پوست, مقالات

دلایل به وجود آمدن ترک پا

کوکتل پدیکور

اگر تابحال ترک پا را تجربه کرده باشید می دانید که ترک پا یکی از آزاردهنده ترین مشکلات پوستی می باشد که به دلایل متعددی ایجاد می شود .

 

علت اصلی ترک پا یا پاشنه پا، خشکی پوست است. کسانی که به‌طور عمومی پوست خشکی دارند، بیشتر مستعد ابتلا به خشکی و ترک کف پا هستند. ممکن است این عارضه برای بسیاری از افراد چندان موضوع مهمی نباشد و اقدام خاصی برای درمان آن انجام ندهند اما باید بدانید اگر از پاهای خود به درستی مراقبت نکنید ممکن است با افزایش سن وضعیت خشکی پا و ترک خوردن آن وخیم‌تر ‌شود و جدای از اینکه زیبایی پاهایتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به مرور راه رفتن با پای برهنه را سخت و آزاردهنده کند. در طولانی مدت این ترک‌ها‌ بسیار عمیق و دردآور می‌شوند و در صورت عدم درمان، می توانند به زخم یا عفونت‌های باکتریایی و قارچی تبدیل شوند.

 

اما خبر خوش این است که راهکار های زیادی برای درمان آن وجود دارد . در ادامه این مقاله مزرعه روغن به دلایل به وجود آمدن این عارضه پوستی و راه های ساده ای برای درمان آن خواهد پرداخت.

 

دلایل به وجود آمدن ترک پا:

 

  • وراثت
  • خشکی پوست
  • راه رفتن با پای لخت
  • مشکلات هورمونی مثل تیروئید
  • استفاده از برخی داروهای خاص
  • استفاده زیاد از کفش هایی مثل صندل
  • ایستادن زیاد مخصوصا روی سطح خشک
  • ایستادن نامناسب که باعث فشار زیاد روی کف پا می شود.
  • اضافه وزن که باعث می شود فشار روی کف پا بیشتر شود.

 

پیش از پرداختن به راه های درمان بهتر است سعی کنیم عوامل ذکر شده را کاهش دهیم.

 

 

درمان های خانگی:

 

راه های زیادی می تواند به نرم شدن پوست کف پا کمک کند که در ادامه به چند مورد از کاربردی ترین این راه ها خواهیم پرداخت.

 

پدیکور با کوکتل :

 

کوکتل ها توپک های دستساز ساخته شده از روغن ها و نمک های طبیعی هستند که با لایه برداری و آبرسانی پوست کف پا به نرم شدن پوست کمک می کنند . برای استفاده از کوکتل پدیکور کافی است یک تشت را پر از آب ولرم کرده کوکتل را درون آب انداخته و پاهای خود را برای ۳۰ دقیق داخل این آب قرار دهید.

 

شی باتر :

 

شی باتر یا شیا باتر یک روغن جامد است که از آجیل درخت آفریقایی شیا کاریته به دست می آید. و غنی از ویتامین های A و E و F و اسیدهای چرب ضروری شامل اسید اولئیک، اسید استئاریک و اسید لینولئیک بوده و مواد مغذی لازم برای تولید کلاژن در پوست را تولید می کند. برای بهره بردن از خواص این لوسیون طبیعی هر شب قبل از خواب آن را به پوست کف پا زده و ماساژ دهید. پس از مدتی از شر ترک پا راحت خواهید شد.

 

آب کافی :

 

نوشیدن آب کافی باعث می شود پوست شما به مقدار کافی رطوبت داشته باشد و دچار ترک مشکل نشود.

 

 

رژیم غذایی مناسب:

 

در برنامه غذایی خود از اسیدهای چرب امگا۳ استفاده کنید. روغن دانه‌های کتان و ماهی‌های آب سرد منبع غنی امگا ۳ هستند که به کاهش ترک پا کمک می‌کنند. ویتامین E و آهن وکلسیم را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید .و مطمئن شوید که گوشت و مرغ و ماهی، ماست، شیر و پنیر را به اندازه کافی مصرف می‌کنید، چون سرشار از این ویتامین‌ها می‌باشند که در درمان ترک پا موثر هستند.