مقالات, مو

محصولات طبیعی مراقبت از مو

محصولات طبیعی مراقبت از مو

موی هر انسان یکی از مهم ترین شاخصه های زیبایی هر فرد است . برای داشتن موهای سالم , زیبا و در عین حال طبیعی الزاما نیاز به استفاده از مواد کارخانه ای گران قیمت نیست. با آشنا شدن با ساختار مو و شناختن نیازهای مو می توانید با کمترین هزینه نیز موهایی سالم , خوش حالت و طبیعی داشته باشید . مزرعه روغن در این مقاله به بررسی نیازهای مو و معرفی محصولات طبیعی مراقبت از مو می پردازد.

 

ساختار مو انسان:

 

مو انسان از نوعی پروتئین به نام کراتین تشکیل شده است . با کم شدن درصد این پروتئین مو شروع به خشک شدن و ریزش می کند . برای بالا نگه داشتن درصد این پروتیئن لازم است در رژیم غذایی خود از مواد پروتئین دار مانند گوشت , مرغ و ماهی استفاده کنیم.

 

اما زمانی که درصد این پروتئین در مو کاهش پیدا کرده و مو خشک و وز شده است. باید چه کرد؟

 

در این موقعیت باید مو را با مواد تقویتی به حالت ایده آل خود بازگرداند . اما منظور از این مواد صرفا شامپو ها و ماسک موهای گران قیمت نیست.

 

محصولات طبیعی مراقبت از مو :

 

روغن های آبرسان مو از موارد تقویتی مو هستند که  با نفوذ به عمق ساقه مو مواد معدنی لازم را به مو رسانده و باعث بازسازی ساقه مو آسیب دیده می شوند. این روغن ها انواع مختلف دارند و فرد باید با توجه به نیاز خود آن ها را انتخاب کند.

 

روغن آرگان :

 

روغن آرگان یکی از معروف ترین روغن های آبرسان ساقه مو می باشد . اما استفاده غلط از این روغن می تواند به طور کامل اثربخشی آن را از بین ببرد.

برای گرفتن بهترین نتیجه از روغن آرگان چند قطره از آن را پس از حمام و هنگامی که موی شما تنها ۳۰ درصد رطوبت دارد به ساقه مو خود بزنید.

 

 

روغن نارگیل :

 

روغن نارگیل نیز مانند روغن آرگان باعث ترمیم ساقه مو می شود اما نحوه استفاده این دو روغن کاملا متفاوت است . برای گرفتن نتیجه از روغن نارگیل باید چند قطره از آن را نیم ساعت قبل حمام به ساقه مو  زده و کمی ماساژ دهید.

 

 

روغن رزماری :

 

روغن رزماری با جلوگیری و کاهش ریز مو به پرپشتی و استحکام موها کمک می کند . توجه کنید که این روغن را برخلاف دو مورد ذکر شده در بالا فقط باید به ریشه مو زد و پس از نیم ساعت داخل حمام شست .

 

 

علاوه بر موارد ذکر شده محصولات طبیعی مراقبت از مو دیگری نیز وجود دارند . اما از آنجایی که ژنتیک و ساختار مو انسان ها با هم تفاوت های جزئی دارد نمی توان یک محصول خاص را برای همگان تجویز کرد . برای آشنایی با محصول مورد نیاز خود اینجا کلیک کنید تا مشاوران ما به صورت رایگان به شما مشاوره تخصصی دهند.