مقالات, مو

کره کاکائو و خواص آن

دانه کاکائو به جزایر آمریکای مرکزی و جنوبی تعلق دارند و قرنهاست به منظور مرطوب کننده های پوست طبیعی برداشت می شوند. از آنجا که دارای رایحه ملایم، بافت نرم (به علت خواص “نرم کننده” آن) و فوق العاده آبدار است، کره کاکائو امروزه در بسیاری از محصولات زیبایی تجاری بسیار محبوب است.

کاکائو برای پوست

یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز دانه کاکائو آنتی اکسیدان بالای آن است، زیرا حاوی مقدار قابل توجهی از آنتی اکسیدان های پلی فنول و فلاوانید است. در واقع،دانه کاکائو را به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان پلی فنلها در رژیم غذایی است.


کره کاکائو (CB) چیست؟

دانه های کاکائو از گیاه کاکائو Theobroma ، برای تهیه کره کاکائو و پودر کاکائو استفاده می شوند. این فرآیند با تفت دادن دانه های کاکائو  و از بین بردن پوست آنها آغاز می شود. به این منظور کاکائو ها به صورت خمیری در می آیند و سپس تحت فشار قرار می گیرند تا چربی آنها آزاد شود. این چربی که روغن تئوبروما نامیده می شود کره کاکائو است که از مواد جامد جدا شده است.

بعضی از این آنتی اکسیدان ها در این کره  باقی می مانند، حتی پس از جدا شدن از دانه های جامد  هرچند که این یک چربی اشباع شده است.

کره کاکایو یک چربی سالم است که عمدتا اشباع شده است. میزان چربی اشباع شده (در مقایسه با چربی غیر اشباع) بین ۵۷ تا ۶۴ درصد کل محتوای چربی است.

 

 خواص این کره:

 

آبرسانی ساقه مو

این کره یک مرطوب کننده و آبرسان عالی است، به علاوه آن بیش تر از یک آبرسان عمل می کند . منبع عالی از آنتی اکسیدان های طبیعی است که در دانه کاکائو یافت می شوند

استفاده از کره کاکائو در ماسک های مو به آبرسانی و  سلامت ساقه مو کمک بزرگی می کند

 

کره کاکائو به

پیشگیری از موخوره

درمان خشکی مو

درمان وز مو

ترمیم ساقه مو آسیب دیده

رشد بهتر مو

و….

کمک می کند

 

برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید