مقالات

ماساژ درمانی:

روغن ماساژ

در افرادی که دچار ناهنجاریهای اسکلتی، عضلانی و گودی کمر هستند . ماساژ سبب کاهش گرفتگی عضلات آسیب‌دیده و مرتفع شدن درد کمر می‌شود.

کسانی که دچار ناهنجاریهای اسکلتی و عضلانی از جمله پای پرانتزی و کوتاهی عضله هستند، در کنار انجام تمرینات ورزشی ماساژ سبب می‌شود تا فشار  از روی عضلات برداشته شود و با ریلکس کردن عضلات، زمان بهبود را کاهش می‌دهد. البته این امر بستگی به همکاری فرد آسیب‌دیده دارد . که چقدر ریکاوری را به درستی انجام دهد و ماســاژ را جدی بگیرد.

 

چقدر ماساژ نسبت به فیزیوتواپی در کاهش دردهای عضلانی موثرتر است؟

ماساژ بر روی بافتهای نرم عضلات آسیب‌دیده اثر مثبتی می‌گذارد . و با کاهش گرفتگی و فشار از روی عضلات سبب می‌شود عضله آسیب‌دیده زودتر بهبود پیدا کند. در حقیقت ماساژ نوعی آرامش برای عضلات است . که در کنار ورزش درمانی می‌تواند در کاهش درد و بهبود عضلات آسیب‌دیده اثر مثبتی بر جا بگذارد.

ماساژ برای کسانی که دچار گودی کمر یا ضعف عضلات شکم هستند بافت‌های نرم عضلات را درگیر می‌کند . و با بهبود ساختار، سبب تقویت عضلات می‌شود. همچنین ماســاژ فیله‌های کمر را تقویت کرده و موجب برطرف شدن درد در ناحیه کمر می‌شود. البته ماساژ در افرادی که دارای ضعف عضلات شکم هستند برحسب سن متفاوت است و هر کدام ماســاژ خاص خود را دارد.

در رشته‌های پربرخورد که ورزشکار در اثر ضربه زدن دچار سردردهای مزمن می‌شود، ماساژ بر روی این افراد بسیار موثر است . و دردهای مزمن را برطرف می‌کند. بنابراین اگر ورزشکاران ماساژ درمانی را جدی بگیرند بر بسیاری از دردهای خود می‌توانند غلبه و یا پیشگیری کنند.

 

روغن های ماساژ:

 

همچنین اگر ماساژ به وسیله یک روغن ماســاژ خوب و با کیفیت انجام شود، تجربه ماســاژ برای فرد لذت بخش تر خواهد شد. هر روغن ماســاژی مزایای خاص خودش را دارد و اینگونه نیست که با یکدیگر فرقی نداشته باشند.

روغن ماساژ

روغن میخک:

 

روغن میخک با کاهش فشار رگ‌های گردش خون را تقویت می‌کند. افزایش گردش خون اکسیژن‌رسانی به خون و سایر اندام‌ها را افزایش می‌دهد و درنتیجه متابولیسم و عملکرد اندام‌های بدن بهبود می‌یابند. روغن میخک مانع لخته شدن خون می‌شود.

 

روغــــن خشخـــاش  :

روغن خشخاش یکی از قوی‌ترین مسکن‌های گیاهی است و در طب سنتی از روغن دانه‌های این گیاه برای تسکین دردهای مفصلی و آرتریت حاد، درد کمر، زانو و درد سیاتیک استفاده می‌شود.

 

روغن مرهم:

این روغن ترکیبی از روغن های مختلف که برای درد مورد استفاده قرار میگیرد  میباشد که موثرترین روغن در از بین بردن درد و درمان آن است و برای انواع درد های مفصلی و زانو درد و کمر درد و آرتوروز فوق العاده عمل میکند و باعث بهبود درد شما میشود.

فرمول این روغن ماساژ به طور انحصاری برای مزرعه روغن میباشد.