مقالات, مو

درمان وز مو

روغن آرگان

وقتی صحبت درباره مو باشد، موضوعی هست که همه با آن توافق نظر داریم: وز شدن مو صرف نظر از دلیلش، ناخوشایند و آزار دهنده است. و قاعدتا وقتی احساس خوشایندی در رابطه با موی خود نداشته باشید، آن موقع است که شما به زحمت خواهید افتاد.

اگر موهایتان وز است یا به سادگی وز می‌شود، احتمالا روش‌های مختلفی برای صاف کردن آنها امتحان کرده‌اید و شاید به نتیجه دلخواه‌تان نرسیده‌اید. در ادامه با چند نکته و ترفند آشنا می‌شوید که با رعایت آن‌ها می‌توانند، موهای وز خود را به فراموشی بسپارید.

 

چرا موی شما وز می‌شود؟

پیش از صحبت کردن در مورد چگونه صاف کردن موهای وز شما، ابتدا می‌خواهیم درباره اینکه چه عاملی باعث وز شدن مو می‌شود توضیح دهیم.

مهم‌ترین علت وز شدن مو  کمبود رطوبت در موی شما است . علت دیگر آن خشکی یا آسیب دیدگی موهای شماست. تصور کنید شما موی خشک یا آسیب دیده دارید و وقتی هوا مرطوب است به خارج از منزل می‌روید. چه اتفاقی برای موهایتان خواهد افتاد؟

موی شما خشک است و این یعنی موی شما تمایل دارد تا تمام رطوبت موجود در محیط را جذب کند. پس از آن، چه اتفاقی می‌افتد؟ موهایتان به طور ناخواسته وز می‌شود. به همین دلیل است که به طور طبیعی موهای مجعد و فر تمایل به وز شدن دارند. از آنجا که موهای مجعد و فر مستعد خشک شدن هستند با کوچکترین رطوبتی وز می‌شوند

 

آبرسانی موها با روغن های آبرسان:

روغن تراپی یکی از موثرترین روش ها برای رفع خشکی و وز موهاست در ادامه با برخی روغن های آبرسان مو و نحوه استفاده از آنها آشنا می شوید:

 

روغن نارگیل:

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب ضروری برای موها است و ساقه مو رو ترمیم و خوش حالت میکنه

از این روغن نیم ساعت قبل حمام و برای ساقه مو استفاده کنید

روغن کرچک:

یکی از بهترین روغن ها برای رفع وز و موخوره موها روغن کرچک می باشد

این روغن قابلیت نفوذ به عمق ساقه مو را داشته و به طور عمقی ساقه مو را تغذیه می کند

برای اثربخشی بیشتر نیم ساعت قبل حمام از این روغن استفاده کنید

روغن آووکادو:

روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها می‌شود. علاوه بر اینها این روغن می‌تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه به آبرسانی موها هم کمک می‌‌کند.

بهترین زمان مصرف این روغن نیز نیم ساعت قبل حمام می باشد.

 

روغن آرگان:

روغن آرگان که سرشار است از امگا۹ و اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین E، داروی مناسبی برای موهای وز و غیرقابل‌کنترل است. موهای وز را  با مرطوب کردن به شیوه‌ای غیر روغنی، به راحتی نرم و صاف کنید و آن‌ها را تحت کنترل دربیاورید.

کافیه بعد از حمام , فقط چند قطره از روغن را کف دست‌تان بریزید و ساقه مو را ماساژ دهید

 

روغن ماکادمیا:

روغن ماکادمیا سرشار از اسیدهای پالمیتولیک، اسید اولوایک و اسید لفیولیک از خانواده امگا ۶ است که به دلیل تشابه با ترشحاتی که غدد چربی پوست سر دارد، برای درمان خشکی مو و از بین بردن موخوره بسیار مناسب است

برای اثربخشی بیشتر بعد از حمام چند قطره از این روغن را کف دست ریخته و به ساقه موها بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *