تغذیه, مقالات

نمک دریا چه خواصی دارد؟

نمک دریا

نمک دریا چیست؟

 

اول از همه، بهتره نگاهی به تعریف نمک دریا بیندازیم. این نمک در واقع به عنوان نمکی شناخته می شود که در فرآیند تبخیر آبِ نمک تولید می شود. آنچه که نمک دریا را از نمک سفره (نمک طعام) مجزا می سازد، حضور مواد مغذی بیشتر و مواد معدنی تیره تر است. ما می دانیم که نمک تصفیه شده شامل فرآیند سنگینی (پیچیده) است که اغلب مواد معدنی آن به جز سدیم و کلر، از بین می رود. علاوه بر آن طعم ها و ساختارهای مختلفی نیز دارد

چرا به سدیم نیاز دارید؟

 

سدیم مسئول دو عملکرد در بدن ماست؛
اولا، ضربان های عصبی و انقباض های ماهیچه ای که محصول فعالیت الکترو شیمیایی هستند همگی به وسیله ی سدیم انجام می شوند.
دوما سدیم نقش عمده ای را در حفظ (تثبیت) حجم خون به وسیله حفظ آب و کنترل غلظت ذرات در پلاسما بر عهده دارد.

ارزش غذایی نمک دریا؛

 

نمک دریا ۸۲ نوع ماده مغذی ضروری از گنجینه مواد غذایی حاضر در آب دریا را داراست. این مواد مغذی ضروری بسیار برای عملکردهای سالم بدن ارزشمند هستند.
مزایای سلامتی این نمک  شامل مجموعه ای مشابه از عناصر شفابخش معدنی و طبیعی است که در سلول های پوست یافت می شوند. این خاصیت نمک دریا آن را یک ذره ی طبیعی کاملی می سازد که در درمان تراپی و محصولات زیبایی، استفاده می شود.
محتوای معدنی در نمک بحر المیت (یا همان دریای مرده واقع در اردن) از گذشته با توجه به آثار جوان سازی آن بر روی پوست قدر دانسته شده است.
استحمام در نمک بحرالمیت راه حلی است که به مرطوب نگاه داشتن و تازه نگاه داشتن پوست کمک می کند. حمام نمک بحرالمیت همچنین به بهبود عملکرد ممانعت و از بین بردن خشن بودن و التهاب سطح پوست کمک می کند.

نمک دریا  و لایه برداری:

این نمک کاربرد دیگری در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در تولید محصولات مالشی مثل اسکراب ها و دیگر محصولات مراقبت از پوست مانند ضد تعریق ها و مواد دافع بوهای بد، پیدا کرده است. لایه برداری با نمک دریا به برداشتن لایه های مرده ی پوست، تمیز کردن لایه های پوست، تقویت گردش خون پیرامونی پوست و همچنین بهبود نوسازی پوست کمک می کند.
 بر خلاف نمک طعام، ساختار دانه ای نمک دریا؛ بسیار در بهبود نظافت و نرمی پوست کارساز است. همچنین ماساژ درمانی با این نمک برای بیمارانی که از فشار خون پایین،صرع  و گردش خون ضعیف و ضعف عمومی بدن رنج می برند سفارش شده است که البته این باعث گردش خون سالم می شود.

نمک دریایی برای پاکسازی پوست:

 

اگر می خواهید که پوست تمیز و خوبی داشته باشید، داشتن این نمک در وان حمامتان به شما کمک زیادی می کند. از آنجا که نمک شامل مواد معدنی خوبی است، پس موجب کمک به ارتقای رطوبت پوست و پاکسازی پوست از سموم می شود. چیزی که بسیار خوب است، این است که پوست را به خوبی هیدراته نگاه می دارد. برای راهنمایی، شما می توانید نمک را به آب گرم اصافه و آن را در آب حل کنید. سپس بگذارید ۱۵ الی ۳۰ دقیقه در آب خیس بخورد. راه دیگری که می توانید انتخاب کنید، مخلوط کردن نمک با یک روغن دیگر در یک خمیر ضخیم است. در نتیجه، شما می توانید به آرامی خمیر را بر روی پوست خود بمالید. از این رو، با به کار بردن نمک دریا به عنوان یک ماساژ برای بدنتان، از دیدن نتیجه ی زیبای آن شگفت زده خواهید شد.

نمک دریا برای حفظ تعادل الکترولیت ها :

نمک به حفظ سالم تعادل الکترولیت در بدن کمک می کند که برای ترکیب و گردش بهینه خون، استحکام ماهیچه ای و به طور کلی برای عملکرد بدن ضروری است. مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و سدیم در حفظ تعادل الکترولیتی بدن مشارکت دارند. مزرعه روغن به افراد دارای رژیم های غذایی مخصوصا رژیم کتوژنیک استفاده از این نمک (( برای حفظ تعادل الکترولیت های بدن ))  را پیشنهاد می کند

خواص بهبود و پاکسازی نمک دریایی:

نیروی میدان الکترو مغناطیس که بدن ما را محاصره کرده است، تمایل دارد تا انرژی های منفی و ناپایداری هایی را از محیط جذب کند. این انرژی او ممکن است به سلامتی بعضی از افراد تاثیر بگذارند. حمام مملو از نمک دریایی کیفیت پاکسازی دارد از آنجا که ذرات نمک دریایی بعضی از این انرژی ها را به سمت خود جذب کرده و آن را از بین می برند.

 

برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید.