پوست, مقالات

چرا ناخن قارچ می گیرد؟

چرا ناخن قارچ می گیرد

همه چیز در مورد اینکه بدانیم چرا ناخن قارچ می گیرد ؟

قارچ ناخن یکی از مشکلاتی می باشد که برای برخی از افراد به وجود می ‌آید. به دلیل ایجاد قارچ ناخن در قسمت زیر ناخن، برای بسیاری از افراد این پرسش به وجود می‌ آید که چرا ناخن قارچ می گیرد. شما باید به خوبی بدانید که در افراد سالم قارچ ناخن به دلیل رطوبت و تعریق می باشد. یکی از مکان های اصلی مربوط به انتقال قارچ ناخن باشگاه های ورزشی، دوش های عمومی در استخرها و غیره است. مراجعه به سالن زیبایی جهت رسیدگی به ناخن ها یکی از دیگر عوامل برای مبتلا شدن به قارچ ناخن شناخته می‌ شود.
در صورتی که در این مراکز از وسایل بهداشتی استفاده نکنند انتقال و همچنین ایجاد قارچ در ناخن ها به وجود می‌ آید. ورزشکاران بیشتر از دیگر افراد در معرض مبتلا شدن به قارچ ناخن هستند. اگر شما به خوبی بدانید که چرا ناخن قارچ میگیرد می توانید این بیماری را درمان کنید. در بسیاری از موارد قارچ ‌ناخن بیشتر از آنکه ناراحتی و درد به همراه داشته باشد از نظر زیبایی چندان خوشایند نیست. در برخی از افراد ناراحتی و درد به وجود می‌ آید. این درد و ناراحتی را شما نباید با انجام دادن فعالیت هایی مانند گرفتن ناخن و پوشیدن کفش های تنگ افزایش دهید.

 

برای دریافت مشاوره رایگان پوست و مو اینجا کلیک کنید

دریافت مشاوره پوست و مو

 

چرا ناخن قارچ می گیرد و نشانه های آن

 

اینکه شما بدانید چرا ناخن قارچ می گیرد و چگونه تکثیر پیدا می کند اهمیت زیادی دارد. بر همین اساس باید به خوبی در مورد روش های تکثیر قارچ ناخن اطلاعات بیشتری کسب کنید. از جمله روش هایی که مربوط به تکثیر قارچ ناخن می باشد عبارت است از :

 

۱. شروع قارچ از نوک ناخن

قارچ ناخن از قسمت نوک ناخن آغاز می گردد و تمامی آن را در بر می ‌گیرد. به این حالت اونیکومیکوز می گویند که در قسمت انتهای زیر ناخن به وجود می ‌آید. این نمونه از بیماری قارچ ناخن به عنوان شایع ترین عفونت شناخته می ‌شود و در ۹۰ درصد از افراد به وجود می ‌آید. اونیکومیکوز در قسمت انگشتان پا و همچنین اولین انگشت مشاهده می‌ گردد. عوامل خطرزا این بیماری عبارت است از شنا کردن، سالخوردگی، پسوریازیس، سندروم پای ورزشکار، وجود قارچ در بین افراد خانواده، انواع دیابت و غیره. در صورتی که شما به این بیماری مبتلا شوید ناخن های پایتان ورقه ورقه و شکننده می گردند. در برخی از موارد امکان دارد که نشانه هایی از این بیماری را در پاهای ورزشکاران مشاهده کنیم.

 

۲. قارچ از پایه ناخن

در مورد نحوه تکثیر بیماری قارچ ناخن و این پرسش که چرا ناخن قارچ می‌ گیرد باید به پایه ناخن توجه داشته باشید. قارچ از قسمت پایه ناخن آغاز می ‌شود و تمامی بخش های ناخن را در بر می‌ گیرد. به این نمونه از قارچ ناخن اونیکومایکوز ابتدایی می ‌گویند. از بین انواع قارچ ها این نوع شیوع کمتری دارد و تنها در سه درصد از موارد آن را مشاهده می کنند. این نمونه از قارچ با موارد دیگر مشابه است. ولی تفاوت اصلی آن این است که از قسمت پایه ناخن آغاز می گردد. سپس به آرامی به قسمت نوک ناخن کشیده خواهد شد. این نمونه قارچ ناخن در افرادی مشاهده می گردد که سیستم ایمنی بدن بسیار ضعیفی دارند. این مورد قارچ را شما به ندرت در قسمت زیر نوک ناخن مشاهده می ‌کنید. علت عمده به وجود آمدن این بیماری باید بدانید که قارچ های غیر درماتوفیتی می باشد.

۳. بیماری قارچ ناخن اونیکومیکوز

یکی دیگر از روش های تکثیر مربوط به بیماری قارچ ناخن عفونت قارچی اونیکومایکوز است. عامل اصلی این عفونت را در قسمت های بالا بیان کردیم. این قارچ در قسمت ناخن انگشتان دست مشاهده می‌ گردد. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند باید سریعا به فکر درمان آن باشند. زردی و همچنین شکننده شدن ناخن های پا به دلیل این بیماری برای افراد به وجود می‌ آید. برخی از افرادی که مبتلا به این قارچ ناخن هستند در قسمت دهان خود دچار عفونت قارچی می شوند.

 

۴. بیماری اونیکو مایکوز سطحی

یکی از دیگر مواردی که موجب افزایش قارچ ناخن می شود اونیکو مایکوز سطحی سفید است. اگر شما به خوبی بدانید که چرا ناخن قارچ می گیرد و علائم آن را بشناسید سریع تر می توانید به فکر درمان بیفتید .در وضعیت اونیکومایکوز سفید پزشک قادر است که با استفاده از ماده خاصی این سطح سفید را از بین ببرد. این مشکل در نواحی گرمسیری برای افراد بیشتر به وجود می‌ آید. قارچ های سفید و صورتی متفاوت هستند که هر یک از آنها امکان دارد همراه با درد باشند.

 

 

معاینه های مربوط به این مسئله که چرا ناخن قارچ می گیرد

مبحث دیگری که باید در موضوع چرا ناخن قارچ می گیرد بررسی شود، تشخیص دادن قارچ ناخن است. معاینه فیزیکی روش مناسبی جهت تشخیص قارچ ناخن می باشد. شباهت متفاوتی امکان دارد که در بیماری قارچ ناخن مشاهده شود. بنابراین پزشک جهت تشخیص بیماری تا حدودی دچار اشتباه می ‌شود مطالعات نشان داده است که تنها ۵۰ یا ۶۰ درصد از موارد مربوط به تغییر غیر عادی ناخن ها به دلیل قارچ است. به همین دلیل برای تشخیص دادن بیماری قارچ ناخن باید به معاینات آموزشگاهی توجه کنید. نمونه ای از ناخن را با ایجاد سوراخ کردن و یا برداشتن قسمتی از آن جهت بررسی کردن به آزمایشگاه می فرستند.

 

در آزمایشگاه نمونه را بررسی می ‌کنند و نتیجه را اعلام می نمایند. اگر نتیجه آزمایش منفی باشد بیماری های دیگری که مربوط به ناخن است را مورد بررسی قرار می ‌دهند. درمان دارویی اونیکومایکوز برای افرادی توصیه می گردد که در ناخن هایشان درد و ناراحتی تجربه می‌ کنند. هر یک از بیمارانی که با عوامل خطر مبتلا شدن به عفونت بیماری قارچ ناخن مواجه هستند باید سریع جهت درمان اقدامات لازم را انجام دهند. در غیر این صورت بیماری آنها درمان نمی شود.

 

 

چرا ناخن قارچ می گیرد و چطور آن را درمان کنیم ؟

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که روش های درمان قارچ ناخن زیاد است. زمانی که شما متوجه شوید چرا ناخن قارچ می گیرد به راحتی می توانید این بیماری را درمان کنید. روش های شیمیایی زیادی جهت درمان بیماری قارچ ناخن وجود دارد. ولی هر یک از این روش ها معتبر نیستند و نباید مورد استفاده قرار بگیرند. بر همین اساس بهتر است از روش های طبیعی و مناسب جهت درمان قارچ ناخن استفاده کنید. برخی از روش های مناسب درمانی بیماری قارچ ناخن عبارت است از :

 

 

۱. استفاده از روغن مانیکور مخصوص

 

روغن مانیکور

تقویت کننده ناخن و پوست اطراف ناخن

یکی از بهترین روش هایی که جهت درمان قارچ ناخن مورد استفاده قرار می گیرد روغن مانیکور تخصصی است. شما می توانید از روغن مانیکور تخصصی استفاده کنید تا استحکام ناخن های خود را افزایش دهید. همچنین می توانید عفونت قارچی ناخن های خود را از بین ببرید. بسیاری از افراد برای رشد بیشتر ناخن های خود از روغن مانیکور تخصصی استفاده می ‌کنند جهت خرید روغن مانیکور تخصصی می توانید به فروشگاه مزرعه روغن مراجعه کنید.

خرید اینترنتی هر یک از انواع محصولات درمان قارچ ناخن در این فروشگاه انجام می‌ شود. اگر در مورد روش استفاده از روغن مانیکور تخصصی جهت درمان قارچ ناخن اطلاعات زیادی ندارید می توانید با کارشناسان فروشگاه مزرعه روغن مشورت کنید. این روش جهت استحکام بخشی به ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد و موجب رشد مناسب ناخن ها خواهد شد. هر بیماری که در قسمت زیر ناخن های خود دارید مانند بیماری قارچ ناخن با استفاده از این روغن تخصصی درمان می‌ شود.

علاوه بر روغن مانیکور استفاده از کوکتل های مانیگور و پدیکور نیز برای درمان این مشکل توصیه می شود. برای خرید اینجا کلیک کنید.

 

۲. استفاده از روغن درخت چای

یکی از دیگر روش های طبیعی که جهت درمان قارچ ناخن مورد استفاده قرار می گیرد روغن درخت چای است. شما می توانید روغن درخت چای را برای درمان قارچ ناخن خریداری کنید. پس از اینکه متوجه شدید چرا ناخن قارچ می گیرد بهتر است که روزانه از روغن درخت چای استفاده کنید. برای استفاده از این روغن باید روزانه مقداری از آن را در قسمت زیر ناخن های خود بمالید. مالیدن روغن در قسمت زیر ناخن ها روزانه بهتر است که ۲ الی ۳ بار انجام شود. پس از آن اجازه دهید که روغن به خوبی جذب پوست ناخن شود. بعد از مدتی که روغن به خوبی جذب پوست ناخن شد، می توانید آن را با آب ولرم شستشو دهید.

 

۳. استفاده از روغن جوجوبا

یکی از دیگر روش هایی که مربوط به درمان قارچ ناخن است استفاده از روغن جوجوبا می باشد. روغن جوجوبا به عنوان یکی از روغن‌ های درمانی شناخته می ‌شود که مزیت ‌های زیادی دارد. بسیاری از افراد برای درمان بیماری های متفاوت از روغن جوجوبا استفاده می کنند. شما می توانید جهت درمان هر یک از عفونت‌ های قارچی در قسمت زیر ناخن و روی ناخن از روغن جوجوبا استفاده کنید. جهت استفاده از این روغن باید مقداری از آن را در قسمت زیرین ناخن خود بمالید. سپس اجازه دهید که به مدت ۲۰ الی نیم ساعت روغن در قسمت زیر ناخن و روی ناخن شما بماند. بعد از آن می توانید با آب ولرم روغن را را به خوبی شستشو دهید. دقت داشته باشید که جهت درمان قارچ ناخن با استفاده از روغن جوجوبا باید به خوبی کیفیت روغن را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که روغن کیفیت لازم را نداشته باشد برای درمان قارچ ناخن گزینه مناسبی نیست.

تاثیر روغن های طبیعی برای درمان عفونت قارچ ناخن

بسیاری از افراد بعد از اینکه متوجه می‌ شوند چرا ناخن قارچ می‌ گیرد به دنبال روش طبیعی جهت درمان قارچ ناخن خود هستند به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که درمان بیماری قارچ ناخن با استفاده از روش های طبیعی در کمترین بازه زمانی و به صورت اصولی انجام می ‌شود. تاثیری که از روش های طبیعی جهت درمان قارچ ناخن دریافت می ‌کنید بی‌ نظیر است. در واقع شما می توانید بر اساس استانداردهای مشخص شده از روغن های مناسب درمان قارچ ناخن استفاده کنید. در این صورت بیماری به وجود آمده را درمان می نمایید. دقت داشته باشید که برای استفاده از روغن های طبیعی جهت درمان قارچ ناخن باید اصل بودن آنها را مورد بررسی قرار دهید.
برخی از روغن های طبیعی که جهت درمان قارچ ناخن مورد استفاده قرار می‌ گیرند اصل نیستند. آنها را با استفاده از مواد غیر اصل و کیفیت تولید کرده ‌اند. بر همین اساس شما نمی ‌توانید کارایی لازم را از این روغن ‌های طبیعی دریافت کنید. توجه داشته باشید که پیش از خریداری هر یک از روغن های مربوط به درمان بیماری قارچ باید به خوبی در مورد نحوه استفاده از آنها اطلاعات کافی کسب نمایید. اینکه بدانید روغن ‌ها را برای درمان بیماری قارچ ناخن باید چگونه استفاده کنید بسیار مهم است. نحوه استفاده اصولی به شما کمک می‌ کند که سریعتر درمان بیماری را انجام دهید.

 

چرا ناخن قارچ می گیرد و خرید محصولات درمانی قارچ ناخن

برای خرید هر یک از انواع روغن های طبیعی جهت درمان قارچ ناخن می توانید به فروشگاه مزرعه روغن مراجعه کنید. پس از اینکه شما متوجه شدید چرا ناخن قارچ می گیرد می توانید روغن های مناسبی را که جهت درمان بیماری استفاده می ‌شوند را از فروشگاه به صورت اینترنتی تهیه نمایید. روغن درخت چای و روغن جوجوبا به عنوان بهترین روغن های درمان عفونت قارچی ناخن هستند. همچنین شما باید به خوبی بدانید که روغن مانیکور تخصصی توسط فروشگاه مزرعه روغن به مشتریان ارائه داده می ‌شود. این روغن را تنها می توانید از فروشگاه مزرعه روغن تهیه کنید.

روغن مانیکور تخصصی را با استفاده از محصولات طبیعی و با کیفیت تولید کرده ‌اند. به همین دلیل کارایی و ویژگی مناسبی را می توانید از این روغن دریافت نمایید. توجه داشته باشید که پیش از خریداری هر یک از انواع روغن های طبیعی از فروشگاه مزرعه روغن باید بسته بندی آنها را بررسی نمایید. فروشگاه مزرعه روغن جهت فروش انواع محصولات طبیعی برای درمان بیماری قارچ ناخن قیمت مناسبی از مشتریان دریافت می‌ کند. بر همین اساس مشتریان می توانند با قیمتی مناسب هر یک از محصولات درمانی قارچ ناخن را تهیه کنند. در مورد روش استفاده از محصولات درمانی می توانید با کارشناسان فروشگاه مزرعه روغن به صورت اینترنتی مشورت کنید. آنها به خوبی شیوه و زمان استفاده از روغن را برای شما توضیح می دهند.

 

روغن مانیکور مزرعه روغن مشهد

1 thoughts on “چرا ناخن قارچ می گیرد؟

  1. رضا مطلبی گفت:

    ممنون از راهنمایی عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *