مقالات, مو

خواص روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل

از خواص روغن نارگیل چه می دانید؟

 

خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای سلامت بدن، بهبود وضعیت پوست و موجب شده است بسیاری از افراد به دنبال استفاده از آن باشند. بدون تردید هنگامی که صحبت از فواید روغن نارگیل می شود، بخش عمده ای از کاربردهای آن برای بهبود سلامت پوست را می توانیم در نظر داشته باشیم. این روزها که استفاده از روغن های طبیعی جایگزین محصولات شیمیایی و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی شده اند، روغن نارگیل به عنوان یک روغن ارگانیک و طبیعی توانسته است خود را در دل علاقه مندان به این محصولات جای دهد. در کنار این که از خواص روغن نارگیل می توانید برای مراقبت از پوست، حفظ سلامت دندان ها، رفع شوره سر و همچنین جلوگیری از موخوره استفاده نمایید، ترکیبات موجود در این عصاره طبیعی شما را یاری می کنند تا برای آشپزی نیز بتوانید از محصول بی نظیر بهره مند شوید. روغنی که از میوه نارگیل به دست می آید سرشار از اسیدهای چرب مفید و املاح معدنی بوده و مصرف یک قاشق غذاخوری از آن شما را به یک گرم چربی اشباع نشده و ۱۲ گرم چربی اشباع شده خواهد رساند.

 

 

برای دریافت مشاوره رایگان پوست و مو اینجا کلیک کنید.

مشاوره پوست و مو

 

 

خواص روغن نارگیل برای سلامتی

 

صحبت از روغن های طبیعی که می شود، خواص آن ها برای بهبود وضعیت پوست و مو همواره مد نظر قرار می‌گیرد. با این حال یکی از تفاوت هایی که روغن نارگیل نسبت به سایر روغن های طبیعی و ارگانیک دارد، فواید شگفت انگیز آن برای سلامتی بدن خواهد بود. نوع ترکیبات موجود در روغن نارگیل به گونه ای است که می تواند برای بهبود هضم غذا و همچنین درمان بیماری‌ های متعددی موثر باشد. اگر بخواهیم به بررسی مهمترین خواص روغن نارگیل برای سلامتی بپردازیم، درمان عفونت های قارچی و همچنین بهبود ایمنی بدن را می توانیم نام ببریم. این روغن در کاهش وزن نیز می تواند بسیار مفید باشد. در کنار این موارد برای مراقبت از دندان های خود نیز می توانید روی روغن نارگیل حساب ویژه‌ ای باز نمایید. جالب است بدانید که طبق تحقیقات گسترده‌ ای که بر روی فواید روغن نارگیل صورت گرفته است، مشخص شده که با مصرف آن می توانید به درمان بیماری سرطان و کنترل آن کمک فراوان نمایید.

اگر بخواهیم فواید روغن نارگیل برای سلامتی را نام ببریم گزینه های زیر را می توانیم به عنوان مهم ترین موارد در نظر داشته باشیم.

 

فواید روغن نارگیل

بهبود دستگاه گوارش

 

همانگونه که عنوان کردیم با بررسی خواص روغن نارگیل متوجه می شویم یکی از مهم ترین موارد موجود در آن ها بهبود دستگاه گوارش و تقویت عملکرد آن است. بدون تردید بخش زیادی از مشکلات افراد و بیماری های گوناگون به عدم عملکرد مناسب دستگاه گوارش و معده مرتبط هستند. چربی های اشباع شده ای که در این روغن بی نظیر وجود دارند دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و می توانند به مقابله با انگل ها، قارچ ها و باکتری هایی که موجب ایجاد سوء هاضمه می شوند، بپردازند. علاوه بر این روغن نارگیل می تواند در جذب انواع ویتامین و آمینو اسید و مواد معدنی نیز به خوبی عمل کند. با مصرف این روغن شگفت انگیز، دستگاه گوارش خود را تقویت کرده و عملکرد معده را بهبود خواهد بخشید.

 

برای خرید روغن نارگیل اینجا کلیک کنید.

 

 

کمک به درمان ایدز و سرطان

 

با انجام تحقیقات متعددی بر روی روغن نارگیل مشاهده شده است که می‌تواند در کاهش ابتلا به بیماری مهلک سرطان و ایدز نقش موثری ایفا کند. با توجه به یافته های آزمایشگاهی در خصوص خواص روغن نارگیل می توان اعلام کرد که افرادی که از این روغن مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری و ویروس ایدز قرار می گیرند. علاوه بر این به منظور مقابله با بیماری سرطان و سلول های سرطانی نیز مصرف اصولی این روغن می‌تواند بسیار موثر باشد.

 

خواص روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل در بهبود سلامت قلب

 

با وجود اینکه در گذشته بر این باور بودند که چربی های اشباع شده موجود در روغن نارگیل ممکن است برای عملکرد قلب مناسب نباشند ولی امروزه دانشمندان دریافته اند که مصرف این روغن می‌تواند برای قلب بسیار مفید عمل کند. ترکیباتی که در روغن نارگیل وجود دارند، می توانند با حفظ سطح کلسترول خون شما را یاری کنند که از ابتلا به بیماری فشار خون نیز خود را دور نگه دارید. به همین علت در مقابله با مشکلات متعدد قلبی خود را ایمن خواهید کرد. خواص روغن نارگیل برای قلب به این موارد ختم نمی‌شوند. ساختار روغن نارگیل و ترکیبات موجود در آن به شما این امکان را می‌ دهند که بتوانید با کنترل سطح کلسترول لیپوپروتئین، میزان آسیب رسانی به سرخرگ ها را کاهش دهید. به همین دلیل در مواجهه ابتلا به تصلب شرایین می توانید عملکرد بدن خود را تقویت نمایید.

بر اساس تحقیقات دیگری که بر روی خواص روغن نارگیل صورت گرفته است مشخص شده که جذب روغن نارگیل با سرعت بسیار بالا می‌تواند در حفظ سلامتی پروفایل لیپیدی بانوان تا قبل از سن یائسگی بسیار موثر عمل کند.

 

 

حفظ سلامت اندام ها

 

با بررسی خواص روغن نارگیل متوجه می‌شویم که فواید شگفت انگیز دیگری را نیز می تواند با خود به همراه داشته باشد. وجود اسیدهای چرب با زنجیره متوسط و تری گلیسیریدها در این روغن به بهترین شکل می توانند از بیماری های کبدی جلوگیری نمایند. هنگامی که از اسیدهای چرب و تری گلیسیریدها به کبد برسند، می تواند تبدیل به انرژی شوند. به همین علت حجم کارایی آن را به شکل قابل توجهی کاهش می دهند. علاوه بر این با توجه به موارد بیان شده متوجه می‌ شویم که این ساختار از تجمع چربی در کبد نیز جلوگیری می‌کند. روغن نارگیل از بیماری های متعدد کیسه صفرا و کلیه نیز می‌تواند شما را دور نگه دارد. علاوه بر این اگر به دنبال رفع و از بین بردن سنگ کلیه هستید، روغن نارگیل یک ایده بی نظیر برای شما خواهد بود. گمان بر این است که خواص روغن نارگیل برای سالم نگه داشتن و درمان آن ها در لوزالمعده نیز می توانند مشاهده شوند.

 

برای خرید روغن نارگیل اینجا کلیک کنید.

 

 

مراقبت از دندان

 

هنگامی که صحبت از خواص روغن نارگیل می شود با بررسی قدرت جذب کلسیم موجود در آن متوجه می شویم که می تواند برای حفظ سلامت دندان ها بسیار موثر باشد. با توجه به اینکه کلسیم به عنوان یکی از مهمترین ترکیبات برای حفظ سلامت استخوان و دندان شناخته می شود، روغن نارگیل می تواند با جذب سریع آن ها شما را یاری کند تا از پوسیدگی دندان ها بتوانید در امان باشید. طبق تحقیقات اخیر مشاهده شده است که این روغن بر کاهش التهاب های تشکیل پلاک بسیار موثر بوده و برای سفید کردن دندان ها نیز می تواند به شکل گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

خواص روغن نارگیل برای افزایش ایمنی بدن

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل، تقویت سیستم ایمنی بدن است. با توجه به اینکه این روغن حاوی چربی های ضد میکروب، اسید کاپریلیک، اسید لوریک و اسید کاپریک است، به خوبی می تواند خاصیت ضد قارچ، ضد ویروس و ضد باکتری را نشان دهد. بدن انسان قادر است که اسید لوریک را به مونولورین تبدیل نماید. با توجه به این موارد، تحقیقات نشان داده اند که برای مقابله با باکتری ها و ویروس های نظیر آنفلوآنزا، تبخال و سیتومگالو ویروس بسیار مفید خواهد بود. روغن نارگیل به بهترین شکل می‌تواند به مقابله با هلیکوباکتر پیلوری، لیستریا مونوسیتوژنز و تک سلولی های مضر بپردازد. اگر به دنبال تقویت ایمنی بدن خود هستید، خرید روغن نارگیل اصل و درجه یک و مصرف اصولی آن را به شما توصیه می کنیم.

