فروشگاه

بذر تخم کتان

۴۰,۰۰۰ تومان

وزن : ۲۵۰ گرم

ابعاد : ۱۶در ۳ در ۲۵ سانتیمتر

مصرف تخم کتان به شما کمک خواهد کرد تا چربی های مقاوم دور شکم آب شوند. تخم کتان حاوی فیبر محلول است که باعث پاک سازی و تنظیم دستگاه گوارش می شود. این کار باعث می شود تا چربی مقاوم دور شکم نیز از بین برود. تخم کتان در روده به مولکول های شکر و کربوهیدرات چسبیده و با بالا بردن انرژی، روند حل شدن آن ها را در رگ ها کند می کند، و احساس سیری به وجود می آورد. برای لاغر شدن باید از میزان کالری مصرفی روزانه کاسته شود.

بذر تخم کتان

 

تخم کتان یا بذر کتان یکی از مواد مغذی ای است که کمتر کسی آن را می شناسد. بیشتر مصرف کنندگان این بذر ورزشکاران و اهالی طب سنتی هستند . اما امروزه با افزایش آگاهی مردم جهان و افزایش سطح بهداشت و سلامت جهانی استفاده از این دانه پرخاصیت روز به روز بیشتر می شود. در ادامه به اهمیت خرید تخم کتان و برخی خواص آن اشاره خواهیم کرد.

 

خواص :

 

مبارزه تخم کتان با چربی های دور شکم:

خرید تخم کتان به شما کمک خواهد کرد تا چربی های مقاوم دور شکم آب شوند. این محصول حاوی فیبر محلول است که باعث پاک سازی و تنظیم دستگاه گوارش می شود. این کار باعث می شود تا چربی مقاوم دور شکم نیز از بین برود. تخم کتان در روده به مولکول های شکر و کربوهیدرات چسبیده و با بالا بردن انرژی، روند حل شدن آن ها را در رگ ها کند می کند، و احساس سیری به وجود می آورد. برای لاغر شدن باید از میزان کالری مصرفی روزانه کاسته شود.

 

 

 – فواید تخم کتان برای دوران یائسگی:

تخم کتان سرشار از اُمگا ۳ می باشد. تحقیقات نشان داده است که هر چه میزان امگا ۳ در بدن زنان بیشتر باشد، علائم یائسگی مانند گر گرفتگی کمتر می شود.

 

نحوه مصرف پس از خرید تخم کتان: بهترین میزان برای استفاده , ۴۰ گرم در روز است. این محصول حاوی لیگنان یا همان استروژن گیاهی است که باعث تنظیم هورمون ها در این دوران می شود. می توانید در غذای خود مخلوط کنید و یا روی ماست یا سالاد خود بپاشید، و یا مثل آجیل مصرف کنید، همچنین در پُخت و پز نیز می توانید از تخم کتان استفاده کنید. بعد از خرید تخم کتان و شروع مصرف، دو تا سه هفته زمان لازم است تا فواید آن بر سلامت شما آشکار شود.

 

 

 تخم کتان و سرطان پستان:

 

لیگنان موجود در دانه کتان سوخت و ساز هورمون استروژن بدن را تغییر می دهد. مثلاً در زنان یائسه تولید استروژن های فعال را کم می کند که این خود ریسک ابتلا به سرطان پستان را می کاهد. همچنین شواهد حاکی از آن است که خرید و اضافه کردن تخم کتان به الگوی غذایی، رشد سلول های سرطانی در بافت پستان را کاهش می دهد.

 

محققین ثابت   کرده اند که دانه کتان فرآیند مرگ سلولی را کند کرده و این امر بدلیل وجود دو فیتواستروژن خاص بنام های آنترولاکتون و انترودیول در لیگنان دانه کتان می باشد. تاموکسیفن یک داروی تعدیل کننده استروژن است که به گیرنده های استروژن چسبیده و مانع از رشد سلولهای سرطانی می گردد. در مطالعات انجام شده مشخص گردید که دانه کتان مانند نمونه تقویت شده تاموکسیفن در بدن عمل کرده و رشد سرطان پستان را مهار می کند. لذا مصرف تخم کتان در جلوگیری از سرطان و کنترل آن ضروری است.

 

 

 – تخم کتان و دیابت:

طبق نتیجه تحقیقات منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، تخم کتان به کنترل دیابت کمک می کند. لیگنان موجود در تخم کتان قند خون را در افراد دیابتی نوع دوم کاهش می دهد. استفاده روزانه از تخم کتان به دلیل دارا بودن فیبر زیاد می تواند میزان قند خون را به مدت طولانی کنترل کند. استفاده روزانه از تخم کتان در افرادی که از انسولین استفاده می کنند می تواند میزان حساسیت بدن به انسولین را کاهش دهد. همچنین قادر به کاهش احتمال مبتلا شدن به دیابت نوع دوم است. استفاده میزان کمی (۱۵ گرم) از تخم کتان به صورت روزانه به مدت ۱۲ هفته نتایج بسیار خوبی در کاهش مقابله بدن با انسولین را نشان داده است. دانشمندان اعلام کرده اند که تخم کتان حاوی فیبر محلول و لیگنان است که برای درمان دیابت مفید می باشد.

 

 

– فواید تخم کتان برای مو:

تخم کتان دارای موادی مانند پروتئین، کلسیم، روی، منیزیم، آهن و اُمگا ۳ است که تمامی این مواد برای رشد مو مورد نیاز هستند. با خرید تخم کتان و مصرف روزانه از آن موهایی شفاف و سالم خواهید داشت. امگا ۳ موجود در آن باعث محکمتر شدن موها و بالا رفتن انعطاف پذیری مو می شود و در نتیجه انتهای مو شکسته نمی شود. تخم کتان بدلیل داشتن آنتی اکسیدان، احتمال ایجاد شوره سر، اگزما و دیگر بیماری های پوست سر را کاهش می دهد. امگا ۳ موجود در تخم کتان، از ریزش مو جلوگیری می کند. برای آقایانی که در خطر طاسی قرار دارند مفید خواهد بود.

 

 

  – کبد چرب و تخم کتان:

تخم کتان منبع بسیار خوبی از اُمگا ۳ و آنتی اُکسیدان ها می باشد. یکی از فواید آن حفاظت از سلامت کبد است.

 

نحوه مصرف پس از خرید تخم کتان: دو تا سه قاشق غذا خوری تخم کتان در روز می توانید مصرف کنید. در یک آزمایش علمی طی چهار هفته به افراد سالم بین سنین ۲۲ تا ۴۷ سال، ۳۷ گرم تخم کتان برای مصرف داده شد. در آخر نتایجی بر مضر بودن تخم کتان برای سلامت انسان یافت نشد.

 

 

– سنگ کیسه صفرا و تخم کتان:

 

شاید تا این نقطه به این نتیجه رسیده باشید که خرید تخم کتان برای هر منزلی جزئی از واجبات است. این محصول شگفت انگیز بدلیل دارا بودن اُمگا ۳ و فیبر محلول در آب، باعث بهبود شرایط بیماران دارای سنگ کیسه صفرا شده و از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند. مصرف حداقل ۲۰ گرم تخم کتان در روز جهت جلوگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا توصیه می شود.

 

 

 – پوست زیبا و نرم با مصرف تخم کتان:

اُمگا ۳ باعث بالا رفتن سرعت بهبود زخم ها می شود. تخم کتان دارای خاصیت ضد التهابی است و از التهاب، گرگرفتگی و قرمزی پوست جلوگیری می کند و باعث بهبود آکنه می شود. پوست خشک می تواند مشکلات زیادی داشته باشد. مانند: اگزما، پسوریازیس و نشانه های دیگر مبنی بر پیری. اسیدهای چرب موجود در تخم کتان باعث آب رسانی و نرم ماندن پوست صورت می شوند. استفاده

منظم از تخم کتان باعث ترشح روغن طبیعی بدن می شود و پوست را نرم می کند. پوستی که دارای چربی طبیعی باشد دیرتر چین و چروک بر آن ظاهر خواهد شد.بدلیل وجود آنتی اکسیدان ها، استفاده روزانه از تخم کتان می تواند از نابود شدن سلول های پوستی و ایجاد سرطان پوست جلوگیری کند.

 

 

  – تخم کتان و مبارزه با کلسترول و تری گلیسیرید:

تخم کتان سرشار از فیبر محلول و فیبر غیر محلول است. فیبر محلول، در آب حل شده و ماده‌ ژل مانندی می‌سازد که به کاهش کلسترول خون کمک خواهد کرد. در حالیکه فیبر غیر محلول آب را به خود جذب کرده و باعث نرم شدن مدفوع می شود. بدین ترتیب از یبوست جلوگیری خواهد کرد. مطالعات نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول از طریق کاهش تولید LDL توسط کبد کمک زیادی می کنند. با خرید تخم کتان میزان اسیدهای چرب موجود در بدن خود را تنظیم می کنید.

سوالات و پاسخ‌های مشتریان

    استفاده از بذر کتان برای فردی که پیوند کلیه شده،مضر نیست؟ از لحاظ تداخل با داروها
  1. 0 رأی
    س استفاده از بذر کتان برای فردی که پیوند کلیه شده،مضر نیست؟ از لحاظ تداخل با داروها...... ادامه مطلب
    هنوز پاسخی برای این سوال وجود ندارد. حالا جواب بده

برای هر پاسخ جدید یک اعلان برای من ارسال کن.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بذر تخم کتان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *