مقالات, مو

درمان خشکی مو

درمان خشکی مو

درمان خشکی مو با روش های ساده و خانگی هم امکان پذیره . موهای شما ممکن است فشار و آسیب های زیادی را متحمل شوند و خشک شوند  گرما و مواد شیمیایی تنها برخی از پارامترهای مخربی هستند که موها به صورت مداوم در مجاورت آن ها قرار دارند. بنابراین، بروز نشانه های خشکی مو به مرور زمان چندان دور از ذهن نیست. اما خبر خوب این است که درمان خشکی مو با محصولات طبیعی و خانگی امکان پذیر است . در ادامه این مقاله به بررسی روش های درمان خشکی مو خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره رایگان پوست و مو اینجا کلیک کنید.

دریافت مشاوره پوست و مو

 

 

خشکی مو چیست ؟

 

پیش از بررسی هر نکته دیگری بهتر است بدانیم خشکی مو چیست . خشکی مو به وضعیتی گفته می‌شود که موها از رطوبت کافی برخوردار نیستند و حالتی وز و کدر دارند. خشکی مو، محدودیت سنی ندارد و می‌تواند مردان و زنان را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد، اما مسلماً احتمال ابتلا به آن با افزایش سن بیشتر می‌شود.

 

چرا مو خشک می شود؟

 

خشکی مو نشانه کمبود رطوبت در موها است و در این شرایط مو نمی‌تواند درخشندگی و بافت خود را حفظ کند. در بسیاری از موارد خشکی مو یک مشکل محسوب نمی‌شود. اما گاهی ممکن است سلامت مو را تهدید کند.

مانند خشکی پوست، موهای خشک نیز ممکن است طیف وسیعی از علایم را (از خفیف تا شدید) از خود نشان دهند و علت بروز این علایم نیز بسیار متنوع است. پیدا کردن علل خشکی و شکنندگی موها، تنها نیمی از مسیری است که برای درمان آن ها باید طی کنید.

موهای خشک اغلب در گیر مشکلات متعددی می‌شوند، به این دلیل که به منظور حفظ بافت و درخشندگی خود، قادر به جذب یا حفظ رطوبت نیستند. نتیجه این می‌شود که مو، سست و شکننده می‌شود. در برخی موارد، خشکی مو ممکن است به دلیل یک بیماری یا به دنبال مصرف داروی خاصی ایجاد شود. اما به طور کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • زندگی در آب و هوای خشک و گرم
  • صرف زمان زیادی در خورشید یا باد
  • شنا کردن در آب کلردار یا آب شور
  • شستن بیش از حد موها
  • شامپو های سولفات دار
  • آبرسانی نکردن ساقه مو
  • سشوار کردن مکرر موها
  • استفاده نکردن از ماسک مو
  • استفاده از اتو مو
  • بیماری های زمینه ای

 

 

درمان خشکی مو :

 

حال که به بررسی تعریف و عوامل بوجود آورنده خشکی مو پرداختیم نوبت به آن رسیده به راههای درمان خشکی مو بپردازیم.

برای درمان خشکی مو راههای گوناگونی وجود دارد اما بهترین آنها روغن تراپی و مراقبت از مو در منزل است.

 

پیش از بررسی ادامه مطلب ویدئو زیر را مشاهده کنید.

 

 

 

همانطور که در ویدئو بالا مشاهده کردید برای درمان خشکی مو لازم است یک روتین منظم  مراقبت از مو داشته باشید.

 
 

درمان خشکی مو با روتین منظم مو :

 

جدای از اینکه خشکی مو سلامت موها را به خطر می‌اندازد، تارهای خشک و آسیب دیده مو می‌توانند فوراً ظاهر موهایتان را نیز تحت تاثیر قرار دهند. با پیروی از چند تکنیک در روتین مراقبت از مو، می‌توانید از خشکی موها جلوگیری کنید:

 
 

روغن تراپی مو قبل از حمام :

 

یکی از بهترین زمان های روغن تراپی مو نیم ساعت قبل از استحمام می باشد . استفاده از روغن های آبرسان نیم ساعت قبل از حمام کردن باعث تغذیه و آبرسانی ساقه مو شده و به مرور خشکی مو را از بین می برد. باید حتما به این نکته توجه داشت که استفاده از روغن های سنگینی مانند روغن زیتون برای مو هرگز توصیه نمی شود . در عوض بهتر است از روغن های تائید شده توسط دکتران و کارشناسان متعدد استفاده کیند .

 

 

درمان خشکی مو با روغن نارگیل :

 

یکی از بهترین و پرطرفدارترین روغن ها برای روغن تراپی مو روغن نارگیل می باشد. روغن نارگیل بنا به وجود لوریک اسید فراوان و سرشار بودن از پروتئین، با افزایش تولید پروتئین برای موها باعث انعطاف هر چه بیشتر موها شده و موهایی محکم و  منعطف به شما هدیه می‌کند. اگر میخواهید نتیجه بهتری بگیرید روغن نارگیل را با کمی روغن کرچک مخلوط کنید تا خاصیت ابرسانی آن چندبرابر شود.

 
 

درمان خشکی مو با روغن آووکادو :

 

 

از دیگر روغن های طبیعی مناسب روغن تراپی مو روغن آووکادو می باشد.در سال ۲۰۱۵ تحقیقات گسترده ای بر روی عصاره آووکادو به منظور تاثیرگذاری بر روی سلامت موها صورت گرفت. این تحقیقات نشان داد که چربی های تک غیر اشباع که به وفور در این روغن مشاهده می شوند و انواع ویتامین ها و مواد معدنی می توانند به تقویت و سلامت موهای افراد کمک نمایند.
خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی روغن آووکادو به همراه تغذیه مناسب ریشه و پوست سر کمک می‌کند که بتوانید موهای خود را از خشکی و شکنندگی حفظ کنید. در واقع این روغن می‌تواند به فولیکول های مو نفوذ کرده و با استفاده از آن قادر هستید قدرت طبیعی و ساختار موهای خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید.
روغن آووکادو

مراقبت از مو داخل حمام :

 

یکی از حساس ترین لحظات برای مو هنگام شستشو مو می باشد . مو انسان در این شرایط بسیار آسیب پذیر بوده  و عوامل مختلف تاثیر بالایی بر سلامت آن خواهند گذاشت . از مهم ترین نکاتی که حین شستشو مو باید به آن توجه داشت استفاده از آب با دمای ملایم یعنی نه خیلی سرد و نه خیلی گرم می باشد.
شستشو مو با آب داغ باعث از بین رفتن رطوبت مو و بروز خشکی مو می شود.

 
 

درمان خشکی مو با ماسک مو :

 

استفاده از یک ماسک مو گیاهی , فاقد سولفات و فاقد پارابن برای تمام افراد امری واجب و ضروری می باشد.راهکارهای مختلفی برای تغذیه مو و رفع مشکلات متعدد مانند موخوره و ریزش آن ها وجود دارد. با این حال استفاده از ماسک های طبیعی به عنوان روشی سریع و قدرتمند می تواند شما را یاری کند که در کوتاهترین مدت زمان بتوانید زیبایی و سلامت موهای خود را حفظ کنید.

خرید ماسک مو و استفاده از آنها شما را یاری می کند که موهایی براق و نرم داشته باشید. علاوه بر این با استفاده از ماسک، موجبات تقویت استحکام موها را می‌توانید در برابر شرایط مختلف و آسیب های محیطی فراهم کنید. فراموش نکنید که در خرید ماسک مو باید نیاز خود را ابتدا بررسی کرده تا متناسب با مشکلی که بر روی موهای خود مشاهده می کنید، خریدی مناسب انجام دهید. علاوه بر مواردی که عنوان کردیم، استفاده از ماسک مو می تواند مزایای دیگری نیز در پی داشته باشد. گزینه های زیر بخشی از ویژگی ها و خواص استفاده از ماسک تقویت کننده و درمان کننده موها بر پایه روغن های طبیعی هستند.

 

  • پیشگیری و رفع موخوره
  • حفظ سلامت پوست سر
  • کمک به افزایش رشد موها
  • جلوگیری از شکننده شدن موها
  • افزایش رطوبت رسانی به مو
  • افزایش جریان خون
  • کاهش اثرات شیمیایی شامپو‌ها
  • ترمیم مو
  • کاهش وز شدن موها

 

برای خرید ماسک مو طبیعی اینجا کلیک کنید.

ماسک مو

 

روغن تراپی مو بعد از حمام :

 

 

 

پس از استحمام و زمانی که آب مو شما تا حد زیادی از بین رفته یکی دیگر از زمان های مناسب برای روغن تراپی مو می باشد .

 

 

 

 

درمان خشکی مو با روغن آرگان :

 

 

پس از شستشوی موهایتان می توانید چند قطره از  روغن ارگان جادویی به موهای خود بزنید. ماساژ بدهید و درواقع آرگان تراپی کنید. می بینید که خشکی و وز موهایتان را می گیرد و پس از چند بار استفاده درخشانی و لطافت و نرمی خاصی به موهایتان می بخشد.

این روغن به ساقه ی مو نفوذ و آن را از درون تقویت می کند. این کار به سلامت موهای شما کمک می کند و رشد و ضخامت موهایتان را افزایش می دهد.

 

برای خرید روغن آرگان اینجا کلیک کنید.

روغن آرگان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *