مقالات, مو

ساقه مو آسیب دیده

روغن تراپی مو

ساقه مو آسیب دیده را درمان کنیم

 

داشتن ساقه مو آسیب دیده مشکلی بسیار شایع در میان  بانوان می باشد . ساقه مو آسب دیده از زیبایی ظاهری فرد کاسته و در مواردی باعث افسردگی و دلسردی فرد می شود . اما برای هر مشکل راه حلی وجود دارد . متخصصان مزرعه روغن پس از تحقیقات و آزمایش های فراوان در این باره روش هایی موثر برای درمان آسیب دیدگی ساقه مو در دسترس دارند . در ادامه این مقاله به این روش ها خواهیم پرداخت.

 

 

پیشگیری از داشتن ساقه مو آسیب دیده:

 

پیشگیری بهتر از درمان! قبل از بررسی راه های درمان بهتر است دلایل بروز این مشکل را دانست تا از بروز مجدد آن جلوگیری کرد .

ساقه ی مو از ۳ قسمت مغز (لایه ی مرکزی ساقه)، قشر (لایه ی اطراف مغز مو) و کوتیکول (لایه ی بیرونی ساقه مو) تشکیل شده است. سلول های قسمت قشر مو تعیین کننده رنگ مو می باشد. و عامل سفید شدن مو نیز ازبین رفتن رنگدانه ملانین در قسمت قشر می باشد.

لایه ی کوتیکول خارجی ترین بخش ساقه ی مو می باشد و حدود ۱۰ درصد از وزن مو را تشکیل می دهد.

مقاوم ترین بخش ساختار مو کوتیکول می باشد. انعطاف و نرمی مو، کشسانی و دیگر خصوصیات موی شما بستگی مستقیم با کوتیکول مو دارد. همچنین کوتیکول وظیفه محافظت از مو در برابر ترکیبات شیمیایی را بر عهده دارد.

همانطور که پوست خارجی ترین قسمت بدن است و کار محافظت از بدن را انجام می دهد، کوتیکول نیز نسبت به مو همین وظیفه را دارد. مانند مینای دندان ها.پس برای جلوگیری از آسیب دیدن مو باید از این لایه محافظت کرد.

تمام اعمالی که شما نسبت به موی خود انجام می دهید مثل: سشوار کشیدن، شانه کردن، اتوی مو، کشیدن و کارهایی از این قبیل را، در اصل با کوتیکول مو انجام داده اید.

 

با آبرسانی ساقه مو باعث ترمیم آن می شوید

چگونه می توان از کوتیکول مو محافظت کرد؟

 

مهم ترین عامل در محافظت از کوتیکول مو حفظ رطوبت مو است.  اما منظور از رطوبت در این موضوع صرفا خیسی نمی باشد . منظور تغذیه مو و جلوگیری از خشکی مو با استفاده از روغن های آبرسان است.

 

اما کار اصلی روغن های آبرسان مو چیست ؟

 

روغن های آبرسان با نفوذ به منافذ مو یک لایه محافظتی در برابر عوامل خارجی به وجود آورده و از از بین رفتن رطوبت مو جلوگیری می کنند. آنها همچنین سرشار از اسیدهای چرب ضروری برای مو هستند و باعث تغذیه ساقه مو و در نتیجه ترمیم ساقه مو آسیب دیده می شوند. از  جمله این روغن ها می توان به روغن نارگیل , روغن آووکادو , روغن جوجوبا و روغن آرگان اشاره کرد .

 

پیشنهاد مزرعه روغن :

 

برای اثر دهی بیشتر می توانید نیم ساعت قبل از حمام یک قاشق از روغن های نارگیل , کرچک , آووکادو و جوجوبا را مخلوط کنید و به ساقه مو بزنید و پس از حمام چند قطره از روغن آرگان را امتحان کنید . این روش باعث ترمیم ساقه مو آسیب دیده شما و جلوگیری از خشکی  , وزی و موخوره خواهد شد .