی لایه‌ی بیرونی آسیب ببیند، مو رطوبت و درخشندگی‌اش را از دست می‌دهد. فولیکول مو به غده‌هایی که چربی‌شان را به ساقه‌ی مو منتقل می‌کنند، متصل است. این باور وجود دارد که بین خشکی پوست و خشکی مو رابطه‌ای وجود داشته باشد. به‌عبارت دیگر، فردی که پوستش خشک است، موی سرش هم دچار خشکی می‌شود. موی سر زمانی خشک می‌شود که حین فعالیت‌هایی نظیر حمام آفتاب، شنا کردن در آب‌ کلردار، استفاده‌ی بیش‌ازحد از سشوار یا اتوی مو و دیگر محصولات حالت‌دهنده، چربی طبیعی‌اش را از دست بدهد. مردان و زنان در هر سنی ممکن است دچار خشکی مو شوند.

 

روش اول: استفاده از ماسک‌های مو

۱- برای درخشندگی ساقه مو از تخم مرغ استفاده کنید.

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما تخم مرغ می‌تواند برای موهای شما معجزه کند. استفاده از زرده‌ تخم مرغ با افزایش رطوبت‌رسانی به موها، باعث تغذیه مو شده و از کدر شدن آن جلوگیری می‌کند.

سفیده‌ تخم مرغ نیز کمک می‌کند تا آلودگی‌های روی مو از بین بروند. در نتیجه، می‌توان گفت که سفیده تخم مرغ باعث افزایش شفافیت موهایتان‌شود. همچنین پروتئین موجود در تخم مرغ، باعث تقویت موها می‌شود. به طور خلاصه، استفاده از تخم مرغ (آن هم فقط در یک دوره درمانی) باعث براق شدن مو می‌شود.

 

روش ساخت ماسک‌ موی تخم مرغ به این شرح است.

  •  یک تخم مرغ را در یک کاسه کوچک هم بزنید.
  •  موهایتان را خیس کنید.
  • موهایتان را به تخم مرغ آغشته کنید و سپس شانه بزنید تا تخم مرغ به نوک موهایتان برسد. برای شانه زدن موها از یک شانه با دندانه‌های پهن استفاده کنید.
  •  بگذارید تخم مرغ حداقل ۱۵ دقیقه روی مو بماند.
  •  موهایتان را به‌طور معمول شامپو بزنید. برای رسیدن به بیشترین درخشش، موها را با آب سرد بشویید.

 

 

روش دوم : روغن تراپی قبل حمام

برای درخشندگی ساقه مو قبل حمام مو ها را با روغن های آبرسان روغن تراپی کنید.

 

برای خرید روغن های آبرسان مو اینجا کلیک کنید.

 

روغن تراپی قبل از حمام باعث تغذیه ساقه مو و در نتیجه درخشندگی مو ها خواهد شد .

 

 

روش ساخت بمب آبرسان مو :

درخشندگی ساقه مو

 

 

رعایت چه نکاتی ضروری است ؟

 

-با آب خیلی داغ موهای خود را نشویید

-سعی کنید بیشتر از هفتهای ۲یا۳ بار از شامپو مخصوصا شامپوهای سولفات دار استفاده نکنید

– حتما ماهی یک بار پوست کف سر خود را اسکراب کنید

– از یک ماسک مو گیاهی و طبیعی برای نرم کنندگی ساقه مو خود استفاده کنید