تغذیه, مقالات

خواص روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل خوراکی

خواص روغن نارگیل و نحوه استفاده از آن: اگر از جمله افرادی به شمار می‌ روید که علاقه چندانی به مصرف محصولات شیمیایی ندارید، توصیه ما به شما استفاده از روغن های طبیعی و ارگانیک برای حفظ سلامت پوست و مو خواهد بود. بررسی خواص روغن نارگیل نشان می دهد که این محصول یک محصول ایده آل و فوق العاده برای سلامت و زیبایی به شمار می ‌رود. در واقع روغن نارگیل به عنوان یکی از محبوب ترین روغن های طبیعی می ‌تواند در زمینه رفع مشکلات پوست و مو عملکرد خیره کننده ‌ای برای شما داشته باشد. خوشبختانه امروزه تحقیقات گسترده علمی نشان می دهد که استفاده از روغن های طبیعی و ارگانیک نسبت به محصولات شیمیایی، اثرگذاری چند برابری داشته و هیچگونه عوارضی بر روی پوست و صورت ایجاد نخواهند کرد.

خواص روغن نارگیل

در این بین نارگیل به عنوان یک میوه پرخاصیت با بهره مندی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می تواند اثرگذاری بیشتری نسبت به سایر محصولات داشته باشد. وجود حجم قابل توجهی از اسید لوریک و اسید میریستیک در کنار اسید کاپریک و اسید پالمیتیک موجب شده که روغن نارگیل با طیف گسترده‌ای از اسیدهای چرب و مواد معدنی بتواند برای صورت، پوست و مو مطابق با نیاز شما، اثرگذاری فوق‌ العاده ای را داشته باشد.
همانگونه که می دانید در حالت طبیعی روغن نارگیل به صورت جامد خواهد بود. اگر دمایی که روغن نارگیل را در آن نگهداری می کنید زیر ۲۵ درجه سانتیگراد باشد روغن را به صورت جامد خواهید داشت. با این حال برای دمای اتاق و دمای بیشتر از ۲۵ درجه، روغن به صورت مایع بوده و به راحتی می توانید از کاربردهای آن بهره ببرید. فراموش نکنید که به راحتی می‌توانید از خواص روغن نارگیل به شکل مایع استفاده کرده و متناسب با نیاز خود، انواع مزایا را برای زیباسازی پوست و مو از آن ها دریافت کنید.

خواص روغن نارگیل جامد

همانگونه که بیان کردیم، روغن نارگیل در حالت طبیعی به صورت جامد در دسترس شما قرار دارد. با این حال اگر در مناطق گرمسیر مشغول به زندگی هستید یا قصد دارید از طریق دستگاه ها و تجهیزات مختلف این روغن را از حالت جامد خارج کنید، به راحتی می توانید این عمل را انجام دهید. در حالت ارگانیک، روغن دارای رنگی سفید و محصولی جامد است. روغن نارگیل جامد خواص دارویی بسیار زیادی داشته و امروزه در طب سنتی به شکل گسترده از آن استفاده می شود. اگر به دنبال یک تقویت کننده مو و پوست هستید و قصد استفاده از محصولات شیمیایی را ندارید، توصیه ما در مزرعه روغن استفاده از خواص روغن نارگیل جامد بوده تا بتوانید ضمن حفظ زیبایی خود، اثرات دو چندانی برای تقویت بخش های مختلف صورت و بدن مشاهده نمایید.
روغن نارگیل جامد

علت محبوبیت روغن نارگیل

تحقیقاتی بر روی روغن نارگیل نشان می دهد که این محصول از جمله روغن هایی به شمار می‌رود که با بهره مندی از درجه اشباع بسیار بالا می‌تواند فواید گسترده‌ای داشته باشد. این روغن به شکل سنتی با استخراج از مغز نارگیل خشک شده یا نارگیل های نارس، در دمای اتاق به صورت جامد در دسترس قرار می گیرد. با گرم کردن آن به راحتی می توانید روغن را ذوب کرده و عصاره ای از مغز میوه نارگیل در دست داشته باشید. این روغن علاوه بر استفاده به عنوان مواد آرایشی و بهداشتی، قابلیت استفاده در آشپزی را نیز به همراه دارد.
از دلایل برجسته ای که می‌تواند افراد را نسبت به خواص روغن نارگیل بیش از پیش علاقه مند کند، فواید گسترده آن برای مو به شمار می رود. امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند که برای سلامت موهای خود از این روغن در خانه استفاده کنند. در کنار این مورد، امروزه از روغن نارگیل جامد با توجه به داشتن ارزش غذایی بسیار بالا به عنوان یک محصول خوراکی نیز استفاده می شود. فواید زیبایی بیشتری نیز می توانید از روغن به عنوان مرطوب کننده پوست و یک روغن ماساژ عالی دریافت کنید.

خــواص روغــن نارگیل برای مو

اگر از شکننده بودن موهای خود رنج می برید و یا قصد جلوگیری از ریزش موهای خود را دارید، توصیه ما به شما استفاده از محصولات ارگانیک و طبیعی است. محصولات شیمیایی که امروزه در بازار عرضه می شوند، می توانند معایب و عوارض بیشماری بر روی پوست و مو ایجاد کنند. به همین علت بهره‌مندی از خواص روغن نارگیل به شما این امکان را می دهد از یک محصول طبیعی و بدون هیچ گونه عوارضی بتوانید بر روی موهای خود استفاده کنید.
به عنوان مثال افرادی که به شکل گسترده از سشوار یا اتو مو استفاده می‌کنند معمولاً با موهای آسیب دیده و شکننده مواجه می شوند. علاوه بر این در بسیاری از مواقع استفاده مداوم از محصولات شیمیایی منجر به ریزش مو خواهد شد. روغن نارگیل جامد به شکلی اثر خود را نشان می‌دهد که به خوبی می توانید با حفظ رطوبت موهای خود، از شکننده بودن آن ها جلوگیری کنید.

جلوگیری از ریزش مو

یکی از مهمترین خواص روغن نارگیل، جلوگیری از ریزش مو خواهد بود. در واقع ریزش مو که از دیرباز تا به امروز یکی از مشکلات بزرگ افراد شناخته می شود، همواره توسط راهکارهای مختلف مورد بحث قرار گرفته است. اگر به گذشته برگردیم، در هند باستان برای جلوگیری از ریزش مو و حفظ سلامت آن ها به شکل گسترده از خواص روغن نارگیل بهره برده و آن را با محصولات دیگر ترکیب کرده تا بتوانند یک محصول کامل برای جلوگیری از ریزش مو در اختیار داشته باشند. برای این که بتوانید اثرگذاری بیشتری از خواص روغن نارگیل بر روی موهای خود مشاهده کنید، می توانید آن را با مقداری برگ گیاه مریم گلی مخلوط کرده و پس از جوشاندن به پوست سر خود بمالید. در کنار این ترکیب، روغن نارگیل را می ‌توان با انگور فرنگی نیز مخلوط کرده و نتیجه بهتری از آن دریافت کنید.

اثر خنک کنندگی از خواص روغن نارگیل

اگر یک مرتبه از روغن نارگیل بر روی پوست سر خود استفاده کنید به شکل شگفت انگیزی می‌توانید اثر خنک کنندگی آن را مشاهده کنید. بسیاری از افراد از تعریق زیاد در کف سر خود رنج می برند. به همین علت سعی در استفاده از محصولات مختلف دارند. توصیه ما به شما یک مرتبه استفاده کردن از روغن نارگیل بوده تا علاوه بر افزایش سلامت پوست سر، بتوانید موهای خود را به خوبی تغذیه کرده و اثر خنک کنندگی آن را نیز مشاهده نمایید.

استفاده به عنوان ماسک مو

همانگونه که بیان شد، روغن نارگیل در دمای اتاق و دمای زیر ۲۵ درجه سانتیگراد به صورت جامد و خامه‌ای در دسترس شما قرار دارد. با این وجود می توانید آن را در دمای بالاتر از ۲۵ درجه قرار داده تا بتوانید این محصول را به صورت مایع در اختیار داشته باشید. هنگام رفتن به حمام می توانید روغن نارگیل جامد را در زیر آب گرم قرار داده تا به راحتی آن را به حالت مایع تبدیل کنید. پس از استفاده از شامپو می ‌توان مقداری از روغن نارگیل را بر روی موهای خیس قرار داد و به صورت یکدست، از بالا به پایین موهای خود را آغشته به روغن نارگیل نمایید. پس از ۵ دقیقه متوجه می شوید که اثر فوق ‌العاده ‌ای از روغن نارگیل بر روی موهای شما مشاهده می شود.

خـواص روغـن نارگیل برای بدن

اگر به دنبال یک روغن بدن با کیفیت بالا هستید، از خواص روغن نارگیل می توانید بهره مند شوید. ساختار و ترکیبات به کار رفته در روغن نارگیل به شکلی هستند که با داشتن حالتی خامه ‌ای می ‌توانند یک مرطوب کننده فوق ‌العاده برای استفاده در سراسر بدن باشند. پس از رفتن به حمام می توانید بر روی پوست خود مقداری روغن نارگیل بمالید. گرمای پوست شما باعث می شود که روغن نارگیل که به صورت خامه ای قرار دارد در پوست ذوب شود. جالب است بدانید پس از طی کردن مدت زمانی، بوی بسیار مطبوعی می توانید از پوست خود دریافت کنید. در کنار این موارد می توانید چند قطره روغن اسطوخودوس یا چند قطره نعناع به روغن نارگیل وی اضافه کرد تا خواص دو چندانی از آن برای ماساژ دریافت کنید.
روغن نارگیل

استفاده به عنوان برق لب

افرادی که معمولاً با ترک خوردن لب ها دچار مشکل می شوند، نیاز به استفاده از یک مرطوب کننده کامل خواهند داشت. نوع ساختار روغن نارگیل به شکلی است که با رطوبت مضاعفی که دارد می ‌تواند برای لب‌ های ترک خورده یک محصول کارساز محسوب شود. برای استفاده از روغن نارگیل به عنوان برق لب می توانید مقداری از آن را در درون ظرف قرار داده و همواره به همراه خود داشته باشید. در طول روز چند مرتبه از خواص روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده و برق لب استفاده کرده و اثرات آن را در سریع ترین زمان مشاهده خواهید کرد.

رفع شوره سر

یکی دیگر از مشکلات رنج آور و در بسیاری از مواقع خجالت ‌آور، وجود شوره بر روی موهای سر به شمار می‌ رود. تصور اینکه شما در خانه نشسته اید و بر روی موهای خود شوره به شکل گسترده مشاهده می ‌کنید می ‌تواند رنج آور باشد. امروزه انواع محصولات شیمیایی به عنوان رفع کننده شوره سر در بازار عرضه می ‌شوند. هیچ کدام از آن ها نمی ‌تواند تأثیرگذاری بیشتری نسبت به روغن نارگیل داشته باشند. روغن نارگیل در واقع به عنوان یک راهکار اساسی برای رفع شوره سر فرد شناخته می‌شود.
اسیدهای چرب مختلف موجود در روغن نارگیل کمک می کنند تا در سریعترین زمان بتوانید نتیجه‌ی مناسب دریافت کرده و با مخلوط کردن روغن نارگیل به همراه روغن کرچک و مقداری آب ولرم در سریع ترین زمان شوره سر را درمان خواهد کرد

کمک به درمان اکنه

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل، کمک به درمان آکنه محسوب می شود. بسیاری از افراد تصور می کنند که روغن نارگیل موجب بسته شدن منافع می شود. تحقیقات گسترده ای نشان می دهد که استفاده از روغن نارگیل می‌تواند برای درمان آکنه اثرگذاری بسیاری داشته باشد. آکنه به عنوان یک بیماری التهابی همواره نیاز به استفاده از راهکارهایی برای برطرف شدن خواهد داشت. امروزه داروهای بسیار زیادی توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که نوع ترکیبات و خواص روغن نارگیل نشان می دهد که این محصول موجب کاهش التهاب بدن می‌شود، در درمان آکنه نیز اثرگذاری چندانی خواهد داشت. علاوه بر این، به منظور کاهش آکنه، خواص ضد باکتریایی اسیدهای چرب که در روغن نارگیل وجود دارند به این امر کمک فراوان خواهند کرد. بررسی و تحقیقات گسترده تری نیز نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از اسیدهای چربی که در روغن نارگیل مشاهده می کنید، توسط اسید اوریک تشکیل می شوند. اسید اوریک به همراه اسید کافئیک می تواند خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی گسترده داشته باشند.

خواص روغن نارگیل کمک به ترمیم زخم

اگر بر روی بدن خود دچار زخم و جراحت هایی هستید، برای رفع کردن این موارد می‌ توانید از خواص روغن نارگیل استفاده کنید. مطالعاتی نشان می‌دهد که استفاده از این محصول برای بهبود زخم بر روی پوست صورت اثر بی ‌نظیری خواهد گذاشت. در کنار این موارد، روغن نارگیل بکر کمک می کند تا وضعیت آنتی اکسیدانی را بهبود بخشیده و با افزایش سطح کلاژن به خوبی می تواند به عنوان پروتئین کامل بهبود زخم در بدن کمک کند.

جوانی بیشتر با روغن نارگیل

استفاده برای سلامت دندان

یکی از جالب ‌ترین ویژگی ها و مزایای روغن نارگیل، استفاده به عنوان خمیر دندان یا مکمل خمیر دندان به شمار می ‌رود. نوع ترکیبات و ساختار روغن نارگیل به شکلی است که می توانید از قابلیت های آن به منظور سفید کردن دندان ها و سالم نگه داشتن آن ‌ها بهره ببرید. عناصر ضد باکتری گسترده ‌ای که در روغن نارگیل وجود دارند، کمک می‌کنند که دهان شما همواره سالم و تازه نگه داشته شود. اگر قصد دارید در خانه یک خمیر دندان طبیعی درست کنید، به راحتی می ‌توانید از خواص روغن نارگیل آب شده استفاده کرده و روغن های ضروری دیگر را به همراه سودا با این محصول مخلوط کنید. سپس آن ها را در یک ظرف ریخته و به عنوان خمیر دندان طبیعی می توانید از آن لذت ببرید.
در کنار این موارد، روغن نارگیل کمک می کند که از یک تکنیک طبیعی‌ برای پاکسازی دهان استفاده کنید. این محصول به شکلی است که برای خارج کردن سم از بدن و پاکسازی دهان، آئورودیک به خوبی عمل می کند. علاوه بر این جالب است بدانید از یکی از خواص روغن نارگیل، از بین بردن حفره های دندان به شمار می رود. سعی کنید برای بهره مندی از اثرگذاری بیشتر خواص روغن نارگیل، مقداری از آن در حد یک قاشق غذاخوری را به آن دهان و دندان های خود را مورد شستشو قرار دهید.
روغن نارگیل

سفیدی دندان با روغن نارگیل

استفاده به عنوان پاک کننده لوازم آرایشی

همانگونه که می دانید، پاک کردن لوازم آرایشی یکی از دغدغه های بانوان شناخته می شود. با توجه به اینکه باقی ماندن اثر لوازم آرایشی و محصولات شیمیایی می تواند مشکلات عدیده‌ ای برای بانوان ایجاد کند، همواره به دنبال محصولاتی هستند تا در سریع ترین زمان، اثر لوازم آرایشی را از روی صورت خود پاک کنند. به همین منظور روغن نارگیل نه تنها می تواند موجب افزایش رطوبت پوست شود، بلکه به عنوان محصولی ایده آل برای پاک کردن آرایش به شکل طبیعی عمل خواهد کرد.
نحوه استفاده به عنوان پاک کننده لوازم آرایشی
مقداری از آن را بر روی یک پنبه قرار داده و سپس بدون هیچ گونه مواد شیمیایی و افزودنی، بر روی صورت خود از آن استفاده کنید. پس از آن می توانید با شستن صورت خود به وسیله آب گرم و خشک کردن آن با حوله در سریع ترین زمان، بدون مشاهده هیچگونه خشکی پوست، محصولات آرایشی را از روی صورت پاک کنید.

استفاده به عنوان کرم کوتیکول

ناخن های هر فرد می‌توانند خشک و شکننده باشند. به همین علت افراد خصوصاً در فصل زمستان به دنبال راهکارهایی برای رفع این مشکل هستند. از خواص روغن نارگیل می توان به رفع شکنندگی ناخن ها اشاره کرد. با توجه به خواصی که در روغن نارگیل وجود دارد، کمک می کند تا کمبود رطوبت پوست و ناخن شما برطرف شده و از مشکلات این چنینی در امان باشید. برای به دست آوردن نتایج بهتر می توانید مقداری از روغن نارگیل را بر روی انگشتان خود قرار داده و سپس آن ها را مالش دهید. فراموش نکنید که شستن روغن نارگیل در این حالت توصیه نمی ‌شود. سعی کنید با استفاده از دستمال کاغذی کمی از روغن نارگیل قرار گرفته شده بر روی انگشتان و ناخن ها را پاک کرده و کماکان مقداری از آن را بر روی دست و ناخن خود باقی بگذارید.

استفاده به عنوان ضد آفتاب

اگر بدانید که روغن نارگیل با بهره مندی از SPF تا حد زیادی می ‌تواند از پوست شما در زیر نور خورشید مراقبت کند، بدون تردید روی به استفاده از آن خواهید آورد. اگر به دنبال رفتن به یک پیاده روی کوتاه‌ مدت هستید و قصد نشستن در زیر نور خورشید را دارید، استفاده از روغن نارگیل گزینه ای ایده آل برای شما محسوب می شود. در کنار این موارد، مخلوط کردن روغن نارگیل با مقداری زینک اسید کمک می کند تا برای بازتاب نور از پوست خود اقدام نمایید. خواص روغن نارگیل به شکلی هستند که در موارد مختلف می توان از آن استفاده نمود.

درست کردن ماده دفع کننده حشرات

هر چه جلوتر می‌رویم بررسی خواص روغن نارگیل می تواند جذابیت های بیشتری به ما نشان دهد. اگر از نشستن حشرات بر روی پوست خود کلافه هستید و محصولات مختلفی را برای رفع آن مورد استفاده قرار داده اید، توصیه ما به شما استفاده از ۲۵ قطره اسانس گل سرخ و مخلوط کردن آن با روغن نارگیل خواهد بود. می توانید این مقدار اسانس گل سرخ را به همراه یک چهارم فنجان روغن نارگیل مخلوط کرده و علاوه بر دور نگه داشتن حشرات، از پوست خود به جلوگیری از بیماری ‌های خطرناک انتقال داده شده توسط حشرات کمک نمایید.

استفاده به عنوان کرم اصلاح

امروزه برای اصلاح کردن، از ژل و کرم های مختلف شیمیایی استفاده می شود. با این حال طبیعتاً افراد ترجیح می ‌دهند به جای بهره‌ مندی از محصولات شیمیایی و لوازم آرایشی مختلف، با استفاده از یک محصول طبیعی و ارگانیک، هیچگونه عارضه‌ ای بر روی پوست خود ایجاد نکنند. همانگونه که عنوان کردیم، روغن نارگیل به صورت طبیعی در حالت جامد قرار دارد. برای ذوب کردن آن نیاز به طی کردن راه دشواری نخواهید داشت. می توانید آن را درون یک پوشه قرار داده و زیر آب گرم بگذارید. پس از طی کردن مدتی کوتاه مشاهده می کنید که حالت جامد روغن نارگیل به شکل مایع در خواهد آمد. حال می توانید مقداری از روغن موجود را بر روی محل مورد نظر بمالید و اصلاح را به راحتی انجام دهید. این نسخه غیر سمی و ارگانیک کمک می کند تا پوست خود را در هر حال نرم و صاف نگه دارید.

چرا باید از روغن نارگیل استفاده کرد؟

افزایش سطح آگاهی مردم از محصولات طبیعی و عدم نیاز به محصولات شیمیایی موجب شده که امروزه به شکل گسترده از انواع محصولات ارگانیک برای رفع مشکلات مختلف استفاده شود. بررسی خواص روغن نارگیل نشان می دهد که کاربردهای فراوانی می توانید از آن دریافت کنید. اگر به دنبال کاهش وزن و چربی سوزی هستید و یا از کم کاری تیروئید رنج می برید. توصیه ما به شما استفاده مداوم از روغن نارگیل خواهد بود. در کنار این موارد برای کمک به هضم غذا نیز می ‌توان از روغن نارگیل بهره برد. فراموش نکنید افرادی که از مشکلات معده رنج می ‌برند به خوبی از خواص روغن نارگیل می‌ توانند استفاده کنند. در کنار این موارد، روغن نارگیل به عنوان یک ترمیم کننده ابرو و محافظ ایده ‌آل برای پوست و مو شناخته می‌شود. به موارد بیان شده می توانیم یک محصول ایده آل برای بهبود عملکرد قلب و همچنین محصولی کامل برای درمان قارچ و پاک کنندگی آرایش اضافه کنیم.
خواص روغن نارگیل

خرید روغن نارگیل اعلا با بهترین کیفیت و قیمت مناسب

مجموعه مزرعه روغن به واسطه تجربه و تخصصی که در زمینه ارائه انواع محصولات ارگانیک و طبیعی دارد، سعی کرده شرایطی فراهم کند که شما عزیزان بتوانید انواع محصولات را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. در این بین برای بهره ‌مندی از خواص روغن نارگیل نیز می ‌توانید از محصولات ارائه شده توسط ما استفاده کرده و در سریعترین زمان ما محصول خریداری شده را به دست شما خواهیم رساند.
همواره تاکید می شود چنانچه قصد خرید انواع محصولات طبیعی و ارگانیک را دارید، با بررسی کیفیت محصول خریداری شده و فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید، یک محصول کامل و اعلا را انتخاب کنید.