پوست, مقالات

معجزه پن های دست ساز

صابون گیاهیی

پن چیست ؟

 

اولین قدم برای داشتن پوستی سالم و شفاف ، شستشوی صورت به وسیله پاک کننده های مناسب مثل پن و صابون است.امروزه در دنیای لوازم بهداشتی و آرایشی ، پاک کننده های مختلفی به شکل صابون ، پن ، ژل شوینده و فوم  … به بازارها عرضه می شود.

صابون های معمولی قدرت پاک کنندگی بالایی دارند . اما بسیار قلیایی بوده و PH آن بسیار بالاتر از PH پوست است.  و علاوه بر ازبین بردن چربی و آلودگی های چرب پوست، به چربی های خود پوست نیز آسیب میرساند . پاک کردن آرایش صورت با استفاده از صابون های معمولی و آب اشتباه است.به ویژه در مورد کسانی که چندین بار در طول روز اقدام به پاک کردن و تمدید آرایش صورت خود بکنند.

 

برای دریافت مشاوره رایگان پوست و مو اینجا کلیک کنید.

دریافت مشاوره پوست و مو

این کار باعث خشکی، کدری و تیرگی و یا قرمزی و التهاب پوست صورت می شود. برای حل این مشکل پاک کننده های با کیفیت بسیار بالاتر و بهتر تولید شده است، این پاک کننده ها ظاهری شبیه صابون داشته(جامد و قالبی هستند) و کف می کنند و صورت را مانند صابون به طور کامل تمیز می کنند اما از جنس صابون نیستند و کیفیتی بسیار بالاتر از صابون دارند. در این شاخه پن ها و صابون های مخصوص پوست و  با توجه به نوع پوست موجود می باشند.

 

پن فاقد اسانس  و پارابـن است و  ph  آن معمولا کمتر از ۶ بوده که بسیار نزدیک به ph  نرمال پوست می باشد.فرمولاسیون پن ها به گونه ای است. که مانند صابونپوست را تحریک نکرده  و موجب خشکی و آسیب به آن نمی گردند . همین امر موجب شده تا از پن ها برای پوست های حساس مثل پوست کودکان استفاده شود.

 

پن ها در واقع صابون های دستسازی هستند. که در فرایند تولید آنها از کره ها و روغن های گیاهی استفاده میشود.  و با ph پوست سازگار بوده و فقط چربی مازاد را از سطح پوست پاک میکنند . 

 

 

ph چیست؟

کمیتی برای تعیین میزان اسیدی یا بازی بودن یک محلول آبی است. هرچه محلولی اسیدی تر باشد عدد ph کوچکتر، و هر چه بازی تر باشد عدد pH بزرگتری خواهد داشت. در دمای اتاق (۲۵ درجه سلسیوس)، آب خالص نه خاصیت اسیدی و نه خاصیت بازی دارد و در نتیجه عدد pH آن برابر ۷ خواهد بود.

مقدار PH مطلوب پوست در بیشتر سطح بدن ما بین ۴.۷ تا ۵.۷۵ است .علت مهم بودن ph پوست این است که ضمن حفظ رطوبت ، از پوست در برابر تأثیرات خارجی مانند باکتری ها ، مواد آلرژی زا و آلودگی محافظت می کند.

در دمای ۲۵ درجه سلسیوس، هر محلولی که pH کمتر از ۷ داشته باشد، اسیدی و هر محلولی که pH بزرگتر از ۷ داشته باشد محلولی بازی خواهد بود. مقدار pH خنثی بستگی به دمای محیط دارد. هر چه دما بیشتر باشد مقدار pH خنثی از ۷ کمتر خواهد بود. مقدار pH برای اسیدهای فوق قوی حتی می‌تواند زیر ۰، و برای محلول‌های بازی فوق‌العاده قوی بالای ۱۴ شود.

 

 

پن گلیسرینه

 


محموعه مزرعه روغن ۱۵ نو پن مختلف برای عرضه به شما عزیزان دارد. هرکدام از این پن ها دراری خواص متفاوت و منحصربه فرد خود هستند. به همین دلیل توصه میکنیم برای اثربخشی بهتر حتما قبل از خرید با مشاوران ما مشورت کنید .


پن زردچوبه :

 

صابون زردچوبه یا پن زردچوبه از عصاره زردچوبه ساخته می شود. صابون زردچوبه موجود در مزرعه روغن کاملا دستساز و گیاهی بوده و فاقد هرگونه افزودنی شیمیایی می باشد.صابون زردچوبه با خاصیت ضد میکروبی خود می‌تواند زخم‌ها را بهبود ببخشد، از آکنه جلوگیری کند، با اگزما و پسوزیاریس مبارزه می‌کند، جای زخم آکنه را کاهش می‌دهد، لک و تیرگی پوست را از بین می‌برد و سبب درخشندگی پوست می‌شود.

 

برای خرید پن زردچوبه اینجا کلیک کن

 

خواص پن زردچوبه:

 

• از بین بردن جوش های زیر پوستی

• روشن کننده پوست

• درمان آکنه و جوش

• درمان اگزما و سوریاس

• پاک کننده آرایش

• مناسب پوست های مختلط و چرب

 

 

پن درخت چای:

 

عصاره درخت چای از قدیم الایام نقشی پررنگ در درمان جوش و کنترل چربی صورت داشته است. پن یا صابون گیاهی درخت چای نیز دارای خواصی مشابه است و برای پوست های دارای جوش و آکنه بسیار مناسب باشد.

 

خرید پن درخت چای

 

خواص پن درخت چای:

 

  • درمان جوش
  • از بین بردن جای جوش
  • مناسب پوست های مختلط و چرب