تغذیه در بارداری

در این مطلب می‌خوانید:

بارداری یکی از مهم ترین مراحل و تجربه های زندگی است که نیازمند توجه و مراقبت های زیادی است تا با حفظ سلامت جسمی مادر، در نهایت سلامت جنین و کودک تأمین گردد. اهمیت تغذیه در بارداری امری انکارناپذیر و بسیار حائز اهمیت است. سالم بودن تغذیه دوران بارداری فواید زیادی هم برای مادر و هم برای جنین به همراه دارد.

غذا، اولین منبع تغذیه کودک در شکم مادر است. بنابراین باید غذاهایی بخورید که سرشار از مواد مغذی باشند. تغذیه مناسب رشد کودک را تقویت می کند. شما به کمک یک راهنمای ساده تغذیه، مسیر خود به سمت زایمانی آسان را فراهم کنید.

تغذیه دوران بارداری چگونه باشد؟

بنا بر گزارش مزرعه روغن : مهمترین نکته در تغذیه بارداری ، استفاده از غذاهای خون ساز است. استفاده از خوراکی های سازگار با طبع بخصوص اگر طبع سرد دارید. بهتر است در ایام بارداری بیشتر گرم و تر مصرف شود. استفاده از خوراکی های کلسیم دار در شب خونساز هستند.

برای مثال:

ماه اول بارداری آغاز فعالیت قلب است پس تغذیه اول بارداری بهتر است از غذا های خون ساز تشکیل شود. همچنین مصرف نخود ، انجیر و مغزها به صورت خام و لبنیات در شب مثل شیر با خرما و پنیر با گردو مفید می باشد. مواد زیر را در برنامه غذایی ماه اول بارداری

 

نقش تغذیه‌ مادر بر هوش جنین:

 

در بسیاری از تحقیقات، تأثیر تغذیه‌ بارداری بر هوش کودک ثابت شده است. از جمله مواد غذایی که بر رشد هوش جنین موثر هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کشمش، مویز، دانه‌ها و مغزها و کره های آجیلی؛

• برخی از ریزمغذی‌ها مانند آهن و اسیدفولیک (منابع اسیدفولیک شامل گوشت، سبزیجات، مغزها و جگر می باشد)؛

• موادی که کمبودشان در بدن باعث کاهش رشد مغزی می‌شود نظیر ویتامین D، پروتئین و روی (منابع روی شامل انواع سبزیجات به خصوص سبزیجات ریشه‌ای، پیاز و غذاهای دریایی به خصوص ماهی‌های آب شور می‌باشد).

 

بارداری

باید ها و نباید های تغذیه بارداری :

 چه چیزهایی بخوریم:

حداقل سه وعده پروتئین در روز, شش وعده و یا حتی بیشتر غلات کامل در روز, پنج وعده میوه در روز ( یا بیشتر ), سه وعده محصولات لبنی در روز ( یا بیشتر ), غذاهای دارای چربی های ضروری, ویتامین های دوره بارداری ,چربی های سالم ب

 

 چه چیزهایی نباید خورد:

الکل, کافئین اضافی, گوشت و غذاهای دریایی خام, ماهی هایی با جیوه بالا, گوشت های فرآوری شده نپخته, لبنیات غیر پاستوریزه

سبد خرید
Start typing to see products you are looking for.