تغذیه, مقالات

درمان سرفه خشک

درمان سرفه خشک

آشنایی با روش های درمان سرفه خشک

سرفه خشک یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا می شوند. درمان سـرفه خشک با استفاده از روش های طبیعی انجام می گردد. پیش از اینکه برای درمان کردن سرفه خشک اقدام نمایید باید در مورد دلایل سرفه خشک اطلاعات بیشتری کسب کنید. دلایل زیادی موجب بروز سرفه خشک می شود. امکان دارد که برخی از افراد سرفه های خشک خود را نادیده بگیرند و به این مشکل اهمیت ندهند. اما باید بدانید که علت سرفه خشک در برخی از موارد یک مشکل جدی است که در بدن شما به وجود می ‌آید.

 

برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصان ما اینجا کلیک کتید.

دریافت مشاوره پوست و مو

 

 

دلایل و درمان سرفه خشک

برخی از مهمترین دلایل سـرفه خشـک باید به آنها آشنایی داشته باشید تا برای درمان سرفه خشک اقدام کنید عبارت هستند از :

 

۱. سوزش سر دل

یکی از مهمترین دلایل ســرفه خشــک سوزش سر دل است. سوزش سردل یک مشکل آزار دهنده به شمار می ‌رود. در برخی از مواقع امکان دارد که سرفه‌ های خشک نشانه ‌ای از رفلاکس اسید باشد. رفلاکس یکی از مشکلات جدی به‌ شمار می ‌رود که باید درمان گردد. در صورتی که به این مشکل رسیدگی نکنید اسید معده اختلالی را در بدن تان ایجاد می ‌کند.

 

۲. احساس سنگینی در قفسه سینه

احساس سنگینی کردن در قفسه سینه یکی دیگر از دلایل سرفه خشک به شمار می‌ رود. شما باید به خوبی بدانید که مشکلات زیادی موجب درد در ناحیه قفسه سینه می شود. کشیدگی عضلات و ایجاد گاز در قفسه سینه موجب می گردد که افراد در قفسه سینه خود احساس سنگینی کنند. این مشکل باید بررسی گردد و درمان شود. علت سرفه خشک در برخی از موارد می‌تواند این باشد که قلب و ریه به درستی عملکرد خود را انجام نمی دهند. در صورت این مشکل سریعا باید پروسه درمان آغاز شود.

 

۳. اختلال در نفس کشیدن و سرفه های خشک

بسیاری از افرادی که برای درمان ســرفه خشــک خود اقدام می کنند در نفس کشیدن خود مشکل دارند. در واقع یکی از دلایل مهم ســرفه‌ خشـک اختلال در نفس کشیدن می باشد. تنگی نفس یک نشانه است که مشکلات دیگری را به دنبال دارد. امکان دارد که بر اثر سرماخوردگی مشکلات قلبی، آلرژی، مشکلات ریوی و غیره برای افراد به وجود بیاید. اگر این مشکلات همراه با سرفه خشک باشد باید به این مسئله به صورت جدی نگاه کنید. توجه داشته باشید که مشکل در نفس کشیدن امکان دارد موجب سکته قلبی افراد شود.

۴. احساس سبک سری

یکی دیگر از دلایل سرفه خشک احساس سبک سری کردن است. سبک سری همراه با ســرفه خــشک نشانه کم بودن اکسیژن بدن می باشد. امکان دارد که این مشکل بر اساس مشکلات قلبی و یا ریوی باشد. احساس سبک سری در بسیاری از افرادی که دچار سرفه خشک هستند به وجود می ‌آید.

 

۵. سرفه های خشک و عدم توانایی صحبت کردن فرد

یکی از دیگر دلایلی که نشان دهنده ســرفه خشــک می‌ باشد این است که افراد قادر به گفتگو و مکالمه نیستند. این افراد باید برای درمان سرفه خشک اقدام کنند تا بتوانند بدون سرفه کردن مکالمات خود را انجام دهند. علت اصلی سرفه خشک مزمن در برخی از موارد می تواند آلرژی باشد. با این حال به جز مورد آلرژی چندین موارد دیگر موجب این مشکل خواهند شد. اگر شما بیش از اندازه سرفه می کنید و نمی توانید با یکی از دوستان و اعضای خانواده تان صحبت کنید باید بدانید که سرفه های خشک شما مزمن است.

 

۶. مشاهده خون در ریه

از دیگر دلایل ســرفه خـشک مشاهده خون در ریه می باشد. خون همراه با مخاطی که از درون گلوی بیمار خارج می‌ گردد یکی از نشانه های تحریک شدن سیستم تنفسی به شمار می‌ رود. علت سرفه خشک همراه با خون بیماری ریوی و یا سرطان است. هر زمانی که شما سرفه می‌ کنید و خون مشاهده می نمایید باید بدانید که یک وضعیت اضطراری برایتان به وجود آمده است.

