پوست, مقالات

صابون یا پن گلیسرینه ؟

پن گلیسرینه

برای شستشو صورت از صابون استفاده کنیم یا از پن های گلیسرینه؟

 

همانطور که می دانید صورت افراد قسمتی از بدن است که در وهله اول توجه را به خود جلب می کند. زیبایی در ابتدا از صورت سنجیده می شود. بی عیب و نقص بودن پوست صورت بالاترین اثر را در نشان دادن زیبایی افراد دارد.

برای پاک کردن صورت راه های بسیاری وجود دارد.در این میان بسیاری از افراد نمی دانند که کدام روش از همه بهتر است. از همه مهمتر اینکه حتی برخی نمی دانند که شستشوی صورت تا چه میزان اهمیت دارد و چقدر بر زیبایی پوست آنها اثر دارد.پ

 

فرق صابون و پن گلیسرینه:

 

pH طبیعی پوست بین ۵ تا ۶.۵ می باشد. این یعنی اینکه pH طبیعی پوست باید در بازه ی قدری اسیدی تا خنثی نگه داشته شود. با توجه به اینکه صابون های معمولی بسیار قلیایی هستند، برای صورت از لحاظ pH مناسب نیستند و در نتیجه پوست را خشک و کدر می کنند.

پوست صورت به شکل طبیعی به واسطه ی روغن های موجود در خودش آبرسانی می شود. صابون این روغن های طبیعی را از بین می برد. در نتیجه دیگر واسطه ای برای آبرسانی پوست وجود ندارد و پوست خشک می شود. اما پن های گلیسرینه که تماما از روغن های گیاهی تولید شده اند این خاصیت را ندارند و با ph طبیعی پوست صورت سازگارند .

شستشوی صورت با پن های گلیسیرینه نه تنها عوارضی برای پوست ندارد بلکه باعث جوان سازی , شادابی و لطافت پوست نیز می شود.

 

عوارض استفاده از صابون:

 

به وجود آمدن چین و چروک در صورت

اگر برای پاک کردن صورت خود از صابون استفاده کنید، حالت اسیدی پوست و متعاقبا رطوبت آن را از بین برده اید. حالت اسیدی پوست برای آن فواید بسیاری دارد. از جمله اینکه موجب از بین رفتن باکتری های مضر و جلوگیری از تکثیر آنها می شود.

 

حساسیت زایی

صابون ها را از مواد شیمیایی قوی می سازند. پوست بسیاری از افراد در مقابل این مواد شیمیایی قدرت مقابله ندارد و دچار صدمه می شود. پوست بسیاری از افراد در بسیاری از موارد در برابر مواد شیمیایی قوی موجود در صابون ها واکنش های آلرژیک نشان می دهد.

 

کم کردن رطوبت طبیعی پوست

صابون ها با کم کردن رطوبت طبیعی پوست باعث تورم , خارش و پوسته پوسته شدن پوست صورت می شوند. این حالت بسیار آزاردهنده بوده و گاها باعث مشکلات روحی در افراد می شود.