مقالات

ناخن های شکننده رو درمان کنیم

روغن تقویت ناخن

ناخن‌های ضعیف در معرض شکستگی، لایه لایه شدن، و آهسته شدن رشد قرار دارند. برخی از علل عمده شکنندگی ناخن‌ها خیس کردن مکرر ناخن، افزایش خشکی، کمبود مواد مغذی، پیری، عدم تعادل هورمونی، و برخی مشکلات جسمی زمینه‌ای را شامل می‌شود.
ضعیف و شکننده شدن ناخن‌ها وضعیتی است که در آن ناخن‌ها یا ور آمده و یا از انتهای آزاد آن می‌شکند. همچنین ممکن است منجر به رشد آهسته‌ی ناخن شود. به لحاظ پزشکی، این وضعیت را تحت عنوان لایه لایه شدن ناخن یا انیکوشیزیا (onychoschizia) می‌شناسند. به طور کلی، لایه لایه شدن در لایه‌های افقی رخ می‌دهد. در مقابل، شکستگی طولی ناخن‌ها در نتیجه بدشکلی ناخن می‌باشد. طبق آمار منتشر شده، حدود ۲۰ درصد از افراد دارای ناخن‌های ضعیف می‌باشند. همچنین مشاهده شده است که زنان نسبت به مردان در معرض خطر بالاتری برای داشتن ناخن‌های ضعیف و شکننده قرار دارند.

 

چه عواملی موجب ضعیف شدن ناخن‌ها می‌شود؟

 

بیماری ها :

ناخن‌های ضعیف نشانه‌ی عمده و آشکار از کم خونی است. اختلالات پوستی مانند پسوریازیس، مشکلات تیروئید، عفونت، مشکلات گردش خون و بد عمل کردن کبد می‌توانند موجب شکنندگی ناخن‌ها شوند.

 

مواد شیمیایی :

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی قوی و ناملایم در محل کار می‌تواند سلامت ناخن‌های شما را به خطر اندازد.

 

مواد شوینده :

مواد شیمیایی موجود در مواد شوینده ممکن است موجب ضعیف شدن ناخن‌ها شوند
قرار گرفتن بیش از حد در معرض محلول‌های پاک کننده، صابون و مواد شوینده علت عمده‌ی ناخن‌های ضعیف و شکننده است.

 

کمبود رطوبت :

از سوی دیگر، استفاده از سیستم‌های گرمایشی در فصل زمستان میزان رطوبت را کاهش داده، که این امر به طور غیر مستقیم موجب خشکی ناخن و ورقه ورقه شدن آن می‌شود.

 

رطوبت بیش از حد:

شستن دست‌ها به طور مکرر ممکن است موجب ضعیف شدن ناخن‌ها شود
شستن مکرر و تمیز کردن ظروف و لباس‌ها منجر به نرم شدن بسیار ناخن‌های دست شده که این امر آن را در معرض شکستگی و از هم گسیختگی قرار می‌‌دهد.

 

استرس:

گاهی، تروما یا آسیب روحی و استرس می‌توانند به عدم تعادل هورمونی منجر شوند. این امر می‌تواند سلامت ناخن‌های شما را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.

 

تغذیه نامناسب :

پیروی از یک رژیم غذایی ناسالم منجر به ضعف سلامت و به تبع آن ضعیف‌تر شدن ناخن‌ها می‌شود
شکننده بودن ناخن‌ها همچنین می‌تواند ناشی از سوء تغذیه یا کمبود مواد مغذی کافی در برنامه رژیم غذایی باشد. برخی از عواملی که موجب تشدید این وضعیت می‌شوند، کمبود پروتئین، ویتامین C، اسید فولیک، آهن، کلسیم و روی را شامل می‌شود.

 

عادات غلط:

جویدن ناخن یکی از بدترین عاداتی است که منجر به ایجاد ناخن‌های ضعیف می‌شود
برخی از افراد ممکن دارای ناخن‌های دست ضعیفی باشند، اما ناخن‌های پای آنها سالم باشد. در این صورت، عادت بدی مثل جویدن ناخن‌ها و یا عدم حفظ بهداشت شخصی (عفونت قارچی) می‌تواند علت ریشه‌ای ناخن‌های ضعیف باشد.

 

درمان شکنندگی ناخن :

 

پیشنهاد مزرعه روغن به شما استفاده از یک روغن معجزه آسا به نام روغن مانیکور می باشد

روغن مانیکور مزرعه روغن ترکیبی موثر از روغن های تقویت کننده ناخن است و فرمول آن منحصرا متعلق به کارشناسان مجموعه مزرعه روغن می باشد

روغن تقویت ناخن

روغن مانیکور

خواص روغن تقویت ناخن مزرعه روغن:

تقویت صدف ناخن

تقویت کوتیکول ناخن

جلوگیری از پوسته شدن اطراف ناخن

کمک به استحکام ناخن ها

جلوگیری از قارچ ناخن