 

درمان بیماری صرع

 

همانگونه که می دانید در دوران کودکی برای درمان صرع از رژیم کتوژنیک چه استفاده می شود. بر اساس مطالعاتی که بر روی خواص روغن نارگیل در کشور تایلند صورت گرفته است، مشخص شده که رژیم‌ های کتوژنیک که در آن ها روغن نارگیل وجود دارد به بهترین شکل برای مقابله با تشنج و صرع موثر خواهند بود.

 

 

کنترل دیابت نوع دو

 

برخی از شواهد نشان می دهند که خواص روغن نارگیل برای کنترل دیابت و کاهش علائم آن بسیار مفید خواهد بود. روغن نارگیل با توجه به بهره مندی از اسیدهای چرب با زنجیره های متوسط قادر است که برای جلوگیری از چاقی کمک نماید. علاوه بر این ترکیبات و ساختار روغن نارگیل به گونه ای است که می تواند به مبارزه با حالت مقاومت به انسولین نیز کمک فراوان نماید. در نتیجه هر دو ویژگی می توانیم دریابیم که مصرف این روغن در کنترل دیابت نوع ۲ بسیار موثر خواهد بود. علاوه بر این محققان دریافته‌ اند ترکیبات موجود در روغن نارگیل به خوبی می توانند ضمن افزایش سطح کلسترول خوب بدن، عملکرد انسولین را در بافت ماهیچه ها و چربی ها نیز حفظ نمایند. در نتیجه تمام این موارد مشاهده می‌ کنیم افرادی که به دنبال کنترل دیابت نوع ۲ هستند، می توانند روی خواص روغن نارگیل حساب ویژه‌ ای باز نمایند.

در سال ۲۰۱۵ طبق مطالعاتی که در مجله بین المللی داروسازی انجام شد، نتایج موثری در این خصوص به دست محققان رسید. در این تحقیقات موش های دیابتی که از روغن نارگیل استفاده کرده بودند، قند خون به مراتب پایین تری داشته اند. علاوه بر این با توجه به اسید لوریک موجود در آن سطح گلوکز را نیز می توانید بهبود بخشید.

 

 

شاعر خواص روغن نارگیل برای سلامت بدن

 

مواردی که عنوان کردیم را می توان به عنوان خواص روغن نارگیل برای حفظ سلامت بدن نام برد. در کنار این موارد گزینه های دیگری را نیز می توانیم نام ببریم.

درمان عفونت کلیه

کاهش زخم معده

افزایش هوش و درمان آلزایمر

کاهش التهاب و ورم مفاصل

درمان عفونت ادراری

متعادل کردن هورمون ها

جلوگیری از پوکی استخوان

کاهش علائم بیماری های پانکراتیت و کیسه صفرا

کمک به عضله سازی

 

روغن نارگیل

 

 

خواص روغن نارگیل برای پوست و مو

 

با بررسی خواص روغن نارگیل برای سلامتی بدن متوجه شدیم که خرید این عصاره شگفت انگیز تا چه حد می‌تواند مفید باشد. در این بین خواص و فواید روغن نارگیل برای پوست و مو نیز بسیار متعدد هستند. اگر بخواهیم در کنار خواص روغن نارگیل برای سلامتی به بررسی ویژگی ها و مزایای این روغن برای حفظ کیفیت و سلامت پوست بپردازیم چند مورد را نیز می‌ توانیم نام ببریم. مصرف اصولی و صحیح روغن نارگیل و پیگیری دستورالعمل‌ های لازم به شما این امکان را می دهد که بتوانید از پوست خود در برابر بیماری ها و مشکلات متعدد مراقبت نمایید. این روغن یک محافظ طبیعی برای پوست بوده و به بهترین شکل برای مراقبت از پوست در برابر اشعه خورشید کیفیت خود را نشان خواهد داد. در کنار تمام مواردی که عنوان کردیم، خواص روغن نارگیل برای پوست و مو می توانند گزینه های زیر باشند.

 

 

از بین بردن میکروارگانیسم های مضر

 

با توجه به اینکه در روغن نارگیل اسیدهای چرب با زنجیره متوسط و دارای خواص ضد میکروبی هستند، به بهترین شکل می تواند به عنوان محافظ در برابر میکروارگانیسم های مضر عمل کند. این خاصیت برای سلامتی پوست بسیار مفید خواهد بود. در بسیاری از عفونت های پوستی مانند فولیکولیت سلولیت و آکنه می‌ توانید ردی از میکروارگانیسم های مضر را مشاهده نمایید. اگر بر روی پوست خود به صورت مستقیم از روغن نارگیل استفاده کنید به بهترین شکل قادر هستید که از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری نمایید. با توجه به اینکه اسید لوریک با حجم بسیار زیادی در این روغن وجود دارد، به شما کمک می کند که بتوانید به خواسته های خود در این زمینه دست پیدا نمایید.

 

روغن نارگیل جامد

 

نرم و لطیف کننده پوست شماست

 

با بررسی فواید و خواص روغن نارگیل برای پوست متوجه می شویم که این محصول می تواند خاصیت نرم کنندگی قدرتمندی را داشته باشد. این روغن به بهترین شکل افراد را از زبری و خشکی پوست نجات خواهد داد. طبق تحقیقاتی که بر روی این روغن انجام شده است مشخص شده که روغن نارگیل علاوه بر بهبود خشکی پوست می تواند علائم اگزما را نیز برطرف نماید. برای رفع خشکی پوست و آبرسانی بهتر کافیست چند قطره از این روغن را بر روی کف دست های خود بریزید. پس از آن می توانید آن را در هر نقطه‌ ای از پوست خود به صورت دورانی ماساژ دهید. در کنار این موارد از روغن نارگیل می توانید به عنوان یک لایه بردار نیز کمک بگیرید.

 

 

خواص روغن نارگیل برای چین و چروک پوست

 

از گذشته تا به امروز هنگامی که صحبت از خواص روغن نارگیل می شود، ویژگی شگفت‌ انگیز آن برای جوانسازی و ضد پیری را عنوان می کنند. با توجه به اینکه در اثر افزایش سن و یا مقابله با عوامل محیطی ممکن است در صورت خود با چین و چروک مواجه شوید، استفاده از روغن های طبیعی به خوبی می تواند شما را در مقابله با این مشکلات یاری نماید. اگر به دنبال خرید یک محصول طبیعی برای مقابله با این مشکل هستید، روغن نارگیل را به شما توصیه می کنیم.

 

 

خواص روغن نارگیل برای مو

 

با توجه به اینکه روغن نارگیل برای رفع شوره سر، تقویت مو، رفع خشکی مو و همچنین درخشندگی موها بسیار مفید است، از آن به عنوان یکی از کاربردی ترین روغن های طبیعی برای حفظ کیفیت موها نام می‌ برند. با توجه به این ویژگی ها معمولا در تهیه ماسک های خانگی تاکید می شود که از این روغن کمک بگیرید. علاوه بر مواردی که عنوان کردیم با بررسی خواص روغن نارگیل برای مو متوجه می شویم که این محصول بی نظیر می تواند با تقویت فولیکول های مو شما را یاری کند که به افزایش رشد آن ها کمک نمایید.

 

برای خرید روغن نارگیل اینجا کلیک کنید.

 

 

راهنمای انتخاب و خرید بهترین روغن نارگیل

 

خواص روغن نارگیل و فواید شگفت انگیز آن موجب شده است بسیاری از افراد برای خرید آن حساسیت زیادی به خرج دهند. هنگامی که صحبت از مزایای روغن نارگیل برای پوست و مو می شود، متوجه می شویم که این محصول طبیعی و شگفت انگیز تا چه حد می‌تواند موثر عمل کند. به همین علت خرید روغن نارگیل و با کیفیت سعی کنید از فروشنده ای معتبر و متخصص نیاز خود را دریافت نمایید. مجموعه مزرعه روغن به واسطه تجربه و تخصصی که در زمینه فروش روغن نارگیل با کیفیت بالا دارد، شما را یاری خواهد کرد تا بتوانید محصولی درجه یک، اعلا و با خلوص بالا خریداری کنید.

اگر به دنبال بررسی قیمت روغن نارگیل بکر و فرابکر هستید و قصد خرید این محصول را دارید، می توانید از فروشگاه اینترنتی مزرعه روغن نیاز خود را دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *