مقالات, مو

مراقبت از موهای رنگ شده

روغن تراپی مو

موهای رنگ شده بر جذابیت و زیبایی افراد می افزایند اما مراقبت و نگهداری از موهای رنگ شده بسیار مشکل است و در صورت مراقبت نامناسب از موهای رنگ شده شاهد موهایی خشک و وز خواهیم بود. اما برای جلوگیری از این مشکل راههای فراوانی وجود دارد.

 

اگر به طور مرتب موهای خود را رنگ می‌کنید، به احتمال زیاد موهایتان خشک و شکننده شده است. مواد شیمیایی رنگ‌ موها، رطوبت مو را از بین می‌برند. در نتیجه، تار موها ضعیف می‌شوند. به همین خاطر لازم است با مصرف محصولات آبرسان مو رطوبت از دست رفته ساقه مو را به مو بازگردانیم . یکی از بهترین گزینه ها برای آبرسانی ساقه مو و مراقبت از موهای رنگ شده روغن تراپی مو است .

 

روغن های آبرسان مو :

 

روغن های آبرسان مو علاوه بر قیمت مناسبی که دارند طبیعی هستند و از طبیعت عصاره گیری می شوند . به همین خاطر هیچ آسیبی به مو شما نمی زنند و باعث تقویت موی شما خواهند شد. اما چه روغنی را چه زمان و به چه مقدار مصرف کنیم؟؟

 

 

مراقبت از موهای رنگ شده قبل از حمام:

 

یکی از بهترین زمان های روغن تراپی مو نیم ساعت قبل از حمام است . هنگامی که شما نیم ساعت قبل حمام روغن را به ساقه مو خود می زنید روغن جذب مو می شود . پس از آبکشی مو در حمام , آب رطوبت وارد شده به مو را به نحوی داخل مو زندانی می کند و منافذ مو را می بندد . همچنین در صورتی که روغن تراپی با روغن های مخصوص قبل حمام در زمان دیگری صورت بگیرد و روغن بیش از نیم ساعت روی مو بماند باعث ریزش مو خواهد شد.

 

 

ماسک آبرسان مو قبل حمام :

 

 

مراقبت از موهای رنگ شده بعد از حمام:

 

یکی دیگر از زمان های مناسب برای روغن تراپی مو پس از استحام می باشد . زمانبندی استفاده از روغن ها بعد از حمام بسیار مهم است . دز صورتی که روغن را روی موی کاملا خیس و یا کاملا خشک بزنید تاثیری نخواهید دید. روغن های آبرسان بعد حمام مانند روغن آرگان یا روغن ماکادمیا را باید روی موی نیمه خشک استفاده کرد .