مقالات, مو

چرا مو نازک می شود؟

پکیج محصولات مزرعه روغن برای موهای رنگ شده

چرا موهام نازک شده ؟ سوالی که اکثر افراد از مشاوران ما می پرسند . نازک شدن ساقه مو به دلایل متعدد اتفاق می افتد . با افزایش سن موی افراد حجم و ضخامت خود را از دست می دهد . همچنین ممکن است این اتفاق پس از یک ذوره رژیم و تغذیه ناکافی برای افراد ایجاد شود.

 

در اکثر موارد نازک شدن مو دلیلی بر وجود بیماری در افراد نمی باشد اگرچه که ممکن است این عارضه به مشکلات روحی و روانی افراد از جمله کمبود اعتماد به نفس و خودسرزنشی دامن بزند.

 

دلایل نازک شدن مو:

 

تغذیه نامناسب :

 

یکی از بهترین راه های افزایش ضخامت و حجم مو داشتن یک رژیم غذایی مناسب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین ب , زینک و آهن می باشد . این موارد نقشی اساسی در حفظ سلامت مو و مراقبت از تار مو انسان دارند.

 

استرس زیاد :

 

استرس موجب بالا رفتن میزان هورمون مردانه در افراد می شود . افزایش این هورمون در بانوان منجر به نازک شدن تار مو و ریزش شدید مو می شود. داشتن سبک زندگی سالم و دور از استرس بهترین راه پیشگیری و درمان نــازک شــدن تـار مــو می باشد.

 

تغییرات هورمونی :

 

برخی دارو ها باعث تغییر سطح هورمون های بدن و در نتیجه نازک شدن و ریزش مو می شوند . حتما قبل از مصرف هر گونه دارو مشخصات هورمونی آن را کاملا چک کنید.

 

استفاده زیاد از اتو مو :

 

استفاده بیش از حد از اتو مو به ساختار مو آسیب جدی وارد می کند . و باعث از بین رفتن ضخامت تار مو ها می شود . اگر مجبور هستید از اتو مو استفاده کنید حتما قبل از استفاده موی خود را به وسیله روغن آرگان تقویت کنید . این روغن تاثر مخرب اتو مو بر ساقه مو را کم می کند.

 

 

راه های درمان :

 

برای درمان نازک شدن مو راه های زیادی وجود دارد . بهترین راه تقویت ساقه مو با محصولات طبیعی می باشد به این منظور حتما موهای خود را هفته ای ۳ بار روغن تراپی کنید.

 

نحوه روغن تراپی :

 

روغن تراپی برای افزایش ضخامت مو بسیار آسان است . کافی است نیم ساعت قبل حمام یک قاشق چایخوری از روغن های زیر را مخلوط کنید و به ساقه مو بزنید .

 

روغن نارگیل  +  روغن کرچک  +  روغن جوجوبا

 

باین کار را هفته ای دو تا سه بار قبل از استحمام تکرار کنید .

 

 

شانه کشی مناسب :

 

جالب است بدانید نحوه شانه کشی مو و جنس شانه مورد استفاده تاثیر بسزایی در ضخامت و جنس تار مو دارد. بهتر است برای شانه کشی مو خود از شانه چوبی استفاده کنید . شانه چوبی به تار مو آسیب وارد نمی کند , گردش خون را بالا میبرد , ساقه مو را تغذیه می کند و از موخوره و نازک شدن مو جلوگیری می کند .

 

برای خرید شانه چوبی کلیک کنید .

ساقه مو و شانه چوبی

 

استفاده از شامپو مناسب :

 

شامپو مناسب در حفظ سلامت مو بسیار موثر است . سعی کنید در هفته فقط یکبار از شامپو سولفات دار استفاده کنید . شامپوهای بدون سولفات ساختار مو را تخریب نمی کنند و از نازک شدن مو و ریزش مو جلوگیری می کنند.