پوست, مقالات

روغن زعفران , اکسیر جوانی

روغن زعفران

روغن زعفران را بهتر بشناسیم

 

زعفران (نام اصیل فارسی = زَرپَران)  با نام علمی Crocus sativus گیاهی است کوچک و گل دهنده از تیره زنبقیان که اوایل پاییز یا بهار به گل می نشیند. این گیاه یکی از شناخته شده ترین و گران قیمت ترین گیاهانی است که مصارف دارویی و غذایی دارد.

ادویه زعفران معمولا در مناطق و سرزمین های نیمه خشک که با وزش بادهای گرم و سرد همراه است یافت می شود. گل گیاه زعفران بنفش رنگ است و بویی نزدیک به عسل دارد. کشت زعفران بیش از ۳۰۰۰ سال است که اتفاق می افتد و ایران از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان این محصول به شمار می رود.

.

ترکیبات شیمیایی

زعفران حاوی بیش از ۱۵۰ ترکیب فرار و معطر است. ترکیبات غیرفرار و فعال که بیشتر آنها را کاروتنوئیدهایی مانند زاکسانتین zeaxanthin ، لیکوپن lycopene و انواع مختلفی از آلفا و بتا کاروتن بخش مهم دیگری از ترکیب شیمیایی زعفران را تشکیل می دهند. رنگ زرد- نارنجی طلایی زعفران نیز در نتیجه وجود آلفا کروسین α-crocin است.

 

روغن زعفران

برای خرید کلیک کن

روغن زعفران که از ادویه زعفران به دست می آید، بسیار گران است و به سختی تهیه می شود. همچنین دارای کیفیت رضایت بخشی است که برای پوست، مو و سلامتی مزایای زیادی دارد.

کلئوپاترا برای مصارف آرایشی از آن در حمام استفاده می کرد درحالیکه مصریان از آن برای درمان اختلالات دستگاه گوارش بهره می بردند و رومی ها هم از آن به عنوان خوشبو کننده بدن استفاده می کردند. وقتی چیزی طی سالهای زیاد مورد مصرف قرار می گیرد سخت است انکار کنیم که ارزش بالایی دارد.

روغن زعفران با تزریق این ادویه به روغن حامل تهیه می شود که تمام ارزش ادویه حفظ می شود اما اینگونه کاربرد بیشتری خواهد داشت. با این وجود ادویه زعفران و روغن آن مزایای مشابهی دارند. این کار برای سهولت در استفاده از آن است. با استفاده از روغن زعفران به جای ادویه می توانید از آن برای موهایتان هم به راحتی استفاده کنید و همچنین می توانید این ادویه را به آب یا شیر هم اضافه نمایید. این یک ماده بسیار متنوع است و شایستگی آن را دارد که در رسانه ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

روغـــن زعـــفران به اکسیر زیبایی و جوانسازی پوست معروف می باشد

 

خواص روغن زعفران:

جوانسازی پوست

جلوگیری از چروک های پوستی

ترمیم کننده ساقه مو

درخشان کننده ساقه مو

 

طرز استفاده:

 

مزرعه روغن به شما پیشنهاد می کند چند قطره از روغن زعفران را در ماسک های پوست و ماسک مو خود ریخته و از خواص بی شمار آن بهره ببرید.