پوست, مقالات

لوسیون بدن و فواید آن

شی باتر

لوسیون بدن چیست؟

با همه گیر شدن خشکی پوست ، لوسیون ها نیز همچون دیگر مرطوب کننده ها خوش درخشیدند. لوسیون (به فرانسوی: Lotion) نوعی پماد موضعی است که برای استفاده روی پوست تهیه می‌شود.

لوسیون نسبت به کرم و ژل گرانروی بالاتری دارد چون محتوی آب بیشتری است. لوسیون ها با ایجاد یک بافت نرم و هیدراته برای پوست، به عنوان درمان موقت بسیاری از مشکلات پوستی شناخته شده که عطر کمتری دارند.

با استفاده از مواد بهداشتی مانند صابون و شامپوهای شست و شوی بدن و حالت قلیایی آن ها پوست ما خشک می شود. و استفاده از لوسیون بدن با رفع خشکی پوست ، نرمی و لطافت خاصی را به بدن میبخشد.

دلیل خشکی پوست چیست؟

با گذر زمان تولید مواد چرب مورد نیاز برای پوست کاهش پیدا میکند. لایه ی خارجی پوست را به عنوان دیواری آجری در نظر بگیرید. که در آن سلول های پوستی توسط سیمانی تشکیل شده از کراتین و چربی های طبیعی به هم وصل هستند. به وسیله ی این سیمان، نرمی و انعطاف پوست حفظ می شود. کاهش یافتن این چربی ها موجب خشکی و سست شدن این دیوار سیمانی می شود.

در بعضی بیماری ها مثل درماتیت اتوپیک، کم کاری تیرویید، دیابت، و بیماری های مربوط به کلیه هم خشکی پوست پدید می آید. این عارضه ی پوستی در آب و هوای خشک و زمستان شدید می شود.

لوسیون‌های حمام باعث مرطوب‌ کردن سطح پوست‌ می‌شود. و از خشک شدن پوست‌تان جلوگیری می کند؛در حالی که لوسیون‌های معمولی بدن به پوست‌تان حس طراوت و جوانی می‌بخشد.

 

فواید لوسیون بدن چسست؟

رطوبت رسانی به پوست : افرادی که در مناطق خشک زندگی می‌کنند و پوستی حساس و خشک دارند، اغلب از لوسیون‌های بدن استفاده می‌کنند.

رفع خشکی پوست : حتی اگر پوست شما از نوع معمولی یا چرب باشد، بازهم ممکن است بخش‌های خشکی از بدن‌تان مانند اطراف آرنج و زانوها شما را ناراحت کند.

رفع پینه : اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پوست کف پاهایتان به دلیل خشکی زیاد ترک می‌خورد، استفاده از لوسیون بدن می‌تواند به شما کمک بسیاری کند. لوسیون‌های بدن در جدا کردن سلول‌های مرده کف پا نقش به‌سزایی دارد.

حس خوب، بوی‌خوش : استفاده از لوسیون‌های بدن حس خوبی را به افراد منتقل می‌کند. در ضمن رایحه و بوی خوش آن فراموش نشدنی است.

حفظ آرامش : حتی اگر پوست شما در بهترین حالت سلامتی و شادابی باشد و به هیچ‌گونه مرطوب‌کننده‌ای احتیاج نداشته باشد،استفاده از لوسیون‌ بدن به پوست‌تان آرامش می‌دهد .

شفافیت پوست : استفاده از انواع لوسیون‌های بدن به پوست شما درخشندگی خاصی می‌بخشد. بسیاری از لوسیون‌ها حاوی ترکیبات سفید کننده هستند که باعث روشن شدن پوست‌ می‌شود. دانه‌های کوچک پاک‌کننده این لوسیون‌ها به‌عنوان اسکراب عمل می‌کنند و سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا می‌کنند.

 

لوسیون طبیعی مزرعه روغن :

 

اگر به دنبال یک لوسیون صد در صد طبیعی هستید مزرعه روغن کره شی باتر را به شما پیشنهاد می کند.

شی باتر یا شیا باتر یک روغن جامد است که از آجیل درخت آفریقایی شیا کاریته به دست می آید. و غنی از ویتامین های A و E و F و اسیدهای چرب ضروری شامل اسید اولئیک، اسید استئاریک و اسید لینولئیک بوده و مواد مغذی لازم برای تولید کلاژن در پوست را تولید می کند

کره شی به‌طور عمده در محصولات آرایشی مرتبط با پوست و مو نظیر برق لب, کرم های مرطوب کننده و لوسیون‌ها و نرم‌کننده‌های مو استفاده می‌شود. همچنین در صنعت صابون سازی استفاده می‌شود

این کره در محدوده دمای بدن انسان ذوب می‌شود و طرفداران استفاده از آن بر جذب سریع آن از راه پوست و خواص ترمیم کننده و مرطوب‌کننده آن تأکید دارند

 

خواص شی باتر:

نرم کننده پوست

درمان ترک پا

درمان خشکی پوست و اگزما

نرم کننده ساقه مو

لوسیون طبیعی بدن

شی باتر

برای خرید محصول کلیک کنید