 

۷. سرفه های خشک و مشاهده کف صورتی در گلو

اگر کف صورتی در مخاط گلوی شما وجود دارد باید بدانید که یکی دیگر از دلایل سرفه خشک را مشاهده کرده‌ اید. درمان سرفه های خشک در این صورت با استفاده از روش ‌های طبیعی انجام می‌ گردد. شما امکان دارد که سرفه کنید و یک کف صورتی در دهان تان ظاهر شود. به طور معمول علت سرفه های خشک همراه با کف صورتی بیماری قلبی می باشد. این بیماری بیشتر زمانی به وجود می ‌آید که قلب افراد به میزان کافی نمی تواند پمپاژ کند. یعنی اکسیژن کم می آورد و به همین دلیل این مشکل برای افراد به وجود می آید.

۸. درد گلو و سرفه خشک

از دیگر دلایل سرفه های خشــک درد گلو می‌ باشد. اگر شما زمان سرفه کردن در گلوی خود درد دارید باید بدانید که نیاز است هر چه سریعتر برای درمان اقدامات لازم را انجام دهید. آیا شما احساس می‌ کنید که گلویتان خشک و خراشیده شده است. در صورت پاسخ بله باید نوشیدنی های طبیعی و گیاهی را میل نمایید. عفونت باکتریایی و ویروسی در برخی از موارد موجب درد گلو می گردد. حساسیت فصلی به عنوان یکی دیگر از عوامل درد گلو شناخته می شود. در هر صورت درد گلو یکی از دلایل مهم سرفه های خشک به شمار می رود که باید به صورت جدی این مشکل درمان شود.

 

 

علائم سرفه خشک

 

بیماری ســرفه خشک بیشتر در افرادی به وجود می ‌آید که معرفی کردیم. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که علائم مربوط به سرفه های خشک در هر یک از بیماران با یکدیگر فرق می کند. افرادی که بیش از اندازه سرفه خشک می ‌کنند گلویشان بعد از مدتی زخم می شود و خونریزی خواهند کرد. برخی از دیگر افراد سرفه های خشک شان به صورت پی‌ در پی نمی باشد. به همین دلیل این دسته از افراد سریع‌تر می‌ توانند مراحل درمانی را طی کنند. سرفه های خشک مستمر باید به صورت اصولی و زیر نظر پزشک درمان شود. در واقع برخی از سرفه های خشک مستمر دلیل بیماری سرطان و بیماری ریوی می باشد که با روش های طبیعی درمان نخواهد شد.

 

روش های طبیعی درمان سرفه خشک

برای درمان سرفه خشک روش ‌های متفاوتی به کار گرفته می شود. هر یک از افرادی که دچار سـرفه خشــک می شوند امکان دارد به پزشک مراجعه کنند و پزشک برای آنها داروهای شیمیایی تجویز نماید. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که داروهای شیمیایی امکان دارد تأثیر زیادی در درمان داشته باشند. ولی عوارض متفاوتی را برای بدن ایجاد می‌ کنند. به همین دلیل شما بهتر است که سرفه‌ های خشک خود را به صورت طبیعی درمان کنید. در این صورت سرفه های خشک شما بدون هیچ عوارضی درمان می شوند.
روش های طبیعی که برای درمان سـرفه خشـک مورد استفاده قرار می‌ گیرند در دسته بندی های متفاوتی هستند. برخی از این روش ها به صورت موضعی می باشند و برخی دیگر از روش‌ ها را شما به صورت نوشیدنی می توانید به کار بگیرید. برخی از اصلی ترین روش هایی که مربوط به درمان سرفه های خشک می باشد عبارت است از :

 

۱. خوردن نشاسته

درمان طبیعی با خوردن نشاسته یکی از بهترین روش های درمان سرفه خشک به شمار می ‌رود. شما می توانید سرفه های خشک خود را با میل کردن نشاسته به صورت روزانه درمان کنید. توجه داشته باشید که برای نوشیدن نشاسته باید به صورت اصولی نشاسته را با آب گرم ترکیب نمایید. مقداری از پودر نشاسته را درون آب جوش بریزید و سپس روی حرارت بگذارید. مخلوط به دست آمده را به خوبی ترکیب نمایید تا پودر نشاسته درون آب جوش حل شود. پس از آن می توانید همراه با مقداری قند و یا بدون قند این محلول را میل کنید. توجه داشته باشید که اگر می خواهید سریعتر نتیجه این روش را دریافت کنید بهتر است روزانه چندین بار نشاسته میل کنید.

۲. درمان سرفه های خشک با بخور

بخور یکی دیگر از روش های درمان سرفه خشک به شمار می ‌رود. شما می‌توانید با چندین قطره از روغن اکالیپتوس بخور انجام دهید تا تنگی نفس خود را درمان نمایید. بسیاری از افرادی که دچار سرفه های خشک می ‌شوند با روغن های گیاهی و آب ولرم بخور می نمایند. آب را باید بگذارید که به جوش بیاید. سپس چندین قطره از روغن اکالیپتوس را درون آب بریزید. پس از آن حوله را روی سر خود بگذارید و درون ترکیب به دست آمده نفس بکشید. بخور یکی از روش های قدیمی درمان تنگی نفس و سرفه های خشک به شمار می‌ رود. امروزه بسیاری از افراد از روش‌های سنتی جهت درمان سـرفه های خشـک خود استفاده می‌ کنند. بخور کردن یکی از بهترین روش‌ ها جهت درمـان تنگی نفس و سرفه های خشک شناخته می‌ شود.

 

۳. استفاده از روغن های طبیعی

یکی از دیگر روش هایی که مربوط به درمان کردن سرفه های خشک می باشد استفاده از روغن های طبیعی است. شما می توانید روغن بنفشه، روغن رزماری و روغن لیمو را به صورت موضعی برای درمان سرفه های خشک به کار بگیرید. هر یک از روغن های نامبرده را به صورت روزانه باید روی قفسه سینه خود بمالید. دقت داشته باشید که اگر می‌ خواهید تاثیر مناسبی از این روش دریافت کنید باید هر یک از این روغن ها را دو بار در روز استفاده کنید.
پس از اینکه روغن ها را روی قفسه سینه بمالید باید به آرامی روغن ها را ماساژ دهید. با ماساژ دادن آنتی اکسیدان های روغن جذب قفسه سینه می شود. به همین دلیل سرفه های خشک در کمترین بازه زمانی درمان می گردند. بسیاری از افراد از طریق این روش موضعی اقدام به درمان بیماری تنگی نفس و سرفه های خشک خود می نمایند. توجه داشته باشید که هر یک از روغن ‌های نامبرده را برای درمان تنگی نفس و سرفه خشک باید به صورت اصل و با کیفیت خریداری کنید.

روغن بنفشه

تاثیر روش های طبیعی برای درمان سرفه خشک

 

تاثیر هر یک از روش های طبیعی برای درمان سـرفه های خشک بی نظیر می باشد. به طور کلی باید به خوبی بدانید که داروهای شیمیایی تاثیر سریع و مناسبی برای درمـان سـرفه های خشک دارند. اما اگر شما بخواهید از داروهای شیمیایی جهت درمان هر یک از بیماری ها استفاده کنید عوارض زیادی را به بدن خود می رسانید. به همین دلیل بهتر است که روش های طبیعی را جایگزین روش های شیمیایی نمایید. بسیاری از افراد بر این باور هستند که درمان سرفه های خشک با استفاده از روش های طبیعی زمان زیادی را به خود اختصاص می ‌دهد.
اما باید بدانید که با استفاده از روش های طبیعی در کمترین بازه زمانی سرفه های خشک شما درمان می ‌شود. تنها موردی که نیاز است به آن دقت داشته باشید این است که به دوره استفاده از این روش ها اهمیت دهید. هر یک از روش های نامبرده جهت درمان ســرفه خــشک را باید به صورت روزانه چندین بار استفاده کنید. در این صورت می ‌توانید سریعتر بهبودی لازم را کسب نمایید.

 

 

خرید روغن های طبیعی برای درمان کردن سرفه خشک

 

امروزه بسیاری از افرادی که مایل هستند با استفاده از روش های طبیعی بیماری های خود را درمان کنند باید بهترین محصولات را خریداری نمایند. برای خرید هر یک از محصولات نامبرده جهت درمان سرفه های خشک باید به اصل بودن محصولات توجه داشته باشید. فروشگاه مزرعه روغن نمونه ‌های اصل و با کیفیت هر یک از محصولات را به مشتریان خود ارائه می دهند. بر همین اساس شما می توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاه مزرعه روغن هر یک از انواع محصولات درمان تنگی نفس و سرفه های خشک را خریداری کنید.

قیمت هر یک از محصولات درمانی سـرفه در این فروشگاه مناسب و به صرفه می باشد. شما می توانید با کمترین قیمت هر یک از انواع محصولات را به صورت اینترنتی از فروشگاه مزرعه روغن خریداری کنید. توجه داشته باشید که پیش از خریداری هر یک از محصولات مناسب درمانی سـرفه های خشک باید در مورد شیوه استفاده آنها اطلاعات بیشتری کسب نمایید. اگر اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از آنها ندارید بهتر است که با کارشناسان فروشگاه مزرعه روغن مشورت کنید. هر یک از کارشناسان فروشگاه در مورد استفاده محصولات مناسب درمانی سرفه های خشک اطلاعات دقیقی را به شما ارائه می دهند.