دلایل خارش بدن

در این مطلب می‌خوانید:

آشنایی با دلایل خارش بدن

 

بسیاری از افرادی که دچار خارش بدن می ‌شوند باید به خوبی دلایل خارش بدن خود را بشناسند. در صورت شناخت دلیل خارش بدن می توانند برای درمان خارش اقدامات لازم را انجام دهند. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که دلایل زیادی برای خارش بدن وجود دارد. هر یک از این دلایل طبق نوع بدن شما با یکدیگر فرق می‌ کند. در برخی از موارد خارش به قدری زیاد است که پوست دچار جوش و زخم می گردد. شما باید به خوبی دلایل مهم خارش بدن را بشناسید تا برای درمان اقدامات لازم را انجام دهید.

 

 

معرفی دلایل خارش بدن

 

از جمله مهمترین دلایل خارش بدن که اهمیت زیادی دارد و باید آنها را بشناسید عبارت است از :

۱. خشکی پوست

خشکی پوست به عنوان یکی از دلایل مهم خارش بدن به شمار می ‌رود. علائم خارجی در این دلیل نشان داده نمی شود افرادی که دارای سن بالاتری هستند و همچنین افرادی که سیگار می کشند بیشتر دچار این عارضه خواهند شد. شما باید به خوبی برند محصولات آرایشی خود را بررسی کنید تا از معتبر بودن آنها مطمئن شوید. اگر از محصولات آرایشی مناسبی استفاده نکنید پوست تان خشک می‌ شود. زمانی که پوست خشک شود زبر می گردد و پوسته پوسته خواهد شد. بنابراین باید راهکارهایی را برای درمان خشکی پوست خود به کار بگیرید، تا پوست تان دچار خارش نشود.

 

۲. حساسیت پوستی

حساسیت پوستی یکی از دیگر دلایل مهم خارش بدن می باشد. این نمونه از خارش زمانی ایجاد می گردد که فرد با چیزی تماس برقرار کند که به آن حساسیت دارد. ماده حساسیت زا می تواند عطر، مواد شیمیایی، رنگ و غیره باشد. در این حالت امکان دارد که تورم و تاول روی پوست ایجاد شود. در بسیاری از مواقع علائم مربوط به خارش بدن شبیه به اگزما می شود. آلرژی پوستی در تمامی موارد به راحتی تشخیص داده نخواهد شد. بر همین اساس حساسیت پوستی خود را به مواد متنوع باید در طول بازه زمانی مشخص شده‌ ای بشناسید.

 

خارش پوست بدن

۳. عفونت های قارچی از جمله دلایل خارش پوست

عفونت های قارچی به عنوان یکی دیگر از دلایل خارش بدن شناخته می ‌شود. عفونت قارچی پوست سر و همچنین بسیاری از دیگر عفونت های قارچی دلایل مهمی هستند که موجب خارش پوست خواهند شد. هر یک از این بیماری ها با درمان های ضد قارچی درمان پیدا می ‌کنند. در برخی از موارد که شدت بیماری حاد می شود باید به پزشک مراجعه کنید تا عفونت های قارچی را درمان کنید.

۴. بیماری پسوریازیس

بیماری پسوریازیس یکی دیگر از دلایل مهم خارش بدن شناخته می شود. پسوریازیس یکی از بیماری های پوستی خود ایمنی است. این بیماری موجب می گردد که سلول های پوستی سطح خودشان را سریع تر از حد معمول بگذارند. این بیماری سلول های متنوعی را روی سطح پوست انباشته می سازد. علائم به وجود آمده به غیر از خارش در برخی از موارد امکان دارد که دردناک باشد. در بسیاری از مواقع درمان ‌های موضعی موجب می گردد که این بیماری درمان نشود.

 

۵. گیاهان سمی از جمله دلایل خارش پوست

گیاهان سمی به عنوان یکی دیگر از دلایل خارش بدن شناخته می‌ شوند. تماس با این گیاهان در چمن زار خارش پوست به وجود می ‌آورد. در برخی از مواقع این گیاهان حساسیت زا می باشند. شما اگر یک برخورد کوچک با آنها داشته باشید دچار خارش شدید پوستی خواهید شد. بهتر است این گیاهان را بشناسید و به آنها دست نزنید. اگر در معرض گیاهان سمی قرار می گیرید باید از روغن های طبیعی استفاده نمایید. دوش آب سرد بگیرید و بدانید که دیگر به آن گیاهان نباید دست بزنید.

 

۶. بیماری کلیوی

بیماری کلیوی یکی دیگر از دلایل خارش پوست به شمار می ‌رود. بیماری ‌های کلیوی علائم خود را روی سطح پوست نشان می ‌دهند. در برخی از موارد شدت این بیماری امکان دارد که موجب خارش پوست گردد. کلیه ها تمامی عناصر و مواد خطرناک را در سیستم ایمنی بدن تصفیه می سازند. اگر در اثر بیماری کلیوی به درستی این عملیات انجام نشود متابولیت هایی که ساخته می شوند روی پوست جمع می گردند و موجب خارش خواهند شد. به طور کلی ۴۰ درصد از افرادی که در مرحله گذراندن بیماری کلیوی هستند دچار خارش پوست خواهند شد. این دلیل خارش پوست سطح گسترده ‌ای از پوست را در بر می‌ گیرد و به بالاترین حالت می رسد.

 

۷. بیماری کبد از جمله دلایل خارش پوست

بیماری کبد به عنوان یکی دیگر از دلایل خارش بدن شناخته می ‌شود. کبد مانند کلیه روی تصفیه سموم نقش مهمی بر عهده دارد. بنابراین مشکلاتی که در کبد ایجاد می گردد می تواند موجب خارش پوست گردد. خارش پوست در برخی از موارد خفیف و شدید خواهد بود. خارشی که در اثر بیماری کبد شکل می ‌گیرد در دوران قاعدگی افزایش پیدا خواهد کرد. خارش بدن در شب یکی از مهمترین عوارض مشکلات کبدی به شمار می‌ رود. خارش های خفیف پوستی با آب ولرم تسکین پیدا خواهد کرد.

 

۸. بیماری دیابت

دیابت یکی دیگر از دلایل خارش پوست به شمار می رود. بی حسی، گزگز و مورمور یکی از مهمترین علائم بیماری دیابت است. بسیاری از افرادی که دچار بیماری دیابت هستند پوست خشک دارند. آنها باید از محصولات بهداشتی مناسبی استفاده کنند تا رطوبت لازم را به پوست خود برسانند.

 

۹. اگزمای پوستی از جمله دلایل خارش پوست

اگزمای پوستی یکی دیگر از مهمترین دلایل خارش بدن شناخته می شود. این بیماری به صورت التهاب، خشکی و قرمزی ظاهر می گردد. اگر این بیماری را جدی نگیرید عفونت بدن تان افزایش پیدا می‌ کند. روی سطح پوست بیمار برآمدگی ایجاد می‌ کند. یکی از پایه‌ های اصلی درمان کردن این بیماری رطوبت دهی به بدن می باشد. شما با استفاده از روغن های طبیعی و گیاهی می توانید رطوبت لازم را به پوست خود برسانید. اگزمای پوستی برای برخی از افراد به وجود می‌ آید و آنها باید به فکر رطوبت رسانی به پوست خود باشند تا بیماری شان را درمان کنند.

 

۱۰. داروهای متنوع

استفاده از داروهای متنوع یکی دیگر از دلایل مهم خارش بدن به شمار می ‌رود. خارش پوست امکان دارد به دلیل خوردن برخی داروها باشد که شما به آنها حساسیت دارید. اگر علائم پوستی شما از حد طبیعی خارج گردد نشان می‌ دهد که به آن دارو حساسیت زیادی دارید. بنابراین باید با پزشک خود مشورت کنید تا یک داروی دیگری را جایگزین آن دارو کند.

 

۱۱. گزیدگی حشرات

گزیدگی حشرات به عنوان یکی دیگر از دلایل خارش پوست به شمار می‌ رود. اگر یک حشره بدن شما را نیش بزند از آنجایی که نیش خود را وارد پوست تان کرده است مواد آلوده وارد پوست شما می گردد. این مواد آلوده موجب تورم، قرمزی و خارش می‌ شود. شما می ‌توانید بعد از گزیدگی حشرات از روغن‌ های طبیعی مانند روغن نارگیل استفاده کنید.

دلایل خارش بدن

 

روش های زیادی برای درمان دلایل خارش بدن وجود دارد. در واقع شما زمانی که دلایل خارش پوست خود را بشناسید می توانید از روش های متنوع جهت درمان استفاده کنید. هر یک از روش هایی که جهت درمان خارش پوست به کار گرفته می‌ شوند مزیت های متفاوتی دارند. روغن های طبیعی از جمله روش‌ ها و راهکارهایی هستند که جهت درمان خارش پوست بی نظیر می باشند. برخی از روغن های طبیعی که شما برای درمان دلایل خارش بدن می‌ توانید به کار بگیرید عبارت هستند از :

 

۱. استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از روغن های بی نظیری به شمار می ‌رود که می ‌تواند تمامی عفونت‌ های به وجود آمده و دلایل خارش پوست را از بین ببرد. اگر پوست شما به دلایل متنوع خشک شده است می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید تا خشکی پوست خود را درمان نمایید. بیماری های پوستی با استفاده از روغن نارگیل درمان می‌ شوند. روغن نارگیل از قسمت سفید رنگ درخت نارگیل استخراج می گردد. اسیدهای چرب آزاد زیادی در این روغن وجود دارد. آبرسانی پوست و کاهش خارش پوست با استفاده از این روغن انجام خواهد شد. بسیاری از افرادی که به اگزمای پوستی مبتلا شده اند می توانند از روغن نارگیل برای درمان استفاده کنند.

مصرف روزانه دو بار روغن نارگیل برای درمان خارش پوست به افراد توصیه می گردد. اگر شدت بیماری پوستی زیاد باشد شما باید از روغن نارگیل بیشتر از دوبار استفاده کنید. به طور کلی باید به خوبی بدانید که هر یک از دلایل خارش پوست با استفاده از روغن نارگیل درمان می شود. این روغن طبیعی پوست شما را لطیف تر و نرم تر می‌ کند. به عنوان محافظ پوست از این روغن استفاده می کنند. روغن نارگیل به تنهایی جهت کنترل کردن خارش و جوش برای بیماران مبتلا به اگزما کافی نمی باشد. شما بهتر است که از ترکیب کننده های دیگری همراه با روغن نارگیل جهت درمان بیماری اگزمای پوستی استفاده کنید.

 

 

۲. درمان دلایل خارش پوست با روغن بنفشه

یکی دیگر از روغن های طبیعی که برای درمان دلایل خارش بدن مورد استفاده قرار می گیرد روغن بنفشه می باشد. خشکی پوست با استفاده از روغن بنفشه به طور کلی از بین می‌ رود. روغن بنفشه دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که جهت درمان کردن خارش پوست مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید روزانه دو بار از روغن بنفشه برای درمان خارش پوست خود استفاده کنید. هر یک از دلایلی که مربوط به خارش پوست می باشد را می توانید با استفاده از این روغن درمان نمایید. توجه داشته باشید که اگر شدت خارش و حساسیت پوست شما زیاد باشد نمی توانید تنها با استفاده از روغن بنفشه بیماری را کنترل نمایید.

بر همین اساس بهتر است که جهت درمان دلایل خارش پوست با پزشک پزشک مشورت نمایید. جهت استفاده از روغن بنفشه برای درمان خارش پوست باید به صورت روزانه این روغن را روی بدن خود ماساژ دهید. استفاده موضعی از روغن بنفشه و بسیاری از دیگر روغن های گیاهی برای درمان دلایل خارش پوست بسیار مهم است. اگر شما می خواهید خارش پوست خود را با استفاده از روغن های گیاهی درمان کنید باید به صورت موضعی از آنها استفاده نمایید.

 

 

۳. استفاده از  شی باتر

شی باتر یکی دیگر از روغن های طبیعی به شمار می رود که برای درمان دلایل خارش بدن بی نظیر می باشد. شی باتر دارای آنتی اکسیدان های زیادی است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که می‌ خواهند چین و چروک های صورت خود را از بین ببرند از این کره استفاده می‌ کنند. کره شی باتر به عنوان یکی از روغن های گیاهی مناسب شناخته می شود که دارای مزیت های بی نظیری است.
برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی خود می توانید کره شی باتر را مورد استفاده قرار دهید. جهت استفاده از شی باتر برای درمان خارش پوست باید به صورت روزانه از آن استفاده کنید. به صورت روزانه مقداری از کره را روی بدن خود بمالید و ماساژ دهید. اگر روزانه ۲ الی ۳ بار از این محصول استفاده نمایید می توانید بیماری های پوستی خود را درمان کنید. خارش بدن شما بعد از استفاده از محصول کاهش پیدا خواهد کرد.

 

شی باتر

شی باتر و رفع خشکی پوست بدن

درمان دلایل خارش بدن و خرید روغن های طبیعی از فروشگاه مزرعه روغن

 

برای خرید هر یک از انواع روغن های طبیعی جهت درمان دلایل خارش بدن باید نمونه های اصلی و با کیفیت آنها را خریداری کنید. فروشگاه مزرعه روغن ارائه دهنده انواع روغن های طبیعی جهت درمان بیماری های متفاوت می باشد. شما می توانید به صورت اینترنتی هر یک از روغن های طبیعی را از این فروشگاه خریداری کنید. فروشگاه مزرعه روغن قیمت مناسب و به صرفه ای را جهت خریداری انواع روغن های طبیعی از مشتریان دریافت می ‌کند.

جهت استفاده از انواع روغن های طبیعی برای درمان بیماری های متنوع می توانید با کارشناسان فروشگاه مزرعه روغن مشورت کنید. در مورد استفاده از انواع روغن های طبیعی و نکاتی که مربوط به استفاده از آنها می باشد، راهنمایی لازم را به شما ارائه می دهند. همچنین باید بدانید که روغن نارگیل، روغن شی باتر و روغن بنفشه با بهترین قیمت در این فروشگاه به فروش می رسند. به همین دلیل شما نیازی نیست که هزینه زیادی برای خریداری روغن های طبیعی متنوع پرداخت نمایید.

سبد خرید
Start typing to see products you are looking for.